Kommentit (4)

Vierailija

Lihominen on lähes yksinomaan hormonaalinen ilmiö. Ja tuo lihottava hormoni on insuliini. Vähentämällä insuliinia systeemissä, elimistö käyttää rasvaa energiana ja näin pysyy paino kurissa. Insuliinia voi vähentää vähentämällä sokeria ja tärkkelystä ruokavaliosta. Ne voi korvata rasvalla, joka ei nosta insuliinitasoja ja pitää nälän pois pitkään. Vähärasvaisesta dieetistä ei ole mitään hyötyä, sen osoitti jo vuonna 2006 tehty massiivinen satunnaistettu WHI (Women's Heath Initiative) tutkimus.

Vanha Maskuliini

Haluaisin itselleni paremman ja jollain tavoin henkilökohtaisemman lihavuuden. Olen vähän kyllästynyt olemaan "normipulska", joten jonkinlainen tuunaus tai bling-bling piristäisi, varsinkin nyt, pimeänä aikana.

Voisiko asiaa lähestyä veriarvo-, insuliini- ja hormonimittauksilla, joiden jälkeen lääkäri konsultoisi minulle oman, normi-janatuisista eroavan ruumiinmallin. Tuloksia voisi tuotteistaakin: "Kardashian-peppu", "Vanha Maskuliini -kessi". 

En halua olla tavallinen. Olen upea lihava yksilö. 

Suolissa salaisuus

Vuoden 2006 jälkeen on saatu myöskin uusia tutkimuksia ja huomattu, että suolistofloora sisältää liian paljon punkerobakteereita. Ylipainoisia ihmisiä tutkittaessa on havaittu, että heidän suolistofloransa on ylipäänsä yksipuolisempi ja että tietyt bakteeriryhmät ovat siinä yliedustettuina, etenkin ne, jotka osallistuvat hiilihydraattien aineenvaihduntaan. Ja toinen suurin syy on tulehdus. (Giulia Enders-Suoliston salaisuus).

Söin kuin lintu ja lihoin kuin...

Hei!
Lihavuus voi olla myös ns "henkilökohtainen".
Omalla kohdallani erinäisten vaiheiden jälkeen elimistöni todettiin olevan harvinainen ja käyttävänruoan/energian poikkeuksellisen hyvällä hyötysuhteella hyväksi.
Tätä ennen olin vuosia taistellut, kun sanoin syöväni minimaalisesti, mutta kukaan ei tuntunut uskovan. Lopulta jouduin sairaalaan pidemmäksi aikaa perussairauden vuoksi, ja samalla lääkärit ihmettelivät painoani, miten vähän söin, jos välillä ollenkaan ja paino pysyi tai nousi. Sitten alettiin katsoja kilpirauhasia jne. Mutta ei mitään.
Nyt minulle on tehty lihavuusleikkaus, lähinnä kuten lääkäri sen toi esille ;sopimaan paremmin elimistöni kulutusstrategiaan.
Paino on pudonnut, olen normaalipainoinen tätä nykyä ja onnellinen. Muistan lapsena äitini ja isäni moittineet miten paljon minä syön, kun en syönyt juuri ollenkaan. Siinä sitä olisi voinut saada anorexian tai bulimian, mutta minä lähinnä ihmettelin, mutta kun lääkäri kertoi diagnoosin, hyppelin kadulla, ja huudahdin "tämä ei ollut minun vikani" , siis näin minulle oli aina sanottu, että olisi ollut.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat