vauvakuumeen helpottaminen

vauvakuumeinen

onko monellakin ollut n. 20 vuotiaalla aikainen vauvakuume? Olen monesti miettinyt löytyykö minun kohdalle samaa henkilöä tai kertomusta siitä miltä tuntuu olla vauvakuumeessa. Olen puhunnut mieheni kanssa asiasta ja hän ymmärtää hyvin vauvakuumeeni, mutta meillä ei ole varaa kuitenkaan ylläpitää pientä vauvaa kun rahat vain riittää molempien ylläpitämiseen. Tiedän, että olen työtön työtä etsivä ja se tekeekin kipeää kun joutuu odottamaan vuosia eteenpäin että on mahdollista saada lasta. Tiedän että pitäisi olla vastuullinen ja sitä olenkin ollut, mutta mistään ei tunnu löytävän töitä, että pääsisi alkuun. Mieheni kanssa ollaan tyytyväisiä seksielämäämme ja olemme jättäneet kondoomin pois, mutta mies ei ikinä laukea sisääni. Olen monesti itkennyt, koska kaipaan todellakin omaa lasta, vaikka olenkin vasta 20 vuotias. Miten voisin helpottaa vauvakuumetta ja mitä pystyisin sen eteen tekemään ?

Kommentit (1)

Vierailija

En tiedä onko tästä apua, mutta yritän kuitenkin. Itsekin olen samaa ikäluokkaa, ja välillä iskee itsellekin tuo sama fiilis, vauvaminullenyt. Sitten alan kuitenkin miettimään niitä huonoja puolia: jatko-opiskelu olisi hyvin hankalaa, jos samalla pitäisi hoitaa vauvaa. Työelämään astumisen kanssa sama juttu. Rahallinen puolikin olisi iso huoli. Uskon myös että äidinvaisto kehittyy iän myötä, ja muutaman vuoden päästä olen vielä kypsempi ja äidillisempi, ja näin myös parempi äiti. Usein myös kun näkee todella hankalan lapsen joka käyttäytyy huonosti, on onnellinen, ettei itsellä ole vielä lapsia. Lapsen kasvattaminen ei varmasti ole helppoa. Lapsesta tulee kuitenkin pitää huolta ja elättää häntä koko loppuelämänsä ajan. Vaikka se onkin ihanaa, se on myös todella suuri vastuu, varsinkin nuorelle ihmiselle. Oletko harkinnut töitä lastenhoitajana? Mannerheimin lastensuojeluliitto ainakin järjestää kursseja, joista valmistuu lastenhoitajaksi keikkatyöhön. Työttömälle ei ehkä rahallisesti niin kannattavaa, mutta siinä ainakin saisi kunnolla tuntumaa lastenhoitoon, ja se voisi lievittää vauvakuumettasi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat