Sivut

Kommentit (66)

Mietteliäs

Ylläolevat ominaisuudet viittaavat myös aspergerin syndroomaan. Kukaan ei tahallaan / ilkeyttään ole asperger-piirteinen, vaan ominaisuusvyyhti on ihan lääketieteen tunnistama piirreyhdistelmä. 

Janna

Onneksi meillä on MeNaisten kaltainen lehti, joka nimensä mukaisesti edustaa todella kaikkia naisia. Jos olet nainen, niin totta kai luet MeNaisia, vai mitä? Ja erotuksena tietenkin miehistä. Miehet ovat niitä karvaisia tekniikka-apinoita, jotka tuovat leivän pöytään.

Tavis

Nykyään kyllä löytyy lokero KAIKELLE. Hymyilet väärin niin kyllä joku keittiö psykologi saa yhdistettyä sen esim. Hitlerin ihannointiin.

hilma

Tässäpä taas tuutin täydeltä. Joku on opiskellut kaksi sivistyssanaa. toinen vaihtoehto on että miesalainen on ollut naisesimiestään etevämpi jonka jälkeen tämän on pitänyt keksiä kosto.

Taika-Jim, C.Ht.

On perin vastuutonta antaa maallikoille tällaisia ylimalkaisia, pinnallisia ja monilta osin täysin virheellisiäkin ohjeita "tunnistaa" narsistinen persoonallisuushäiriö. Sen käytännössä ainoa käyttötarkoitus on jo pitkään ollut silkan oman kiukun purkaminen vihaamaansa henkilöitä kohtaan, leimaamalla näitä narsisteiksi.

Tyypillisesti diagnoosi kestää ammattimaiselta psykiatrian erikoislääkäriltä useita päiviä, jopa viikkoja, tarkkaillen poikkeamia pinnallisesti esitetyistä vasteista ja reaktioista erinäisiin ärsykkeisiin. Maallikolla ei ole absoluuttisesti mitään resursseja eikä kykyä tunnistaa narsistinen persoonallisuushäiriö.

Loppukaneetiksi on sanottava että jotkut ihmiset käyttäytyvät ja saavat aivan vapaasti käyttäytyä kuin täysi m*lkku ilman että mistään kliinisestä persoonallisuushäiriöstä on tietoakaan.

Se kannattaa pitää mielessä ennenkuin alkaa solvata henkilöitä keksityillä, itse tehdyillä diagnooseilla vakavista mielenterveyden häiriöistä.

Whinesalot

Pakko piilottaa tää artikkeli muijalt, muhun sopii noi kaikki. Mut oon aina käsittänyt että narsisti on lawful evil tai chaotic neutral tyypinen joka käyttää hyväkseen muita, mutta näen itseni enemmänkin lawful neutralina ja sympaan muita kohtaan. Ehkä olen sitten vain törppö.

Dr. Phillllll

Voe vitsi, mitä kuraa jälleen :P
Tosiaan jokainen, joka ei mene just yhteiskunnan mittapuuhun ja ole se unelmien veroja maksava prinssi/prinsessa uljas. Jokainen, jolla on oma mielipide ja joka ajattelee omilla aivoillaan paljastetaan narsistiksi milloin milläkin tavalla :P

Kirjoituksesta tuli mieleen, että nyt on oma emäntä/isäntä alkanut kotona ärsyttämään käytöksellään, joten hänestä on vtutuspäissään on rustailtu narsistisatuja.

Vierailija

Kaikki nuo piirteet löydän itsestäni joita introvertti narsistilla on, olen tyytyvinen että luonteen piirteeni on noin tarkasti määritelty.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat