Sivut

Kommentit (18)

Tuliainen

Johtuu siitä että miehet eivät odota tuliaisia. Naiset ovat tämän käytännön keksineet ja siksi pitävät sitä niin kovin tärkeänä. Miehille samantekevää tuleeko tuliaisia vai ei.

Arijussi

Sitä olen myös ihmetellyt nykyään ,että mihin on jäänyt se vanha hyvä perinne,että oli vieras kuinka mieluisa tai vihattu tahansa niin aina keitettiin kahvit tai teet. Itse kyllä teen tämän vieläkin ,mutta ainakin nuoremmat porukat ovat unohtaneet koko jutun. Ennen ainakin se kahvitarjoaminen tarkoitti että vieras on tervetullut käymään. Nykyään kai ei sitten ole kukaan tervetullut enää..

lisää vaan kysymyksiä luot

Miehet eivät ole niin huomion perään, joten he eivät sitä myöskään niin anna.

Naiset ovat huomion perään, joten he sitä myös antavat (mutta joskus vähän liikaakin)

tähän voisi kuitenkin vaan sanoa, notta "jollei pelkkä seurani riitä, niin en sitten tule ollenkaan".

Voisin kyllä kysyä, että miksi naiset eivät tarjoa miehille juomia ja ruokia ravintoloissa?

Mutta kysyn, että miksi täytyy tuoda aina joku lahja? Ymmärrän silloin jos sen juhlan järjestää aina sama henkilö, niin että häntä autetaan järjestämisessä, mutta kiertävällä systeemillä toimivat juhlat, eivät kyllä vaadi mitään lahjoja.

Eikö Joulu, ystävänpäivä, Tuparit, synttärit yms. riitä?

Vai eivätkö juhlien järjestäjät osaa järjestää, joten muiden tulee tuoda kaikki tarjoilu?

Opiskelijat ovat köyhiä (ehkä te ette olleet, mutta muut ovat), joten ei mitään saumaa ostaa sipsipussia suurempaa, jos sitäkään.

mutta siis, Miehet tuovat vain itsensä, koska sen tulisi riittää.

(vai eikö riitä?)

Ja rahat säästetään tyttöystävää varten, sillä se vasta niitä lahjoja haluaakin ;)

ps. Ja hei, tasa-arvo, joten eipäs aleta pakottamaan muita tekemään kuten omalle sukupuolelle kelpaa ;D

pps. ja tottakai maistuu bileissä ilmaiset herkut. Niin naisillekin maistuu baarissa ilmaiset miesten ostamat juotavat. ;)

ppps. saavatko miehet nyt valittaa, jos he tekevät jotain mitä naiset eivät tee? Eli saan valittaa tyttöystävälleni siitä että hän tuo vähemmän rahaa taloon? (niin, eli meillä se on AINA minun kovalla fyysisellä suorittamisella hankituista rahoistani pois, sama se kuka sen lahjan ostaa.)

Ai, siitä ei saa valittaa (koska olen mies, juuri niin)

ppps. Ja viimeinen, ja samalla suurin kysymys: Onko nainen lahjottavissa?

m 25v

Moni mies saa niin vähän itse tai ainakin nuorena sai ja miehet ei vie toisilleen lahja joten käytäntö on vieras, olen itse 25v ja ainoat tuliaiset tuo lähinnä äiti. Ja mitä tohon mies tappo kommenttiin niin kertoo aika paljon teidän lehdestä kun olette jättäneet viestin moderoimatta.

suuria ongelmia

Ei riitä että sai lahjoja, vaan pitää valittaa kun ei saanut enempää lahjoja xD

meneekö meillä liian hyvin kun tällaiset asiat ovat valittamisen arvoisia?

AK

Onko illanistujaiskutsussa esitetty että tuliainen on tuotava? Jos ei ole, on turha mitään tuliaista odottaa. Jos miehenä kutsun meille porukoita istumaan iltaa on mulle lähtökohtaisesti selvää että tarjoiltavat hoidan minä. Jos en odota, pistän kutsuun kirjainyhdistelmän OPM. Se, tarkoittaako P Pulloa, Purtavaa, Pyyhettä vai jotain muuta on sitten lukijan vastuulla.

Vierailija

On monia tapoja osoittaa huomaavaisuutta.

Tuliaiset ja muut lahjojen antamiset ovat huomaavaisuutta ja huomion osoittamista, josta tiedän monien miestenkin pitävän.

Ja etenkin henkilöä ajatellen hankitut lahjat - eivät pakkojoulu ja -syntymäpäivälahjat.

Eikä lahjan rahallinen arvo merkitse mitään, vain se, että ollaan ajateltu.

Tuliaiset ovat myös yksi tapa kiittää juhlien järjestäjää. Se, että vain tullaan paikalle, on jotenkin moukkamaista. Kyllä kiitos pitäisi jotenkin osoittaakin. Esimerkiksi hyvin kohdistettu krttikin rittää.

Vierailija

Kulttuurisidonnainen juttu. Minun juhliini ulkomailla on kyllä tullut miehiä suklaakakkujen ja shampanjapullojen kanssa, tosiaan hyviin tapoihin kuuluu että pitäisi viedä jotain. Olisipa ihana nähdä suomalainenkin mies kakkua tilaamassa ;)

juu joo

Vierailija kirjoitti:
On monia tapoja osoittaa huomaavaisuutta.

Tuliaiset ja muut lahjojen antamiset ovat huomaavaisuutta ja huomion osoittamista, josta tiedän monien miestenkin pitävän.

Ja etenkin henkilöä ajatellen hankitut lahjat - eivät pakkojoulu ja -syntymäpäivälahjat.

Eikä lahjan rahallinen arvo merkitse mitään, vain se, että ollaan ajateltu.

Tuliaiset ovat myös yksi tapa kiittää juhlien järjestäjää. Se, että vain tullaan paikalle, on jotenkin moukkamaista. Kyllä kiitos pitäisi jotenkin osoittaakin. Esimerkiksi hyvin kohdistettu krttikin rittää.

Miksi toisen ajatteleminen tarkoittaa naiselle lahjaa? tämä vieläkin selvittämättä.

Tai jos se on noin, niin naiset eivät siis ajattele miehiään ;)

Silti alkaa olemaan jo liikaa. Mies avaa oven, mies maksaa, mies mies mies. Mies on vain velvollisuuksia.  Ja sitten sanotaan moukaksi jollei anna taas jotain mitä nainen haluaisi.

Menkää naiset vähän myös itseenne välillä, ja miettikää jos se vaikka onkin teidän tavoissanne jotain parannettavaa, ennen kuin alatte taas syyttelemään muita.

Epäilen meinaa suuresti, että lahjoja annetaan vain jotta saisi itsekin sitten sellaisen. (se "toisen ajatteleminen" on siis ihan höpöä) Sillä miksi muuten haukkua toista siitä ettei hän tuonut lahjaa?

Miesten kesken se kyllä riittää että tuo itsensä, koska miehet arvostavat ihmistä ja persoonaa (eikä sitä miltä muut saa oman olon tuntumaan)

Eli siinä vissi ero, että pidätkö henkilöstä, vaiko siitä mitä tämä henkilö saa SINUT tuntemaan.

Toinen noista meinaa ajattelee vain itseään.

Vierailija kirjoitti:
Olisipa ihana nähdä suomalainenkin mies kakkua tilaamassa ;)

Olisipa kiva nähdä suomalainenkin nainen kakkua tekemässä ;)

kompromissi

Miehille ei ole luontaista tuoda lahjoja. Naisille se on. Kenen tässä nyt pitäisi taipua, vai onko kaikki ihan hyvin kuitenkin näin, kun molemmat kerran toimivat luontonsa mukaan?

Sh

En ymmärrä miksi tätäkin tulee tehdä sukupuolikysymys. Itse vien aina ihmiselle lahjan tai tuliaisen, minusta se on vain toisen ihmisen huomioimista.

Vierailija

Olen tuo, joka aloitin kommenttini: "On monia tapoja osoittaa huomaavaisuutta..."

En rajannut kommenttiani kummallekaan sukupuolelle. Yhtälailla naisten ja miesten olisi huomaavaista tuoda juhlien järjestäjälle kukka/viinipullo/kortti tai muu kiitokseksi vaivannäöstä. Mainitsin vain, että on miehiä, jotka myös tykkäävät lahjojen saamisesta. Ja tämän mainitsin, koska yhdessä kommentissa sanottiin, etteivät miehet välitä lahjoista.

Pieni tuliainen ei korvaa juhlien järjestämiseen kulunutta aikaa tai rahaa, vaan on tosiaan vain kohteliaisuutta.

En muutenkaan ymmärrä tätä vastakkainasettelua, että miksi miehen/naisen täytyy jotain. Sehän on etu ja oikeus, kun saa huomioida ystävää antamalla lahjan.

Olisi hienoa, jos oikeasti arvostaisimme toisiamme ja toistemme ponnisteluja tehdä hyvää ruokaa ystäville/ järjestää kutsut / kutsua kylään jne jne ja osoittaisimme arvostuksemme pienellä lahjalla, emmekä vain röhähtäisi paikalle. 

Vierailija

Olen nainen ja sellaiset ihmisiä taakoittavat teennäiset tavat ovat raskaita. Jos aidosti huomioi toista se on hienoa. Kuitenkinkaikenmaailman velvollisuus säännöt tekevät elämästä vielä ankeamman mitä se on.
Jos kutsun jonkun kylään kutsun koska haluan sen ihmisen luokseni en jotain velvollisuus vaasia. Itse jätän menemättä kylään jos kyläily edellyttää jotain rituaaleja.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat