3kk muutto Fuengirolaan NEUVOJA

Vierailija

Moi. Olen lähdössä syksyllä kolmeksi kuukaudeksi harjoitteluun Fuengirolaan. Muutama asia mietityttää kovasti ja toivoisinkin apua Fuengirolassa asuvilta/asuneilta.

Ensinnäkin luin jonkun blogista et nettiliittymän ja puhelinliittymän avaamiseen tarvi espanjalaisen pankkitilin. Eikö todellakaan pysty saamaan liittymiä ilman? Prepaid tai jotain?

Sitten nää isommat pohdinnan aiheet liittyy asunnon hankkimiseen! Pystyykö etukäteen hommaamaan asuntoa niin, ettei siitä joutuisi paljoa vielä maksamaan eikä tarvisi sitoutua heti koko 3kk siinä asumaan? Olisiko fiksumpaa hommata hotelli viikoksi ja ettii sillä aikaa asunto? Olen itse hyvin pahasti homeallergikko enkä kykene hetkeäkään asumaan asunnossa jossa edes vähän hometta. Tämän vuoksi olisi minulle hyvin tärkeää nähdä asunto ennen kuin voin kokonaan sitoutua asumaan siinä. Onko mahdollista etten tuon viikon aikana löytäisikään asuntoa ja joutuisin viipymään hotellissa pidempään? Vai onko tarjontaa sen verran hyvin että asunto löytyy varmasti?

Lisäksi vielä asuinalueesta kysyisin. Menen harjoitteluun Suomalaiseen kouluun. Ajattelin että Los boliches olisi kiva sijainti asua, kun on lähempänä keskustaa kuitenkin kouluun verrattuna, muttei liian kaukana koulusta. Suosittelisitteko kuitenkin ennemmin Los Bolichesia vai Fuengirolan sataman läheisyyttä? Suht lähelle rantaa haluan muuttaa eli siis rantaa lähinnä olevan kadut välillä Fuengirolan satama ja Los Boliches sekä Los Bolichesia myös sisämaahan päin noin 500m :) Vaikeasti selitetty mutta toivottavasti joku osaisi vastata :)

Kiitos jo etukäteen.

Kommentit (2)

Tervetuloa

Moikka!

Olen asunut rannikolla 10 vuotta (mista ensimmaisen vuoden Fuengirolassa), joten sen perusteella vastailen.

Voit saada prepaid-puhelinliittyman ilman espajalaista pankkitilia. Joissain asunnoissa on netti, mika kuuluu vuokraan. Toisaalta 3kk on niin lyhyt aika, etta saattaisit parjata nettikahviloiden (esp "locutorio") varassa jos nettia ei asunnossa olisi (?).

Mielestani on hyva idea, etta majoittuisit ensin hotelliin /hostelliin ja etsisit paikan paalla asunnon loppuajalle. Homeongelmia ei ole Espanjassa niin paljon kuin usein pelotellaan, mutta asunnon sijainnin takia en vuokraisi sita Suomesta kasin. Valimatkaa ja alueiden "fiiliksia" ei voi tietaa ennen kuin ne on nahnyt, ja ne ovat kuitenkin oleellisia viihtymiselle. Asuntoja on jatkuvasti paljon vuokralla, ja jos et pista sille mitaan huippuvaatimuksia, loydat sen nope asti.

Suomalainen koulu on Los Pacosin alueella, mika on taynna suomalaisia (erityisesti elakelaisia). Alue on siistia ja kaikki peruspalvelut loytyvat. Valimatkaa Los Bolicheen on 20 min kavelya tai 5 min bussilla (kun se sattuu kulkemaan). Los Bolicheskin on suomalaisten ja muiden pohjoismaalaisten (paaosin elakelaisten) kansoittamaa, mutta ainakin ranta ja isommat kaupat ovat lahempana.

Tervetuloa, ja toivottavasti saat ihanan 3kk kokemuksen! :)

Vierailija

Hei. Kiitos paljon vastauksestasi, se auttoi jo kovasti!

Mielellään kuulisin muutaman muunkin mielipiteitä vielä :)

Vielä kysyisin, onko noita nettikahviloita paljon Fuengirolassa? :)

- Aloittaja

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat