Kommentit (15)

Värjätty vesi

Meinaat, että round upilla tapettu vilja, jota suomen suosituimpiin kuuluvissa Vaasan ruispaloissa käytetään ei sitten aiheuta mitään vatsaongelmia. Ja tuo maidon suosittelu kertoo kyllä joko ravitsemusterapeutista, joka puhuu mitä käsketään tai sitten oikeasti surkeasta ravitsemusterapeutista.

äly hoi

Värjätty vesi kirjoitti:
Meinaat, että round upilla tapettu vilja, jota suomen suosituimpiin kuuluvissa Vaasan ruispaloissa käytetään ei sitten aiheuta mitään vatsaongelmia. Ja tuo maidon suosittelu kertoo kyllä joko ravitsemusterapeutista, joka puhuu mitä käsketään tai sitten oikeasti surkeasta ravitsemusterapeutista.

Hyvä juuri näin. Pellot myrkytetään ja köyhdytetään niin että vitamiinipitoisuuksista on turha enää puhua.Jos lautaselle jotain jää niin ne kaiken kestävät myrkyt. Moni ei pysty  juomaan maitoa ja kyllä pitäisi terapeutin sen verran osata laskea kuinka monta maitolasillista pitäisi päivässä juoda että D ja B vitamiinitarpeet täyttyisivät.  1lasi 1Dvitamiiniyksikkö, suositus jo pienille vauvoille 10yksikköä. Aikuiset talvisin 50 vähintään.Sama B- vitamiineissa, joista B12 tärkeä vanhuksille myös. Syömällä ja juomalla me emme enää vitamiinejamme saa, kyllä se vielä tullaan huomaamaan. Nykyaikainen stressaava sänteilevä elämäntyyli kuluttaa vitamminit tehokkaasti ja stressi on jopa pienillä lapsilla jo. Puhumattakaan imeytymisongelmista.

Olen perin juurin kyllästynyt näihin jatkuviin Terapeutti vouhotuksiin jotka nimenomaan lihottavat vain sitä omaa pussiaan, ja joissakin tapauksissa Lääkefirmoja, että syökää vain lääkkeitä sieltähän varmaan ne vitamiinit tulevat!!!!!

Oskari Jokipolvi

Ravintoasiat ovat aina monimutkaisia. Osalle ei vaan maitotuotteet oikein sovi laktoosin vuoksi ja osa taas saa ongelmia fodmap-hiilihydraateista. Myöskin erilaiset vitamiinit ja hivenaineet imeytyvät eri tavalla riippuen ruokavaliosta. Itse löysin kokeilemalla sopivan ruokavalion ja ei, kyseessä ei ole mikään muodikas paleo tai lakto-ovovegetaristi hömpötys. Ihan tavallista vaihtelevaa ruokaa ja hyvin menee. Lukemalla muutama kirja asiaan liittyen auttaa, koska foorumilla voi kuka tahansa kommentoida mitä tahansa. Kannattaa katsoa www.kirjakaupat.fi ja etsiä sopivia tarjouksia ja hankkia muutama ravintoa käsittelevä kirja. Muutaman kirjan lukemisella saa tärkeää taustatietoa ja pääsee alkuun.

kohtuudella

En pysty juomaan kolmea lasillista maitoa päivässä. Juon maitoa vain aamukahvin seassa. En pidä vähärasvaisista maitotuotteista, täysrasvaiset taas lihottavat minua ja aiheuttavat vatsavaivoja. Kalaakaan en syö kahta kertaa viikossa, kukkaro ei kestä (lohenkin hinta on noussut 30%) ja tuoreen kalan ostaminen on hankalaa, kun kauppaostokset hoidetaan kerran viikossa. Vatsa ei kestä enää punaista lihaa, eikä siihen ole usein varaakaan, varsinkaan hyvälaatuiseen luomulihaan. olen huomannut, että vireystasoni, mielialani ja vastustuskykyni ovat riippuvaisia d-vitamiinilisästä. Kun purkki tyhjenee, oloni huononee jo parissa viikossa. Olen havahtunut käyttämään myös b-vitamiineja purkista tajuttuani, kuinka vähän syön arjessa eläinperäisiä tuotteita ja täysjyväviljaa. Oikeanlaista ravintoa ei vain aina osu kohdalleni ruoka-aikoina, ahkerasta kotiruoan valmistuksesta huolimatta. En siis ota syyllisyyttä kahdesta pilleripurkistani, jotka eivät vie minua konkurssiin.

D-viaminoitua maitoa ja levite...

Margariinia ja maitoa, voi elämän kevät!. Siis ei tarvitse olla näissä lisättynä D-vitamiinia ja

Mistähän margariinista on kyse? olis sanonut valmistajan, että vois alkaa heti käyttämään.

Arkipäivän dosentti.

Nämä laillistetut ravintoterapeutit ovat huvittavia. He esiintyvät kuin lääkärit ja jakavat erilaisia mutu-pohjalta kesksittyjä ohjeita vaikkeivat itsekään ole perillä ihmisen anatomiasta ja ravintolisien vaikutuksesta ihmisen kehon toimintaan. Oikein kohdistetuilla ravintolisillä voidaan ehkäistä ennakolta monenlaisia sairauksia ja näin vähentää sairaslomien tarvetta . Perinteisen lääketieteen tukena ravintolisillä voidaan edesauttaa potilaan toipumista ja palautumista takaisin "normaaliin" elämään. Ei pitäisi esiintyä asiantuntijana jos sellainen ei ole.

Arska

Ihmiset on niin herkkäuskoisia ja menevät sieltä mistä aita on matalin. Tyypillnen esimerkki on juuri tämä. Uskotaan raamattuun ja popsitaan vitamiineja. Sen sijaan kun pitäisi painaa se takalisto penkkiin ja opiskella, lukea ja oppia ymmärtämään sekä syödä monipuolisesti ja liikkua riittävästi. Tämäkin todetaan varmaan salaliitoksi. 

Originelli

Kyllä täälläkin pätee, "parhaat pelaajat ovat kentän laidalla". Miten tuon kaiken "viisauden" saisi käytettyä meidän kaikkien hyödyksi. Miksi kukaan ei muistanut moittia poliisia.

Kovaa rasvaa

Mielenkiintoista on myös tuo Margariinin tuputtaminen. Kun muutama vuosi taaksepäin kohistiin Trans-rasvoista, margariiniteollissus muutti kemiallista prosessiaan kasvisrasvojen kovettamiseksi -> syntyi täysin uusia rasvatyyppejä joiden vaikutusta elimistöön pitkässä juoksussa ei kukaan tunne  - onko edes yritetty tutkia?

Trans-rasvojenkin vaikutukset havaittiin noin 30 vuoden käytön jälkeen - mutta Itä-Suomen yliopiston kasvatit sujuvasti tuputtavat tutkimatonta uutta rasvaa kaikille.

Taidan pysyä voissa - siitä on jo tuhansien vuosien käyttökokemukset,,,

Niko

Itse vedän vitamiineja joka päivä reilusti yli saantisuositusten. Samoin vaimoni ja alakouluikäiset lapsemme. Olemme äärimmäisen harvoin kipeitä ja jaksamme paljon paremmin kuin emme käyttäisi lisäravinteita.
Enemmänkin määrän suhteen kiinitänkin huomiota lisäravinteisen laatuun. Ovatko ne orgaanisesti vai synteettisesti tehty. Onko purkin sisältö varmasti sitä mitä kylhessä sanotaan. Eli laatusertifioituja luonnonmukaisesti tuotettuja tuotteita käytämme me.

Maitoa käytämme hyvin vähän enään nykyään koska se vain saa huonon ketjureaktion aikaiseksi. Kalsiumia saa muutenkin. Margariinia emme käytä vaan voin ja kasvisöljyn sekoitetta.

Mites se meni. Nykyään tehokasvatettu porkkana pitää sisällään vain viidenneksen ravinteista mitä esim. omalla takapihalla kasvatettu porkkana. Eli laatu ratkaisee myös ruuassa. Onko vain syövinään hyvin?

Itse maksan mieluummin lisäravinteiden muodossa terveydestäni kuin lääkkeiden muodossa sairaudestani.

Mulder F.

Tämä Ruottinenhan on Mehiläisen palkkalistoilla, joten on selviö, että haluaa kansan sairastavan ja käyvän lääkäriasemilla paljon. D-vitamiinia ainakin pitää ottaa lisänä, koska aurinko paistaa täällä niin vähän. 

Nirppu

Kyllä minä ainakin huomaan jos oon parina päivänä unohtanu ottaa monivitamiini poreeni. Olosta tulee ihan vetämätön ja on vaikeaa saada mitään aikaiseksi. Tulee suorastaan masentunut olo. Eikä kyseessä ole mikään lume vaikutus, koska yleensä kun tuo väsymys tulee, niin sitten vasta mietin että mistähän johtuu, ja muistan että en ole ottanu niitä moneen päivään.

Vierailija

Seitsemän vuoden ajan olen ollut suomalaisesta viljasta erossa vatsavaivojen takia. Kun ei syö ruista, vehnää ja ohraa, ei turvota eikä ole ilmavaivoja. Kun näitä syö, on olo aivan järkyttävä! Ei ole esimerkiksi keliakiaa, mutta nämä viljat, oli sitten kuinka täysjyvää ja terveellistä tahansa, eivät omalla kohdallani muuta kuin pahaa tee. Jokainen tuntee itsensä ja sopivan ruokavalion, ei voi yleistää! Eikä ole mitään tarvetta johonkin "trendiin" olla viljattomalla ruokavaliolla, vaan hei, voin näin hyvin!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat