Kommentit (9)

someton

Cameron pelkäsi rupsahtamista,Nythän on jo käynyt niin,eikä ole turvaa ja tukea ,joka olisi omaa lihaa ja verta.Rahalla toki saa mutta,onko onnellisuus taattu??

Ainahan se ei ole sanottua,että elämä olisi onnellista kenenkään kanssa.

Mutta harmittaahan ne vastoinkäymiset ehkä hiukan vähemmän omien 

lasten kaa.Ehkä.

M76

Olen 39-vuotias mies. En ole ikinä ymmärtänyt miksi ihmiset haluavat lapsia. Itse en ole koskaan halunnut. En ole valinnut lapsettomuutta, vaan se on ollut minulle itsestään selvä asia koko elämäni.

Joku välillä ihmettelee miksi minulla ja vaimollani ei ole lapsia, onhan meillä ulkoisesti kaikki edellytykset; molemmilla vakituinen työ, oma asunto jne jne. Halu saattaa lapsia maailmaan kuitenkin puuttuu molemmilta. Me elämme omaa elämäämme ja teemme niitä asioita joista nautimme.

lapseton

Lapset on kyllä kivoja metkoine juttuine. Laiskana naisena en kuitenkaan ole koskaan jaksanut tehdä omia, kun se on niin hiton työlästä... Ikääkin alkaa olla mittarissa sen verran, että se juna taisi jo mennä. Eikä kyllä ole ollut sopivaa miestäkään lapsen isäksi. Hyviä on vaikea löytää.

Vierailija

Jos lähdetään siitä näkökulmasta, että se, että on lapsia ei takaa sitä, että nämä huolehtisivat vanhemmistaan, kun he ovat vanhoja. Lapsi voi menehtyä ennen vanhempiaan, voi koitua vanhemman rahavarojen lypsäjäksi myös aikuisella iällään ja kaikki muukin maan ja taivaan väliltä on mahdollista. Tietenkin lapsi tuo paljon iloa ja rakkautta, mutta myös huolta ja surua. Tottakai oma lapsi on oma lapsi ja tärkeintä maailmassa, mutta kaikista meistä ei myöskään henkisesti ole tasapainoinen lasta tähän maailmaan saamaan. Toinen juttu on se, että onhan tämä maailma paha paikka. On todella vaikeaa sanoa mille poluille lapsi joutuu eikä kukaan voi hänestä oikeasti huolehtia, kun vastuu ja arpaonni täällä makaa meidän jokaisen omilla hartioilla omasta elämästään. Se mikä on vaikka Suomen työllisyystilanne ei näytä valoisaa näkymää lasten tulevaisuudelle. Huoli lapsen pärjäämisestä. Entä jos lapsi joutuu kiusatuksi? Ihmiset ovat oikeasti kylmiä ja pahoja, hyvin monet. Eihän kukaan halua nähdä, että oma lapsi kärsii. Joskus oma elämä antaa pohjat sille miltä tulevaisuus näyttää lasten saannin kannalta.

Vierailija

ymmärrän vielä 1900-luvun puolella perheellistyneet. Kukaan ei silloin voinut nähdä mikä on tilanne vuonna 2017.
Mutta lasten aika on nyt ohitse. Ihmisiä on liikaa maailmassa. Täytetty on.

Vierailija

Jutussa oli pieni virhe. Suomen verotuksessa ei ole enää lapsivähennystä. Tietääkseni se on ollut käytössä joitakin vuosikymmeniä sitten, ehkä viimeksi 80-luvulla. Myös lapsilisä on nimellinen korvaus, paitsi jos on suurperhe, jolloin lapsilisät kasvavat nopeasti

viljo seta

No olen 3 kertaa eronnut 48 vuotias elakellainen. Naiset on aina hallunnut lapsia mun kaa ja sitten ne on ottanut uuden kunnolisen miehen. NAINEN on aina pomo Suomessa parisuhteessa.  En ole katkera. Hyva niin ja nyt sama homma jatkuu Thaimaassa.

Vierailija

Olen Antin ikäinen mies ja ihan samaa mieltä: en ymmärrä ollenkaan, mikä lasten hankkimisessa ja lapsiperhe-elämässä ihmisiä viehättää.

Jotenkin lapsellisesti olin kuvitellut homomiesten olevan jotenkin suojassa tuollaisilta "muutat vielä mielesi" -kommenteilta ja yleiseltä lapsipainostukselta, mutta taisin olla väärässä. Näille kommentoijille toivotan vain jaksamista omien vajavaisuuksiensa kanssa.

Ja se esikoislapsen kasvattaminen maksaa muuten Tilastokeskuksen mukaan jo yli 130 000 euroa plus kaikki ansionmenetykset päälle.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat