Kommentit (5)

Vierailija

Hyvä tuote, pakko sanoa. Olen käyttänyt jo noin 8 vuotta. Tänä aikana olen ostanut kolme kuppia, alkuperäisen ison tilalle ostin uuden samanlaisen muutaman vuoden käytön jälkeen, ja lisäksi ostin pienemmän koon kuukautisten loppupäiville. Ekologisuus on plussaa niin kuin edullisuuskin, mutta ennen kaikkea käytän sitä mukavuussyistä. Saattaa kyllä (joillakin) vaatia vähän enemmän opettelua kuin tamponin käyttö, mutta on mielestäni sen arvoista. Kuppi ei kuivata, joten sitä voi huoletta pitää myös kuukautisia odotellessa ja niukkoina loppupäivinä.

Tämä ei ole mainos, vaan haluan aidosti kertoa positiivisen kokemukseni ja tsempata tätä yritystä.

Vierailija

Erinomainen tuote. Itse olin jo vuosia "aikonut", kunnes kerran alkoi tulvia siihen malliin että side oli märkä koko ajan. Tamponeista olin jo aiemmin joutunut luopumaan, kun limakalvot kuivuivat vaikka imuteho oli oikea, ja kohtutulehdustaipumuksen vuoksi lääkärikään ei tamponeita suositellut. Luneten ostin ja katua ei ole tarvinnut. Siihen loppuivat kohtutulehdukset ja myös hautovien siteiden aiheuttamat hiivatulehdukset. Nelisen vuotta kuppi on palvellut. Uuden hankkinen sitten, kun nykyisen raskauden jälkeen kuukautiset taas alkavat. Samoin tyttärilleni aion hankkia kokeiluun kun heillä kuukautiset alkavat. Ekologisuus on plussaa, mutta parasta on helppous, huolettomuus ja hygienisyys: ei inhottavaa, hiostavaa rättiä persuksia vasten, ei verestä takkuuntuvia häpykarvoja, ei pelkoa ohivuodoista. Niin mukavaa!

Vierailija

Kuusi vuotta sitten kuulin kuukupista ja tilasin lunetten. Myöhemmin tilasin toisen eri värisenä. Ihan paras kuukautissuoja, pari kiertoa meni harjoitellessa, mutta enää en muuta huolisi! :) Kotimaisuus vielä plussaa.

Vierailija

Itselläni ei ole Lunettea vaan Mooncup, mutta periaate toki sama. Merkin valintaan vaikutti aikoinaan jälkimmäistä merkkiä käyttävä kaverini, mutta myös se että se oli jotenkin vakuuttavamman näköinen, jämäkämpi ja muuten silmää miellyttävämpi, vaikka myöhemmin olenkin miettinyt että Lunetessa näyttää olevan sileämpi pinta, jolloin se on todennäköisesti helpompi pitää puhtaana.

Joka tapauksessa olen ollut erittäin tyytyväinen kuukupin käyttäjä, sen jälkeen kun sain käytön opeteltua, antaa varmuutta kun ei ole näkyviä osia. Eikä tarvi muistaa kantaa mukana siteitä tai tamponeja kuukautisten aikana. Kupin ekologisuus oli aikoinaan syy siihen että sen valitsin ja olenkin nyt samaa kuppia käyttänyt n.8 vuotta. Minulla ei ole oikeastaan ikinä ollut sen kummempia yäk-oireita kuukautisverestä, mutta siteiden rapina vessassa on kyllä aiheuttanut häpeilyä.

Tyytyväinen käyttäjä

Olen jo reilu kymmenen vuotta käyttänyt kuukautiskuppia, enkä pois vaihtaisi! Aloitin Mooncupilla, mutta siirryin Lunetteen. Ohivuotoja on Lunetella vähemmän, tuskin koskaan.

Yhden asian kuitenkin korjaisin: mulla on nimittäin juurikin pinkin värinen Lunette! En tiedä sitten oliko se joku ystävänpäivä/naistenpäivä kampanjaväri aikanaan. Anyways, go Heli!! Loistava asenne ja tekemisen meininki sulla. :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat