Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Olen samaa mieltä kuin yllä. Toisaalta, toisinaan jos joku joka kuvittelee olevansa tuolla tavoin "nokkela" ymmärtämättä miten yksinkertainen on se saattaa olla ihan hyvä antaa hänen luulla, että on onnistunut yrityksessään manipuloida toista. Se taas toimii samalla tavalla ja antaa tietynlaisen henkisen yliotteen pyytäjään, koska hän kuvittelee sinun pitävän hänestä. Siten hänet on helpompi houkutella hänet tulevaisuudessa tilanteeseen- ehkä vuosienkin kuluttua- jossa hän itse pitää sinusta ja iskeä oikein kunnolla vyönalle.

jst

Ärsyyntynyt kirjoitti:
Älä kokeile. Avun pyytäjiä jonossa muìsta itsekkäistä syistä. Toisen älyn vähättelyä.

Samaa mieltä! Erityiseti turhissa pikkuasioissa apua pyytelevät pelkästään ärsyttävät.

Sen sijaan, toisen osaamista ja älykkyyttä VOI arvostaa ottamalla sen huomioon. Yksinkertaisin tapa on kysyä henkilöltä mielipidettä tai kritiikkiä johonkin käsillä olevaan asiaan. Pidä kuitenkin työpaikalla asiat lähinnä työasioina ja siviilissä siviiliasioina.

Vierailija

Joopa. Jos haluat näyttää avuttomalta, tyhmältä ja neuvottomalta. Yksinkertaisissa asioissa apua pyytävä tuskin suoriutuu kovin vaativista tehtävistä. Hän siis juurikaan imartele, vaan antaa oudon ja yksinkertaisen kuvan itestään.

Vierailija

Niinpä, minähän se sairas olen jos joku yrittää käyttää minuun psykologisia niksejään ja teen samoin korkojen kanssa. Olisiko siis järkevää olla yrittämättä manipuloida tai muuttaa ihmisiä vastoin tämän omaa tahtoa tai halua jonkun "psykologin" neuvojen perusteella omaksi hyödykseen. Usein kun alkaa leikkiä voi joutua leikkimään sellaisen ihmisen kanssa joka on näissä leikeissä etevämpi.

Vierailija

Ihan kuten tuossa edellä kommentoitiin; ihmiset kyllä ymmärtävät onko avuntarve todellista.

Jos pyydetään naurettavassa pikkuasiassa apua niin se on toisen ihmisen vähättelemistä.

Ja samalla vähintään tekee itsensä naurettavaksi tekemällä itsestään mielikuvan että tarvitsee apua kaikessa.

Miksiteeskennellä

Itse en ainakaan pidä tutustumisen lähtökohtana sitä, että tekisin toisesta itselleni palvelijan. Ystävällinen voi olla toista kohtaan ihan pyyteettömästikin.

pimeä aika välillä hyväksi :-)

Olen välillä väsynyt ihmisiin!! Ystävällisyyteni, huomioin kipeät ihmiset(kuuntele, huomioi,näe huomaa, koe) tekevät elämästäsi rasittavaa :-( Ymmärrän julkkiksia, jotka haluavat asua muualla ainakin osan aikaa kuin Suomessa. Olen tavallinen, en jaksa huomioida, kasvatukseni jatkuvaa toisten huomioimista, HUH, HUH!!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat