Eikai sentääb syöpää?

Pelokas takkupää

Okkei.
Nyt on onkelma. Kaipaan jonkinlaisia kokemuksia/tietoa/varmistuksia keneltä tahansa joka jotain tällaisesta tietää. (Yritän asiani mahdollisimman hyvin ilmaista.)
Pohjatietoa: olen 21- vuotias nainen.
Elikkäsiis;
N. 2kk sitten kävin keskeyttämässä odottamattoman raskauden (ilmotettiin 17- vuotiaana etten pystyisi lapsia saamaan, ja varmuuden vuoksi 2 vuotta ollut myös kapseli). Samaan syssyyn tehtiin varmuuden vuoksi kaikki normaalitestit ja otettiin PAPA- näyte.

2 viikoa sitten sain kirjeen, jossa ilmoitettiin näytönoton yhteydessä löytyneen levyepiteeliatypia. HPV- näytteessä korkean riskin HPV- DNA- tyyppi 16 JA jokin muu korkean riskin HPV- DNA- tyyppi. Uusi aika on 29.8 ja tällöin tehdään laaja kolposkopia jatkotutkimuksena. Kirjeessä oli myös maininta, kuinka viime kerralla (tammikuussa) gynellä näkyi jo näitä muutoksia, kutsua jatkotutkimuksiin ei vaan silloin kuulunut!!

Elisiis sen verran mitä sain netistä näistä oudoista sanoista etsiskelin, on kyseessä ainoa kohdunkaulan syöpää aiheuttava DNA- tyyppi. Se on riehunut kehossani siis ainakin 8kk, enkä oikein tiedä mitä ajatella.
Ilmeisesti taudinkuvan leviämistä ja taudin nopeuttamista edistävät tupakointi (check), raskaana olo (check) ja ehkäisypillerit (check). Huoli on suuri.

Viimeiset pari kuukautta olen myös pyörtyillyt enemmän ja enemmän, kiihtyvään tahtiin. Sokerit, verenpaineet ja hemoglobiinit ok, eli ei ilmeisesti niistä johtunut. En saa myöskään ruokaa pysymään alhaalla, paino putoaa jatkuvasti, oon niin kalpea et sukulaiset huolissaan ja kehossa valtavasti syviä mustelmia oudoissa paikoissa ilman järkevää selitystä.

ELISIIS! Kertokaa pliis pitäisikö huolestua/ valmistautua/ mitä tää vois tarkottaa. Kokemuksia/ neuvoja/ tukea keltään? Olen asian kanssa yksin ja huolestuttaa.

Mukavaa päivänjatkoa ja kiitos!!! <3

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat