Aviopuoliso lukee sähköpostini, tekstiviestini ja facebook viestini

Marjatta

Aviopuolisoni lukee sähköpostini, tekstiviestini ja facebook viestini. Hän ei luota minuun ja syyttää minua asioiden pimittämisestä. Hänellä on traumoja aikaisemmasta liitostaan ja lapsuudestaan. Jouduin lainaamaan äidilleni pienen summan rahaa, koska äitini ei osaa hoitaa raha-asioitaan ja aviopuolisoni sai asian selville lukemalla viestejäni. Nyt hän kyselee minulta, miksi en ole kertonut hänelle asiasta ja on siirtynyt sohvalle nukkumaan ja pitää mykkäkoulua. En ole koskaan pettänyt kumppaniani. En uskalla vaihtaa salasanojani, koska pelkään, että puolisoni suuttuu ja alkaa syyttelemään minua yhä lisää asioiden salaamisesta. Mitä tekisin?

Kommentit (10)

Pullukka

Mitä teet? Mietit haluatko elää loppuelämäsi noin. Siitä vastauksesta sitten riippuu loput.

Tsemppiä mihin polulle sitten päädytkään lähtemään. <3

Voi sentään

Kuulostaa ex-mieheltäni. Loppujen lopuksi ei enää riittänyt nyrkin iskut seiniin, vaan kävi käsiksi minuun. Otin eron ja nyt olen onnellisesti normaalissa parisuhteessa jossa minuun luotetaan ja jossa minua kunnioitetaan.

Vierailija

Olen juuri eronnut avoliitosta, jossa samoja piirteitä...nyt on paljon helpompi elää. Kun luottaa ,niin ei ole tarvis , eikä oikeutta lukea toisten viestejä!

Ukon turjake

Meillä ei ole avioliitossa mitään salattavaa. Luemme avoimesti toistemme kännykät yms. jos on parisuhteessa jonkun kanssa pitää myös olla valmis luopumaan omasta yksityisyydestä. Minunlla ei ole mitään salattavaa kuten ei minun puolisollakaan, joten miksi emme puhuisi avoimesti asioistamme toisillemme.

Vierailija

Ukon turjake kirjoitti:
Meillä ei ole avioliitossa mitään salattavaa. Luemme avoimesti toistemme kännykät yms. jos on parisuhteessa jonkun kanssa pitää myös olla valmis luopumaan omasta yksityisyydestä. Minunlla ei ole mitään salattavaa kuten ei minun puolisollakaan, joten miksi emme puhuisi avoimesti asioistamme toisillemme.

Se, että on parisuhteessa ei tarkoita sitä ettei saisi olla mitään omaa. Miksi lukea toisen kännykkäviestit? Jos ystävälläni esim. on murheita hän ei varmastikaan haluaisi että puhuisin kaiken häneltä kuulemani miehelleni tai että mies lukisi häneltä saamani viestit. Luottamus ei tarkoita että jakaa puolison kanssa ihan kaiken vaan että antaa toiselle tilaa olla myös oma irrallinen persoonansa. Kirjesalaisuuden kunnioittaminen on yksi osoitus tästä.

Voi jestas

Toisen kännykkäviestien lukeminen osoittaa äärimmäistä mustasukkaisuutta toisen elämästä. Pelätään ettei vain sittenkään olisi jotain salattavaa. Ei mitään järkeä lähteä noin alhaisiin tekohin, jos suhteessa voi luottaa kumppaniinsa. Miksi kontrollinpitäjät tarvitsevat kyttäämistä? Vähintäin siksi, ettei luota itseensä eikä omiin tekemisiinsä.

KalleP

Emme lue toistemme viestejä, mutta meillä on yhteinen käyttötili, jonne molempien palkat ja lapsilisät menevät. Siitä maksetaan kaikki laskut ja ostokset niin perheen yhteiset kuin omatkin. Hyvin on toiminut, se vaan edellyttää yhteistä sopimista isommista hankinnoista. 
Moniko perhe pystyy tämmöiseen järjestelyyn?

Sairaanhoitajan vaimo

Varmaan aika moni.

Meille tuo oli itsestäänselvää, kun yhteen mentiin. Kun menimme yhteen (kolmen kuukauden tuntemisen jälkeen), minulla oli omaisuutta (asunto) ja miehellä velkaa. Koska molempien rahankäyttö on samanlaista, mitään ongelmia ei ole ollut. Ansaitsen kaksi kertaa enemmän kuin mieheni, molemmat tekevät oman osuutensa. Rahasta ei ole riidelty eikä tulla riitelemään. 25 vuotta näin jo menty.

Toisen kännykkään ei tietenkään mennä eikä sähköposteihin. Miksi pitäisi? Toiselle kerrotaan ja jaetaan oleellinen ja se riittää.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat