Sivut

Kommentit (19)

Rora

Ei tämä tosiaankaan mikään väite ole. Olen itse työskennellyt sekä  isolla vaateketjulla, että myös hääpukuliikkeessä vuosien ajan. Vastaavaa vähättelyä, huomiotta jättämistä, aivan järkyttävää ilkeilyä tulee ihan säännöllisesti niin äitien kuin myös "ystävienkin" taholta. Oli järkytys ensimmäistä kertaa törmättä tällaiseen äitiin, sen jälkeen niistä tapauksista on tullut vain paha mieli ja on useaan kertaan saanut lohdutella asiakasta sovituskopissa. Karmea, mutta äärimmäisen todellinen ilmiö. Tämän tuntee varmasti aivan jokainen alalla työskentelevä.

Vierailija

Kannattaisi toimittajankin tehdä pieni taustatyö, ennen kuin sylkee mietteensä nettiin. Muiden räksytyksistä on hyvä mennä kirjoittelemaan suin päin ja vielä lainata niitä, kun ei itsellä ole mitään asiaa.

Toivottavasti kivempi äiti

Paikalla olleena tuolla outletissa, on mahtavaa, että asia otettiin esiin, ja vielä myyjän toimesta! Tsemppiä kaikille muillekin äideille, minä ja tyttäreni kiitämme hyvästä tunnelmasta ja ihanasta puvusta!

Sinisirkka

Menaiset haloo! Pidin teitä ihan laadukkaana lehtenä mutta tää "artikkeli" meni jo järkyttäväksi rimanalitukseksi. Itse vaatealalla sekä morsiuspukuliikkeessä vuosia työskennelleenä voisin kertoa useita vastaavia tapahtumia! Varsinkin morsius- ja juhlapukupuolella, jokaisesta kymmenestä äidistä about yksi osoittaa mieltään puhumalla rumasti, vähättelemällä, nolaamalla tai ignoroimalla lapsensa. Aivan törkeetä toimintaa tapahtuu siis päivittäin ja monesti teki mieli puuttua, mutta ei siinä myyjän roolissa oikein auta kun olla sveitsinä siinä välissä!
Toimittaja olisi voinut vaikka haastatella muiden liikkeiden työntekijöitä tai omistajia jos olisi halunnut tästä aiheesta kirjoittaa laadukkaan artikkelin. Ehkä enskerralla?

Vierailija

Harmi, että toimittaja päätti kirjoittaa tärkeästä asiasta asenteellisen jutun, kun olisi voinut kirjoittaa myös neutraalimmin ja viedä itsekin omalla työllään asiaa eteenpäin eikä sivuraiteelle. Jos "Hannaksi esittäytyvän" tuntee, tietää, että juttu on valitettavasti tosi - ja tietää, että juuri "Hannaksi esittäytyvällä" jos kellä on häpyä nostaa asia esiin! Kunpa kyseessä olisikin markkinointikikka!

Työntekijä

Itse paikalla olleena kun Marianne ja äitinsä olivat sovittamassa, voin valitettavasti sanoa että juttu on tosi. Eikä todellakaan ainoa tapaus. Itse myyjän ominaisuudessa en uskaltanut ketään heittää ulos, mutta monet kerrat on lohdutettu itku kurkussa ollutta morsianta.
Toimittajan tosiaan kannattaisi miettiä asennettaan tähän asiaan uudestaan. Mieti vähän, vai pitäisikö suoraan vaihtaa alaa?

N

MeNaiset lehti taitaa mielummin kuulua siihen kategoriaan, jossa kiusaaminen on in. Minulle olette jo vuosia ollut samaisesta syystä out. En halunnut lukea sarkastiseen asuun piilotettua milloin kenenkin julkisuuden henkilön haukkumista. Kuvottavaa. Nyt sitten jatkatte ihan samalla linjalla ilman, että edes tiedätte kenestä puhutte! Mitäpä jos tunkisitte sarkastisuuden/kiusaamisen sinne mihin aurinko ei paista ja laittaisitte positiivisuuden jakoon.. siinä teille juttuvinkki.

Ulrika

Ihmetyttää tosiaan toimittajan asenteellisuus. Millä perusteella epäilette, etteikö kyseessä olisi tositapahtuma? Ko. päivitystä oli myös useampi alalla toimiva kommentoinut ja niiden perusteella vaikuttaisi olevan, surullista kyllä, melko yleinen ilmiö. Eikö nyt alkaisi tämä vähättely riittää? Helvetissä on erityinen paikka naisille, jotka eivät tue toisiaan, ja mukaan mahtuu varmasti myös yksi naistenlehtikin.

Vierailija

Kaikesta pitääkin jaksaa vääntää! Postauksessa haettiin HYVÄKSYNTÄÄ ja kiellettiin kiusaamasta toisia, niin sitten tulee tällainen laatumedia joka päättää alkaa kiusaamaan postaajaa asenteellisilla kommenteilla, joilla ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä! Kyllä, käärmemäisiä ystäviä, äitejä ja toisinaan myös tyttäriä olen juhlapukujen kanssa nähnyt, enkä ymmärrä miksi pitää pilata toisen ilo rumilla kommenteilla. Saati miksette ottaneet tätä "juhlapukumyyjän" postausta tosissanne ja jakaneet sitä positiivisella asenteella? Koska kiusaaminen ei nyt vaan ole in.

Äiti

En nyt tajua tätä vouhkaamista "toimittajan puolueellisuudesta". Luin jutun ja mielestäni siinä hyvin neutraaliin sävyyn välitetään se, mitä vaateliikkeen myyjä on nähnyt. Vai onko se kommentoijissa kohua herättänyt toimittajan juttu, jota asenteelliseksi ja valheelliseksi väitätte, jossain muualla kuin tuossa yllä? Osaan mielestäni lukea jopa rivien välistä, mutta sitä kommenteissa väitettyä asenteellisuutta en vain löydä.

Itse jutun clou on se, miten jotkut äidit tyttäriään (=vanhemmat lapsiaan) kohtelevat. Se on sikamaista. En voi kuin ihmetellä ihmistä, joka julkisesti (tai yksityisesti) jatkuvasti arvostelee, piikittelee, moittii ja tuomitsee omaa rakasta lastaan. Onko lapsi hankittu vääristä syistä? Käytetäänkö lasta vanhemman omien toiveiden ja haaveiden toteuttamisen välineenä? Kuvitellaanko kenties, että lapsi on vanhemman omaisuutta, orja tai sisustusesine, jota voi kohdella ihan miten huvittaa? Että lapsen olemassaolon syy on vanhemman sairaan egon pönkittäminen?

Lapsella, minkä ikäisellä tahansa, on oma elämä, ihmisarvo ja oikeus olla rakastettu. Vanhemmalla ei ole mitään oikeutta lapseensa, vaan pelkkiä velvollisuuksia. Kunnon vanhempi rakastaa näitä kuolemaansa saakka jatkuvia velvollisuuksia: on huolehdittava, tuettava, kannustettava, arvostettava lasta, joka vie elämää eteenpäin ja kohtaa tulevaisuuden silloin kun vanhempi itse on jo poistunut.

Ihminen, joka ei tähän kykene, ei kelpaa vanhemmaksi eikä paljon muuhunkaan. Eikä sukusolun luovuttaminen tee kenestäkään hyvää vanhempaa. Hyväksi vanhemmaksi kasvetaan lapsen mukana, tätä rakastaen, kunnioittaen ja tukien. Kun lapsi kukoistaa, vanhempi voi hyvin.

yrittäjä

Kummallista toimintaa. Eikö teidän ohjeissa ollenkaan kerrota, että juttujen muokkauksista pitää ilmoittaa ja selittää milloin ja miten juttua on muokattu? Tämä ei ole rehellistä journalismia. Hävetkää.

Ruumiinsa vanki, vanhempansa l...

Olen todella pettynyt MeNaisien tapaan harjoittaa journalismia - vaikka kyseessä on ollut julkinen postaus, olisitte nyt edes ottaneet selville sen, että Hanna on oikeasti olemassa ja tarina on tosi. Mitä MeNaisien kirjoitus kertoo teistä journalisteina ja lehtenä? Olisitte varmasti saaneet enemmän klikkauksia ja tulevia lukijoita/asiakkaita, jos olisitte tätä naisia julmasti satuttavaa asiaa käsitelleet empaattisesti ja naisia tukevina sen sijaan, että teitte tästä draama lööpin, jolla hakea klikkauksia nettisivuillenne. 
Tässä taisi nyt valitettavasti käydä yhtä köpelösti kuin Trumpille - harva lukija innostuu lietsomastanne negaatiosta, kun kyseessä on sydämen asia, tai pikemminkin sydänsurun sellainen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat