Kommentit (9)

Skeptikko

Tutkimusjohtaja toivoo tutkimuksella saatavan hänen haluamiaan tuloksia. Mahtaakohan onnistua tavoitteessaan? Minua tällainen tutkimus ei vakuuta.

landelady

Kilpirauhasen toiminta korjaantuu kun sen seleenin ja jodin tarve täyttyy.

Mutta niitähän ei koululääketiede mittaile, koska sairaita tarvitaan!!!

Miksimiksimiksi

Mä toivoisin, että tutkimuksissa suunnistettaisiin enemmän viljan tuotannollisiin seikkoihin. Kysyttäisiin ja tutkittaisiin, että mitkä tuotannolliset olosuhteet ja keinot vaikuttavat viljan ati-proteiinien määrään? Oma epäilykseni on, että syyt löytyvät sieltä. Tehotuotanto on tehnyt viljastamme molekyylitasolla sopimattomampaa ruoaksi. Perinteisin menetelmin ja pienemmillä sadoilla, vilja olisi kokonaisempaa ja proteiinikoostumukseltaankin sopivampaa.
Toinen tutkimuksen kohde voisi olla viljan jälkikäsittely ja tietysti ruoan valmistustavat. Miten niillä kenties voidaan vielä vaikuttaa molekyylikoostumukseen?
Hyvä että tästä asiasta jo tiedetään paljon enemmän. Voidaan kohdentaa ja tarkentaa tutkimuksia jatkossa.

ei vehnää

Hoidin haavaisen paksusuolen tulehdukseni kuntoon agrologi Pentti Kossilan opeilla jo 1980-luvun alussa. Taudin "jonka ei pitänyt parantua"-sisätautien erikoislääkärin mukaan. Pentti kielsi minulta mm. vehnän. Ja hänen mukaansa sokeri on ihmiselle pahin myrkky - sitä ei kenenkään pitäisi syödä. Mainittakoon, että ennen Penttiä olin syönyt sulfaa ja kortisonia kuusi vuotta ilman mitään vaikutusta. On mielenkiintoista nähdä, että tutkimuksissa aletaan päästä samoihin tuloksiin kuin mitä Pentti aikoinaan oli havainnut. Mutta hänen oppinsa nujerrettiin huu-haana. Onneksi minä kohtasin hänet aikoinaan. Tieto hänestä kulki minulle henkilön kautta, joka oli itse saanut vastaavaan sairauteen avun.

Vierailija

Lopetin vehnän syömisen muutama kuukausi sitten. Silloin kun söin vielä vehnää, olin tosi väsynyt, mutta energiaa on paljon enemmän. Olen myös laihtunut, tosin vain vähän. Ruokaan menee nyt enemmän rahaa, mutta eipä tarvitse enää ostaa kahvia, kun ei väsytä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat