Sivut

Kommentit (56)

Vierailija

Lämpötilassa 160 astetta liha on kyllä korppua! Taas on tietämätön kääntäjä ollut asialla... 160 astetta on Fahrenheitejä, joka 71°C.

Helmi

En syö avoimissa astioissa myytäviä, itse valittavia ruokia: oliivit, salaattipöydät, tms. Kerran näin, kun nainen ruokakaupassa söi kauhalla suoraan oliiveja astiasta ja kyseli, mitä nää oikein on ? Ravintolan buffetissa on parempi valvonta, luulen ainakin.

Sarde

Joskus 60 - 70-luvulla oli ravintolan menu-listalla Tar-Tar leipä, elikä raakaa jauhelihaa ja siinä paloteltuna sipulikuutioita. Väitän, että raa`assa jauhelihassa piilee enemmän vielä varallisia bakteereita, kuin kokonaisessa pihvissä. Jauhelihan käsittelyssä on monta vaihetta, jossa ne bakteerit ehtivät muodostua.

Sisäluku

"Hänen mukaansa liha pitää valmistaa vähintään 160 asteessa (Fahrenheitia eli noin 71 celsiusasteessa), jotta kaikki bakteerit kuolevat."

Kyllähän tuosta suluissa olevasta tekstistä ilmenee, että 71 celsiusastetta. Tuo virke oli toki kömpelö

Escherichia

Itse kasvatettuja ituja, raaka maitoa ja joskus raakoja kananmunia.

Ne kuuluisat viimeiset sanat, en koskaan ennenkään ole niistä sairastunut... Mutta näin tähän asti!

Ottakaa vielä huomioon kyseessä amerikkalaiset tuotteet. Suomessa voi syödä raakoja kananmunia tai juoda aitoa maitoa, jos tuottajat itse juovat samaa maitoa. Samaa en tekisi missään muussa maassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lämpötilassa 160 astetta liha on kyllä korppua! Taas on tietämätön kääntäjä ollut asialla... 160 astetta on Fahrenheitejä, joka 71°C.

Sulkumerkki on väärässä välissä.

Vierailija

Minä ja viitisenkymmentä muuta sai kahdeksan vuotta sitten raa'asta punajuurisalaatista ruokamyrkytyksen. En ole sen koomin punajuureen koskenut.

Vierailija

N.70 asteessa pitäisi suurimmanosan ihmisessä loisivista bakteereista kuolla, esim. listeriaa voi olla mediumpihveissä jne. joten lapsille kannattaa ihan kypsänä ottaa, koska lapsille, raskaana oleville, vanhuksille tai jollain muulla tavalla immuunivastevajaavaisilla on isoin riski sairastua ja saada paha infektio. Normaalivastustuskykinen tarvitsee ison määrän tuota bakteeria sairastuakseen.
Lasten kanssa noista tietyistä elintarvikkeiden kohdalla kannattaa siis ihan syystä olla varuillaan, mutta normivastutstuskyinen aikuinen ei sairastu yhtä helposti ja infektio tapellaan pois helpommin. Perus hygienia ruokaa käsitellessä aikuisenkin pitää tietysti muistaa :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat