Kommentit (7)

Vierailija

Mistä tulee tämä harhakäsitys, että kyseessä olisi joku suomalaisen miehen erikoispiirre?

Siitä ettei Hollywood-elokuvissa näytetä oikeita amerikkalaisia miehiä, jotka ammuskelee kännipäissään ketä sattuu vähintään siinä misssä suomalainenkin.
Eikä nyt edes mennä noihin eteläisempien maiden kulttuureihin...

jotain rajaa

ei hyvää päivää :D kyl tää menee mulla jo yli :D mulla ei oo milloinkaan käynyt mieles ottaa mua monta vuotta itteeni nuorempi kundi eikä montaa vuotta vanhempaa, kyl mä oon päättänyt selvät ikäero rajat itelleni, joko kundi on saman ikäinen ku mä tai sit kaksi vuotta vanhempi, ei yhtään sen nuorempi eikä vanhempi.. mun mielest toi on jo sairasta ketkä ottaa itsellensä monta vuotta nuoremman tai monta vuotta vanhemman kumppanin..

Vierailija

"Mikseivät ne jätkät hae apua?"

Siksi ettei kukaan halua auttaa. Jos vaikkapa vaimo hakkaa, poliisi vastaa "Otaksä naiselta pataan?". Koko yhteiskuntamme sanoo, että vain naisia pitää ja saa auttaa. Vuosikymmenet on kampanjoitu pelkästään naisiin kohdistuvaa väkivaltaa vastaan, vaikka tilastot kertovatkin miesten kokevan eniten väkivaltaa. Myös asunnottomista ja pitkäaikaistyöttömistä valtaosa on miehiä, mutta ei miesten auttamiseksi ole luotu mitään erikoisapuohjelmia. Turha siitä on miehiä syyttää, etteivätkö he olisi pyytäneet apua, vaan niitä jotka sivuuttavat miesten ongelmat vaikka ne ovat  jatkuvasti näkyvillä ympärillämme. Itse asiassa Hynysen kommentti on sekin osa samaa vähättelydiskurssia, jonka kulmakivi on se, että miesten ongelmat ovat heidän omaa syytään. Saman sukupuolistereotypian mukaan naisten ongelmat ovat aina yhteiskunnan vika. Tähän tilanteeseen on päästy mm. feministijärjestöjen avustuksella, jotka ovat pitkään korostaneet naisten uhriasemaa ja kieltäneet miesten ongelmat, ja siten vaikuttaneet tasa-arvopolitiikkaan ja asenteisiin.

Vierailija

Älkää kolkuttako umpiotani särjette vain rystysenne olenhan suomalainen mies. Ostakaan nyt Hynysen kirja, kun sillä on se kallis blondi, tytär ja pirusti juomatonta viinaa alkossa odottamassa. Ettei sille käy niin kuin Pertti Salovaaralle kyllä riittää kun se näyttää siltä. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat