Olen loppu

Minä

Hei kaikki lukiat, olen nuorehko äiti ja elämäni on hyvin sekavaa. En itse kirjoittele netti palstoille, mutta minulla ei tunnu olevan enää ketään.
Kaikki alkoi kun erosin lapseni isän kanssa ja tämän eron ylipääsemisen jälkeen tapasin nykyisen mies-ystäväni. Mies vaikutti oikein mukavalta hieman hakoiteillä elämässä olevalta tyypiltä jota piti hieman rohkaista. Kun olimme seurustelleet vasta muutamia kuukausia miehessä rupesi näkymään erillaisia piirteitä kun olin kuvitellut. Hän on erittäin musta sukkainen ja kohtuuton tapaus. Annan muutamia esimerkkejä tähän, en koko tarinaa viitsisi kertoa sillä se vie koko yön minulta korjoittaa sitä. Elikkä alkuhankaluudet alkoivat sillä että minulla ei ole oikeutta poistua kodistani tai muuta silloin kuin tein näin sain känniset huudot ja huoran ja pettäjän tittelin. Aluksi pidin tätä vain tälläisenä humalan aiheuttamana tilana ja ajattelin asioiden menevän omalla paino arvollaan, tästä myöhemmin x henkilö rupesi juomaan aina useammin ja useammin, hän saattoi tulla klo4 aamulla huutamaan kotiini (missä myös tyttäreni asuu) ja kertomaan lapselleni että hänen äitinsä on huora ja lutka, sillä perustein että saatoin tunteja aijemmin olla ostamassa tupakkaa ja tämä herätti hänen epäilyksensä. Tätä samaa kuviota jatkui koko ajan useammin ja useammin. "Mieheni" muuttuu kokoajan enemmän ja enemmän agressiiviseksi, hän ei ole tähän mennessä vielä minua lyönyt mutta minä olen kyllä ikäväkseni lyönyt häntä. Muunmuassa hän joskus saapui humaltuneena asuntooni ja jostain taas alkoi hirveän iso riita jonka seurauksena hän toivoi että lapseni ja kaikki tulevat lapseni kuolisivat, en ole ylpeä teostani mutta uskon monen teistä päätyneen samaan tulokseen jos olisi saappaissani. Tästä ongelmat suurenivat hän alkoi ottaa minulta rahaa hänen juoma reissujaan varten vaikka minulla on muutenkin ongelmia maksaa laskuni ja muut kuukausittaiset menot. Sen jälkeen kun me tapasimme kaikki ystäväni ovat hävinneet ja olen siis asioiden kanssa yksin.. Moni teistä varmasti miettii miksi en vain lähtenyt hänen elämästään, tätä yritin mutta mies tulee aina takaisin ja anelee anteeksi antoa ja lupaa olla kunnolla yms. Olen liian tyhmä ja sinisilmäinen kun uskon samat valheet ja tällä hetkellä pelkään jääväni yksin. (Tähän palaan myöhemmin) Tämän hetkinen tilanne on se että olen hyvin masentunut, enkä saa omaa elämääni raiteilleen, hän lupaa tukea mutta olen aina yksin, tapahtui mitä tapahtui. Kaverit ja viina menevät aina edelleni. Sairastuin rintasyöpään vain muutamia kuukausia sitten ja hän ei ole kiinnostunut millään tavalla olenko elossa vai en, hänen piti tulla mukanani mammografiaan mutta sen sijasta, oli edellisenä iltana juomassa ja aamu yöstä kertomassa kuinka toivoo minulle syöpää ja kuolemaa. Joskus kysyin häneltä eikö hän ole kiinnostunut asiasta vai mikä siinä on, vastaus oli ettei halua puhua niin inhottavasta aiheesta. Itken melkein joka ikinen päivä nykyistä elämääni enkä tiedä mihin päin enää juosta,ven haluaisi olla enää yksin. Mutta kaikki tämä "maahan" painaminen ja ikuinen solvaaminen on saanut minut uskomaan että minulla tai minun elämälläni ei ole väliä. Olen pahoillani tälläisestä avautumisesta, en etsi vastausta täältä vaan haluan edes kirjoittaa tälle ruudulle etten olisi aivan yksin.

Kommentit (9)

Vierailija

Jätä se ihminen, oikeasti. Nyt, heti. Tilanne tulee vain pahenemaan tuosta ja mies vielä tappaa sinut ja lapset, jos jäät hänen luokseen, nimim. kokemusta on yhtä hullusta miehestä :(  Mene lapsesi kanssa lähimpään turvakotiin ja hanki tarvittaessa lähestymiskielto. Et ole yksin tilanteessasi, moni nainen on joutunut samaan ansaan narsistin psykopaatin kanssa. Et ole huono, vaan miehesi on suoraan sanottuna päästään vialla ja pahasti! Voimia, älä epäröi vaan lähde, pelasta itsesi ja lapsesi. Sitä päätöstä et tule ikinä katumaan! Muista, että olet arvokas, äläkä anna miehen enää polkea itseäsi maan rakoon

Vierailija

Jätä se mies. Ei tollasta kannata katsella. Jätät, ja sanot, että et ota takaisin enää koskaan. Ja laita lappu jääkaapin oveen, että et ota sitä miestä enää, kun hän soittaa. Älä päästä asuntoon tai mitään.

Sen lisäksi, hakeudu kaupunkisi/kuntasi terveyskeskukseen. Kerro olevasi masentunut, ja pyydä pääsyä lääkärille heti. Vain yksi pieni puhelinsoitto, varaat ajan ja loppu rullaa itsestään. Et ole ensimmäinen. Heidän tulee auttaa sinua ja saat varmasti apua. Yksin ei kannata jäädä.

Ja lopuksi, et ole yksin, sinullahan on lapsi. Olet ehkä yksin aikuisena tässä yhtälössä, mutta se asia korjaantuu ajan myötä. Lisää aikaa ja voimia pärjätä rankan tilanteen yli saat, kun haet apua terveyskeskuksesta.

Hae apua

Sen verran vaikea tapaus tuo on, että tarvitset apua hänen jättämiseen. Tosiaan turvakoti voisi olla yksi vaihtoehto, psykoterapiaa ja Narsistien uhrien tuki r.y.:n vertaisukiryhmä voisi olla yksi vaihtoehto sen lisäksi.

Minä

Kiitos kaikille viestiin vastanneille, kyllä uskon asioiden järjestyvän ja en ole kovin yllättynyt siitä että täällä on jo joku kertomassa että minulla on väkivalta ongelma, kyllä voin hakea itseni hoitoon siitä, en vain koe sitä ongelmakseni. :)

Vierailija

Minä kirjoitti:
kyllä voin hakea itseni hoitoon siitä, en vain koe sitä ongelmakseni. :)

Sanot, hakea itsesi hoitoon, ihan kuin se olisi paha asia.

Lainaus:
Itken melkein joka ikinen päivä nykyistä elämääni enkä tiedä mihin päin enää juosta,ven haluaisi olla enää yksin. Mutta kaikki tämä "maahan" painaminen ja ikuinen solvaaminen on saanut minut uskomaan että minulla tai minun elämälläni ei ole väliä.

Kirjoituksesi perusteella olet masentunut tai ainakin lievästi masentunut. Itse olen vastaavassa tilanteessa hakenut apua terveyskeskuksen lääkärin kautta. Hän ohjasi minut kunnan pyskologeille. Olen kokenut ainakin itse saavani apua, saavani puhua jolle kulle. Juuri tätähän itse ajoit takaa. Eivät he kirjoita sinulle hullun papereita tai semmosia mömmöjä että aivot pysähtyy. Hoito tapahtuu paljolti sinun tarpeidesi ja halujesi mukaan, ketään myöskään ei pakoteta käymään vastaanotoilla.

Tinuli

Hei,

Olen elänyt tuon elämän.

Jos olet fiksu lähdet heti karkuun niin kovaa kuin pystyt. Laita kaikki puhelimet, messengerit sun muut kiinni ja estot kaikkiin laitteisiin hänelle. Avaimet pois ja jos se ei onnistu, lukot vaihtoon. Ei mitään neuvotteluja, ei keskusteluja, ei mitään!

Luonnehäiriöinen alkoholisti on pahin mahdollinen puoliso. Ajanmittaan huono käytös pahenee, kyse on vallasta. Sinä olet niin kauan altavastaaja ja hän absoluuttisen vallankäyttäjä kuin sinä annat siihen luvan. Jos fyysistä väkivaltaa ei vielä ole, sekin päivä kyllä tulee.

Ystäväsi ovat kadonneet sen vuoksi, että näkevät hänen lävitseen ja eivät ymmärrä sinun käytöstäsi. Ihmiset ajattelevat, että miten voit olla niin tyhmä että annat sellaisen idiootin hallita elämääsi?

Oma elämäsi rahoittuu vasta kun persoonallisuushäiriöinen miehesi löytää uuden naisen jonka elämää voi hallita, tuhota ja hajoittaa.

Onnea matkaan!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat