Kommentit (5)

Mira

Kiitos Nenan kertomuksesta. Minusta Suomessa kerrotaan näistä asioista liian vähän. Asun Tukholmassa ja tunnen henkilökohtaisesti useita ihmisiä, jotka itse selvisivät juutalaisvainoista ja selvinneiden jälkeläisiä. Pari nyt jo vanhaa ihmistä ovat parhaimpien ystävieni joukossa. Mieheni juutalainen ukki surmattiin Valko-Venäjällä. Ruotsiin tuli -68 paljon Puolan juutalaisia sen aikaisten vainojen vuoksi niiden juutalaisten lisäksi, jotka tulivat tänne sodan jälkeen.Siksi Ruotsissa varmaan puhutaankin huomattavasti enemmän Holocaustista kuin Suomessa. Silti tuntuu että alamme unohtaa. Onko todella ihmiskunnan kohtalona toistaa virheitään?

Nainen Hesasta

Toivottavasti ei ikinä unohdu. Kävin itse pari viikkoa sitten Krakovassa ja samalla Auschwitzissa (mm. siinä kuuluisassa " suihkuhuoneessa) ja Auschwitz- Birkenaussa. Molemmat paikat

ovat ihmisen totaalisen pahuuden muistomerkkejä. Käsittämätöntä on se millaiseen julmuuteen ja epäinhimillisyyteen ihminen kykenee uskoessaan sokeasti johonkin ideologiaan. Juuri tästä syystä sananvapaus on taistelemisen arvoinen asia, jottei uudet ihmishirviöt pääse valtaan Euroopassa tai muualla maailmassa.

Vierailija

Nainen Hesasta kirjoitti:
Toivottavasti ei ikinä unohdu. Kävin itse pari viikkoa sitten Krakovassa ja samalla Auschwitzissa (mm. siinä kuuluisassa " suihkuhuoneessa) ja Auschwitz- Birkenaussa. Molemmat paikat
ovat ihmisen totaalisen pahuuden muistomerkkejä. Käsittämätöntä on se millaiseen julmuuteen ja epäinhimillisyyteen ihminen kykenee uskoessaan sokeasti johonkin ideologiaan. Juuri tästä syystä sananvapaus on taistelemisen arvoinen asia, jottei uudet ihmishirviöt pääse valtaan Euroopassa tai muualla maailmassa.

Ihminen kykenee käsittämättömään julmuuteen täysin ilman mitään ideologioitakaan

Muiden seuraaminen ja pelko omasta nahasta riittävät melkeinpä kaikille

Vierailija

Yksi (tai kaksi)valheellinen vihan lietsontaan addiktoitunut hovin pyörittäjä riittää saamaan yhteisöjä yhteisöllisyyden ja yhteishengen parantamiseksi muille vainoamaan porukassa yhtä.
Jos tähän ryhtyvät hyväosaiset, joilla on valtaa ja rahaa ja suhteita, eivät he myönnä mitään ikinä tehneensä. Vertaa tapaus Aarnio joka mitä todennäköisimmin istuu mielestään syyttömänä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat