Sivut

Kommentit (16)

36

Läski on silti läskiä kirjoitti:
Ylipaino on valitettavasti niin yleistä, että se luokitellaan jo "tavalliseksi".

Näin on. Minä kun oon kuvitellut, että 38 on jo iso ja 40 kokoa pitää vältellä kuin ruttoa. Ennemmin vaikka tuuppaa itsenä liian pieniin kuteisiin :P Mutta nuo "tavalliset" näyttävät epäterveen lihavilta. äh

Vierailija

Riippuu tietysti siitä minkäkokoinen asiaa kommentoi...kokoa 54 olevan mielestä näiden kuvien neidot ovat päinvastoin kadehdittavan solakoita !!!

Vierailija

Vaatekoot 36-48 (S-M-L-XL) OVAT KAIKKI NORMAALEJA. Toiset ovat pienempiä ja toiset suurempia kokoja, mutta periaatteessa ne löytyvät MISTÄ VAAN KAUPASTA. Vasta koko 50 on mielestäni ensimmäinen oikeasti PLUSSA-koko, jota ei kaikista kaupoista löydy.

Pitäisi lopettaa puhuminen plussa-koosta, kun kyse on koosta joka on isoin normaali eli L tai XL. Niin suomessa, kuin suomennetuissa teksteissä ei tarvita mitään malli-maailman sairaita koko-rajoja, jotka vääristävät tavallisten ihmisten mielikuvia entisestään.

Vierailija

Kaupat voisivat myös myydä kattavasti kaikkia kokoja, ilman mitään määrittelyjä plussa-kooksi !!!

Olen kuullut, että L ja XL kootkin ovat aina loppu valikoimista...varmasti me tavalliset ihmiset ostaisimme niitä ja vielä isompiakin kokoja ENEMMÄN, JOS NIITÄ OLISI KAUPASSA.

lihavaeioleterve

Melko edesvastuutonta uutisoida tällaisia rohkaisu juttuja.

Näinhän se menee. Terveydelliset näkökulmat sivuutetaan ja siitä epäterveellisestä tuleekin se "normaali" tai "tavallinen". Kohta varmaan saamme lukea tutkimuksia, missä kerrotaan, että 25-35% rasvaprosentti onkin ihan terveellistä ja sen jälkeen muotilehdet paukuttaa aikansa, miten seksikästä on olla pyylevä. Ja kas, uusi seksikäs, terveellinen ja tuikitavallinen nainen on syntynyt.

Kuinkas moni muuten tietää, että

joitain vuosikymmeniä sitten vaatekoko S on nykyään L. Ja entisajan L alkaa olemaan XXL.

Pientä ajattelemisen aihetta?

Rauti

Kun uusissa tutkimuksissa alettiin erottaa painoon kohdistuvan kiusaamisen vaikutukset suoraan painoon liittyvistä terveysvaikutuksista, paino ei yllättäen ollutkaan vakava terveysriski. Kiusaaminen ja siitä seuraavat ongelmat puolestaan olivat huomattavia.

Jos huutelijat olisivat todella terveyden asialla, ei liikuntapaikoissa naureskeltaisi pyöreille liikkujille.

Ollaanpa mukavia kaikille painoon katsomatta.

Tuli mieleen

Itse olen kokoa 54 ja sopivan kokoisia vaatteita ei tahdo löytyä mistään, vaikken edes ole läheskään niin isokokoinen kuin moni muu tuntemani ihminen. Pitää ostaa aina miesten osastolta vaatteet, kun naisten puolella useimmat XL-vaatteetkin on tarkoitettu jollekin anoreksia-teinille. Mutta eipä se haitaa, miesten vaatteet ovat yleensä kestävämpää materiaalia ja halvempia kuin naisten vastaavat.

Vierailija

Itse olen pitkä nainen, xl käytössä. Hihat ja lahkeet jäävät silti usein liian lyhyiksi ja rintojen kohdalta vaate on purje. Miesten vaatekoossa mahdun kokoon m tai l. Eli naisten (x)xl vastaa miesten m-kokoa, vähänkö epäreilua mitoitusta... Onko miehen sentti eri kuin naisen sentti (metrisellä systeemillä)?...? ;-)

Ärsyyntynyt

Olemme aika erimallisia kaikki loppujen lopuksi. On eripituisia käsiä ja jalkoja, pitkiä ja lyhyitä kauloja, on erilaisia ryhtejä, erimittaisia vyötäröitä ja rintakehiä, on luisua ja leveää hartiaa jne. Miksemme saisi sellaisia vaatteita jotka pukevat meitä kaikkia? Kaikille meille ei todella riitä nuo markettikoot joka kaupassa, itseään arvostavissa ja korkealle vaatteensa hinnoittelevissa putiikeissakin tyrkytetään vaatteita vain tiettyyn kokoon asti. Sitten nytkytetään asiakkaille happamena nenää kun ei kauppa käy ja käännetään selkä.

KaneliK

Pitkällä 180cm naisella on koko 46 IHAN eri näköinen kuin 160senttisellä :D

Minä olen 159cm pätkä ja olen plösö ja hiekukan pullea, koko 40.Työkaveri on 180cm pitkä,käyttää 40/42 vaatetta ja on todella hoikka.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat