Kommentit (14)

Both sides

Amen! Aivan käsittämätöntä tuo Lewinskyn teilaaminen.

Minun mieheni petti minua, vielä kahdesti saman naisen kanssa, ennen kuin älysin erota. Olin tietysti kiukkuinen ja pettynyt, enkä kauheasti arvostanut naista jonka kanssa mieheni petti. Mutta jo silloin kaiken hässäkän keskellä, oli koko ajan sitä mieltä, että ei tuo toinen nainen ollut minun kanssani naimisissa. Hänelle en ollut mitenkään vihainen. Vain miehelleni. Ja olen nykyään sitä mieltä, että parasta, mitä minulle saattoi tapahtua, oli tuo ero. 

Olen myös edelleen sitä mieltä, että ei kenenkään parisuhteeseen voi mennä väliin, jos ei siellä ole tilaa. Itse en vain tuossa vaiheessa nähnyt sitä tilaa, vaikka se siellä oli.

Sitäpaitsi sain mojovan opetuksen myöhemmin. Ihastuin itsekin varattuun mieheen. Että turha olla marttyyrinä. Niin vain voi käydä. MOT.

Vierailija

Bill Clinton on seksuaalirikollinen jolla on melkoinen historia sillä saralla. Hillary oli vihainen varmaan koska juttu pääsi otsikoihin. Ja miksi Monica laittoi tahraisen pukunsa pesemättömänä kaappiin odottamaan?  On myös naisia jotka sanovat harrastaneensa tyttökivaa Hillaryn kanssa, mm Yoko Ono.  Huippupoliitikoissa, pankkiireissa ja muissa epämääräisissä ammateissa on paljon sosiopaatteja joten medioilla on kova homma lakaista näitä tapauksia maton alle. Esim Englannin epidemiaksi levinnyt eliitin  pedofiiliskandaalit jotka on (oli) luokiteltu kansallisen turvallisuuteen kuuluviksi joten hiljaisuus on taattu kuten äkillisesti kadonneet todistajat, oudosti kuolleet lahjomattomat  poliisit ja median edustajat osoittavat.   

PiP

Kylläpä oli taas niin paksua sontaa että huh huh! Sekä pettäjä että toinen nainen ovat syyllisiä, turha selittää viattomana ettei muka tiedä! Perheenrikkojilla on aina "hyvät" selitykset omalle itsekkyydelleen ja huoraamiselle. ,

Tiinuski

Tämä on yksi niitä asioita missä tasa-arvo ei kohtaa. Toinen nainen on aina se vihattu ihminen, ikäänkuin mies olisi joku täysin omaa tahtoa vailla oleva lapsi, tai yksinkertainen mies jonka seireeni on houkutellut väkisin. Kyllä miehiltäkin sopii odottaa jotain moraalia. Etenkin jos on perheellinen. 

Toki naisetkin pettävät. Mutta se toinen mies ei ikinä joudu niin kamalan lynkkaamisen kohteeksi, mitä toinen nainen joutuu kokemaan.

Tällä en mitenkään perustele pettämistä, itse en koskaan ole pettänyt vaikka siihen on lukemattomia mahdollisuuksia tullut. Niin suhteessa ollessa kuin sinkkunakin toiseksi naiseksi houkuteltuna ja olen vahingossa rakastunutkin varattuun mieheen. Mutta mitään en antanut tapahtua. Ja se todella vaati lähes kaikki henkiset voimavarani, että sain pidettyä itseni kurissa. Mutta luojan kiitos ymmärsin jo silloin, että se oli sen väärti, kuin että menettäisin itsekunnioitukseni ja päätyisin itsekunnioitukseni menettäneenä  itsemurhan partaalle.

Jotenkin en myöskään usko, että se mies olisi voinut kunnioittaa minua naisena, jos olisin huolinut hänet varattuna.. Voiko kukaan täysillä kunnioittaa parisuhteessa ihmistä, joka ei kunnioita muiden parisuhteita?

Vierailija

Jos on tarvetta pettämiseen, niin silloin parisuhteeseen on jo tullut rako, joka täyttyy jollain muulla. Hyvässä tasapainoisessa parisuhteessa ei tuollaista rakoa ole. Ihmiset eivät hoida parisuhdettaan ja silloin tuollaiselle pettämistouhulle tulee tilaa...Kannattaa huoltaa parisuhdetta samoin kuin autoa tmv. Yhteiset mukavat hetket oman puolison kanssa saa ihania tunteita omaan puolisoon vielä työpäivänaikana, jolloin ei muita tule katsottua "sillä silmällä". 

Hämmästynyt

Toinen nainen on yhtä syyllinen kuin pettäjä, jos tietää miehen varatuksi.Ihan outo kirjoitus.Enpä ihmettele, ettei tee mieli tilata lehteä joissa on näin kieroa asennemuokkausta.Totta kai on väärin vehtailla toisen aviopuolison kanssa.

uni

Stereotypian perusteet:
Toisen nainen katsotaan lähtökohtaisesti tavoittelevan miestä omakseen. Stereotypian perusteella nainen ei tavoittele pelkkää seksiä.
Toinen mies vastaavasti nähdään stereotypisesti seksin hakijana eikä välttämättä tavoittele naista omakseen.
Em. oletusmotiiveista johtuen naisen katsotaan tarkoituksellisesti pyrkivän rikkomaan toisen avioliitto. Samalla mies mielletään pettäessään seksin hakijaksi enemmän kuin uuden kumppanin hakijaksi. Tämä on siis stereotypistä ajattelua eikä sen enempää.

Ei toista naista aina syytellä

Mieheni lähti toisen naisen kanssa, enkä ole koskaan toista naista syytellyt. Olin vihainen ex-miehelleni, mikä hän käytti tietenkin täydestä mitasta hyväksensä (kun tuo exä on niin kauhea). Pikemminkin olin sitä mieltä että toista naista huijattiin, koska mieheni oli ilmiesesti hänelle uskotellut, että suhteemme on jo loppu, vaikka vain vähän aikaa ennen sitä oli sanonut minulle että haluaa jatkaa meidän suhteemme ongelmista huolimatta. Se ei ole edes mitenkään tavatonta, että uusi nainen ei edes tiedä, että mies on suhteessa. Olen kuullut monta sellaista tarinaa. Tai, että vähän kuin minun tapauksessani mies raahaa vanhaa suhdetta perässään, antaen vaimon uskoa, että haluaa selvittää ongelmia, vaikka todellisuudessa etsii jo uutta kumppania.

Todella kummaa kuitenkin, että ihmiset kuvittelivat että vihaan uutta naista (ilmeisesti koska en halunnut tavata häntä). Tähän täytyy tosin lisätä, että en ymmärrä sellaisia, jotka ryhtyvät suhteeseen varatun miehen kanssa, vaikka tietää että hän on varattu, sehän on selvä että se on pettäjä.

Asiat järjestyksessä

Vierailija kirjoitti:
Jos on tarvetta pettämiseen, niin silloin parisuhteeseen on jo tullut rako, joka täyttyy jollain muulla. Hyvässä tasapainoisessa parisuhteessa ei tuollaista rakoa ole. Ihmiset eivät hoida parisuhdettaan ja silloin tuollaiselle pettämistouhulle tulee tilaa...Kannattaa huoltaa parisuhdetta samoin kuin autoa tmv. Yhteiset mukavat hetket oman puolison kanssa saa ihania tunteita omaan puolisoon vielä työpäivänaikana, jolloin ei muita tule katsottua "sillä silmällä". 

Jos on tarvetta pettämiseen, niin eikö silloin pitäisi ensin yrittää korjata ongelmat omassa parisuhteessa, ja jos se ei onnistu, niin lopettaa parisuhteen ja vasta sitten etsiä uutta kumppania? Näin vaan monet eivät toimi (koska ei ole kivaa olla yksin?), satuttaen kumppania erittäin pahasti. Ikävin tapa erota on niin, että tulee kolmas pyörä mukaan.

Ihmettelen myös sellaista käsitystä, että jos kumppani pettää, niin olet automaattisesti laminlyönyt häntä. Eikö ihan tutkimuksissa on todettu että jotkut pettävät vaikka suhde olisi kuinka kunnossa, kun on heillä on vaan tarve etsiä jännitystä.

Vierailija

Olen 2 kertaa harrastanut seksiä miehen kanssa joka on varattu. Kummallakaan kerralla en tiennyt että mies on varattu. Ja molemmissa on ollut se että minä en ole edes koittanut iskeä miestä vaan mies on piirittänyt minua. Silti tämän takia minua huoriteltiin ja toisen tyttöystävä löi minua. En tajua miksi toista naista kohdellaan niin rumasti. Se on aina sen joka pettää vika. Ei se petetty voi tietää mitä pettäjä on sanonut tälle toiselle naiselle esim että ei ole parisuhteessa, on avoimessa parisuhteesa, on eronnut mutta vielä asuu jostain syystä tämän kumppanin luona.

Ex-yh

Täällä xantippa-naiset tuomitsevat kanssasisariaan ja miehiä. Mahtaa olla kauhea vankila se avioliitto, itselläni olen saanut perheen ilman vank- , siis avioliittoa.

Vierailija

Entä kun molemmat pettäjät ovat varattuja? Aviomieheni rakastui kuusi vuotta sitten työkaveriinsa, toisen miehen aviovaimoon, kolmen lapsen äitiin. He pitivät salasuhdettaan yllä noin puolitoista vuotta. Lopulta mieheni katkaisi suhteen tähän rouvaan, koska -omien sanojensa mukaan - hän ei kuitenkaan halunnut erota ja rikkoa perhettämme (meillä on kaksi lasta).

Nainen toki yritti vielä roikkua kaiken keinoin, mutta mieheni oli jo päättänyt valita lapsemme ja minut. Koko asia selvisi minulle vasta tämä päätöksen jälkeen, koska mieheni osasi salata asiat pitkään. Kun asia tuli julki, mies yritti kiistää kaiken ja rukoili minulle: "usko minua vielä kerran". Tämä oli tuskallista, koska tiesin hänen valehdelleen. Kun hän vihdoin uskalsi myöntää asian, tein selväksi, ettei voi pitää rajastajatarta ja minua yhtä aikaa vaan hänen pitää valita ja luopua jommastakummasta. Hän sai jäädä yhteiseen kotiimme sillä ehdolla, ettei ole enää missään tekemisissä ko. rouvan kanssa. Tai sitten hän voi lähteä ja olla onnellinen jossain muualla, mutta jos lähtee, hänen on kerrottava syyt lapsillemme ihan itse ja totuuden mukaisesti. Halusin, että hän ottaa itse vastuun valinnoistaan, myös lapsemme edessä. Tähän hän ei kuitenkaan kyennyt.

Olemme yhä yhdessä, tosin tässä välin molemmat lapsemme ovat jo ehtineet lähteä kotoa. Rakastajattaresta tuli mieheni ex-romanssi, joka on edelleen naimisissa oman aviomiehensä kanssa, vaikka aiemmin olisi kovasti halunnut erota. Me miehen kanssa yritämme korjata avioliittoa ja harjoittelemme olemaan kahdestaan ilman lapsiamme. Se ei ole helppoa, mutta molemmat teemme parhaamme. Tälle toiselle naiselle en valitettavasti ole pystynyt antamaan anteeksi, vaikka haluaisinkin. Loppujen lopuksi mieheni petti meitä molempia, vaikka tämä rouvakin oli siinä prosessissa kyllä erittäin aktiivinen. Kokemus on ollut traumaattinen niin minulle kuin miehelleni ja siitä toipuminen kestää yhä. Toivon että aika parantaa haavat.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat