Voiko Finnairiin enää luottaa?

Seuraa 
Liittynyt21.9.2016

Matkustimme Finnairilla kalliisti koko vuoden keräten pisteitä silvertasolle pääsemiseksi. Kun pääsimme silvertasolle, Finnair ilmoitti, että edut eivät enää ole voimassa. Emme siis pääse ilmaiseksi loungeen. En voi ymmärtää, että muutetaan sääntöjä asiakkaan tappioksi kesken kauden. Olisivat voineet pitää lupauksensa ja muuttaa sääntöjä vasta seuraavalle kaudelle. Jatkossa emme osta Finnairin lentoja ja pääsemme halvemmalla. Finnair petti meidät jo aikaisemmin viime talvena. Ostimme Finnairilta lennot Suomesta New Orleansiin, mutta saimme Finnairilta ilmoituksen vähän ennen matkaa, että jatkolentomme on peruttu. Uutta jatkolentoa jouduimme sitten odottamaan Miamissa yli 7 tuntia. Myös paluulento New Orleansista oli peruttu ja odotusaikaa tuli taas Miamin lentokentällä yli 7 tuntia ennenkuin pääsimme Finnairin kyytiin Miamista Suomeen. Vaikka Finnair oli myynyt meille ko. lennot, Finnairista sanottiin, etteivät he ota mitään vastuuta asiasta. Mitään hyvitystä he eivät anna. Olisimme olleet tyytyväisiä jos olisimme päässeet vaikka loungeen odottamaan seuraavaa lentoa, mutta Finnair ei tullut vastaan yhtään, eikä näköjään ole vastuussa mistään. Harmi, sillä me haluaisimme aina suosia kotimaista.

Kommentit (3)

Hou TX

Miamissa 7 tuntia? Eikä tullut mieleen mennä kysymään tiskiltä muita lentoja New Orleansiin? No siinäpä sitten odotitte.
Me lensimme Finnairilla Newarkiin ja jatkolento Houstoniin oli peruttu. Tiskillä sanottiin että Atlantan kautta löytyy lento ja saimme vielä bisnespaikat Atlantaan asti. Loppulento Houstoniin lennettiin taas melkein tyhjällä koneella. Mutta eipä tarvinnut odotella 7 tuntia, kun olimme jo kotona. Tosin kentältä oli ajettava kotiin vielä unisena omalla autolla.

ExAsiakasFinnair

29.10.2016 20:49

Myöhästyin matkalla olleen liikenneonnettomuuden takia kahden lapseni kanssa FINNAIRIN suoralta lennolta Zyrich-Helsinki.Tultiin paikalle 18.45 ja lento lähti 19.10. Kuuluttivat muita lennolle, mutta en kyennyt tekemään check inniä ja Finnairin tiski oli tyhjä! Itkin silmäni punaisiksi ja lapsetkin olivat hädissään. Seuraavana aamuna Finnairin työntekijät pettivät meidät ja pakottivat ostamaan 1600 e maksavat liput swissportin virkailijalta, vaikka kerroin, että minulla on diabeetikko lapsi mukana! Yritin ensin etsiä netistä halvempaa lentoa, ei voinut ostaa samalle päivälle ja ylimääräinen yö oli jo nukuttu Zyrichissä. Soitin Finnairille suomeen ja lupasivat "auttaa". Eipä auttaneet; uusi lippu olisi maksanut yli 2000 e ( bisnesluokka)Sanoi vaan sorry ei oo nyt halvempaa! Kirjoitin kirjeen Finnairin johtajalle joka siirsi meidät (pitkään)valitusjonoon. Eipä lennetä enää Finnairilla!

Aina ajoissa

"Myöhästyin matkalla olleen liikenneonnettomuuden takia kahden lapseni kanssa FINNAIRIN suoralta lennolta Zyrich-Helsinki."

En ymmärrä ihmisiä jotka lähtevät kentälle niin viime tingassa että eivät ehdi. Kun lähden toiselta paikkakunnalta lentokentälle otan bussin aina niin että olisi vielä kaksi bussia lentokentälle oman bussin jälkeen. Siinä sitten voi hypätä toisen bussin kytiin jos vaikka rengas puhkeaa matkalla. Samalla siinä on about kolme-neljä tuntia ekstra aikaa bufferinä sen lisäksi että saavun kentälle kaksi ja puoli tuntia ennen koneen lähtöä sen puolentoista tunnin sijaan.

Ikinä ei tiedä onko matkalla joku onnettomuus (ei kyllä kestä kolme tuntia enemmän siivota viereinen kaista sellaiseen kuntoon että´pääse ohitse), tekninen vika Finnairin tiskillä tai pitkä jono turvatarkastukseen. Jos kaikki menee hyvin olen lentokentällä noin viisi tuntia ennen lennon lähtöä. Siinä ehtii hyvin kaikista tarkastuksista läpi ja ravintolan kautta portille.

Ja se että on lapsia mukana ei ole mikään tekosyy sille että ei voi lähteä kentälle niin että olisi ainakin neljä tuntia etuajassa paikalla. Vanhemmilta opittu juttu, pikkuveli ja minä hengattiin kiltisti mukana aina kun lähdettiin kentälle. Siinä on paljon tekemistä ja ajanvietettä. Nykyään jopa enemmän kun työ iPadin mukaan ja laitaa joitain pyörimään. 

Että ihan oma syy jos on jäänyt lennosta pois. Lentoyhtiölle kuluu ainoastaan jatkolentojen hoitaminen jos jossain vaiheessa tapahtuu dominoeffekti kun joku kone myöhästyy. Jos ne hoitais joka ikisen myöhästyyneen äidin ongelmia Finnair olis jotain ihan muuta kun lentoyhtiö. 

Hanki kello.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat