Kommentit (11)

Vierailija

Hahahha juuri niin. Nyt vaadittiin heti selitystä, kun joku vihjasi naisten olevan vaativia.

Olen asunut kolmessa eri maassa ja suomessa ollaan menty aika lujaa metsään ihmissuhteiden dynamiikassa. Kotiäitejä ylenkatsotaan feministien toimesta, ihan kuin sosiaalisesti hyväksyttävä tapa olla nainen nykyään on vasemmistolaislesbo.

Feminismille on paikkansa, mutta nykymuodossaan se vaan aiheutta pahaa oloa ja ahdistusta.

Vierailija

Olisin vastannut tähän muuten, mutta virtuaalimuikkeli painosti telepaattisesti olemaan ottamatta kantaa tai se ei anna virtuaalipesää ainakaan viikkoon.

Läheltä seurannut

Minulla on sellainen käsitys, että yksi syy
(ja alleviivaan sanaa 'yksi syy') miehen pettämiselle on juuri liian tiukka kontrolli ja vaatimukset kotona. Kun miehet keskenään tapaavat ja kontrolli vihdoin poistuu, tulee se ihana vapauden tunne ja homma lähtee ns. lapasesta. Kun lähdetään takaisin kotiin, siellä odottaa tiukka, nalkuttava nainen ja kierre on valmis.

Kysymys kuuluu, miksi mies on alunperin halunnut kontrolloivan ja vaativan vaimon?
Yksi syy on se, että vaimo on oman äidin jatke.
(Sori miehet, mutta näin se vaan on!)
Oma äiti on ollut kenties se kaikkein turvallisin ja läheisin ihminen alun alkujaan, joten vaimo materiaali haetaan oman äidin kaltaisista, potentiaalisista hyvistä tulevista äideistä - jotka pitävät kotona järjestystä yllä.

Vaimo hoitaa kodin, lapset, ruuat, miehen vaatteet jne. Käskyttää lapsia ja samalla omaa miestään. Kotona vaimo on johtaja, työympäristöissä mies on johtaja. Mies nauttii siitä, että kotona nainen ottaa ohjat käsiinsä ja organisoi kaiken.

Ajanmittaan siinä vain käy niin, että kaikki pienet asiat, jotka on alussa tuntuneet aavistuksen negatiivisilta, paisuu paisumistaan ja lopulta tuntuvat mahdottoman isoilta asioilta. Alussa vaimon tiukka ote ja kontrolli on tuntunut mukavalta, koska kotona asiat sujuu ja huolto pelaa, mutta ajanmittaan sama tuntuu liian holhoovalta, liian tiukalta, liian kontrolloitavalta kunnes on tarve miesporukalla lähteä ulos tuulettumaan.

Ketä saamme siis syyttää? Taitaa olla monilla naisilla peiliinkatsomisen paikka.
Naisten pitäisi osata ottaa rennommin, hyväksyä miehet juuri sellaisina kuin ovat eikä lähteä muuttamaan toista osapuolta.
Pahinta on, että lopulta ollaan vuosia tai jopa vuosikymmeniä aviossa, jossa toista osapuolta ei kunnolla edes tunneta, koska on alusta lähtien haluttu muokata miehestä itselleen sopivaa.
Tämä epätodellisuus, mitä monet naiset pitävät todellisuutena, romahtaa, kun miehet tapaavat toisiaan.

Olen miettinyt, että eivätkö nämä naiset halua tuntea ja hyväksyä omia miehiään juuri sellaisina kuin ovat? Hieman rennompi ote naisilta voisi pelastaa monta liittoa.

Olen tällaista menoa saanut todistaa monet kerrat. Jokaisessa tämän tyylisessä suhteessa on jonkin asteinen kriisi meneillään.

ihmettelevä

Tarttui pahasti tuo vaativa = vaatii samaa palkkaa kuin miehet. Eikö sen pitäisi olla itsestäänselvyys, että samasta työstä sama palkka!?! Aika kurjaa, että sitä joudutaan vielä vaatimaan ja vielä kurjempaa, että se saa aikaan käsityksen suomalaisten naisten "vaativuudesta"...

Vierailija

Minusta naisten ei kyllä kuuluisi kontrolloida miehiä yhtään jos mies on täysivaltainen kansalainen.
Se on väärin ja voitaisiin tiukasti tulkiten joissain tapauksissa katsoa jopa vapaudenriistoksi.
Miehen pitää itse saada päättää menemisistään, tulemisistaan, sanomisistaan jne. jos virkavalta ei lakiin vedoten näitä rajoita.

Vierailija

Suomalainen nainen. Valtava perse. Rinnat kuin revenneet kinttaat. Huutaa kovempaa kuin junapilli. Mitään ei itse tee. Riehuu. Kuvittelee, että omaisuus saadaan naimalla. Hah!!! Hah!! ja vielä kerran Hah! Onneksi vaimo idästä. 

Vierailija

Joissakin asioissa suomalainen nainen on vaativa.

Kun mies vain löhöilee sohvalla läppärin kanssa, niin kyllä olen vaatinut esim. remonttihommiin.

Yleisimmin nainen on pakotettu tekemään kotona kaikki suunnittelu- ja ajattelutyö. Olen pari kertaa sanonut miehelleni, että hän hoitakoon jouluvalmistelut kokonaan (meille kokoontuvat lapset perheinen ja myös mieheni vanhemmat). Arvatkaapa onko onnistunut?

Samapalkkaisuutta kuuluukin vaatia. Onhan häpeä, ettei se ole todellisuutta.

Jutussahan Airaksinenkin toteaa, että vaativuus on hyä.

Tuttavani on naimisissa Venäjältä Suomeen muuttaneen naisen kanssa. Siinä vasta vaativa nainen! Ihmetteli meitä suomalaisia naisia, miten tyydyimme miehiimme, kun heistä kukaan (tässä tuttavaporukassa) ei ansainnut vuodessa 100000 euroa. Naimisiinkin hän suostui vasta, kun varmisti, että vihkisormus maksoi 5000 €.

Mutta hänkin on vain yksilö.

Suomalaisissakin naisissa on eroja.

Varmasti löytyy sellainenkin, joka ei vaadi mitään.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat