Sivut

Kommentit (54)

T: Riitta

Kyllä kirjoitan keski-ikäisesti ja minulle saakin nuoret nauraa.

Nuorten ja keski-ikäisten kuulukin olla eri sukupolvea enkä häpeä yhtään sitä, että minusta näkee kumpaan kuulun.

Aloitan kaikki Whatsapp- ja tekstiviestitkin tervehdyksellä ja lopetan T: Riitta. Kukaan nuori ei tee näin, mutta minussa tapa istuu tiukassa.

positiivisuus on pop

Mietin vaan että miksi suurin osa otsikoinnista on nykyään negatiivissävytteistä, ei huvita edes avata juttuja sen takia. Mutta tämän aukaisin, en lukeakseni vaan kysyäkseni, miksi ihmeessä. Kaikki nauraa kaikelle, oletko tollo? Sulle nauretaan. Suomalaisten joulu on muiden mielestä tylsää ja suomi on tylsää ja pukeudut väärin ja se, tuo tai tämä nauraa sulle.  No siinäpähän nauraa, ollaan yksilöllisiä ja tehdään mitä itse halutaan

A

En oo noin nuori enää mutta kyllähän jokaisen iästä riippumatta pitäs tollanen asia tajuta!:D Jos kirjottaa esim "olipas hieno päivä!" niin se kuulostaa siltä että päivä oli hieno. Kun taas "olipas hieno päivä... " kuulostaa sarkastiselta ja siitä saa käsityksen että päivä ei ollut hieno. Jos tarkottaa sitä mitä kirjottaa niin käyttää mieluummin huutomerkkejä, hymiöitä ja näitä emoji juttuja mitä lie tai vaikka pistettä. Mutta jos laittaa enemmän kun yhden pisteen niin itse käsitän sen joko miettimisenä, sarkasmina tai vaikka ettei oikein kiinnosta. Riippuen asiayhteydestä.

Kielipoliisi

Tuota kolmoispilkkua näkee nykyään paljon. Näyttää aika hölmöltä. Jotkut vanhemmat ihmiset myös kirjoittavat caps lock päällä IHAN KAIKKI sanat.

Kolme pistettä ja hymiö

Komppaan Riittaa. Ei minua häiritse nauraako teini-ikäiset ja parikymppiset miten kirjoitan. Olen nelikymppinen, niin sehän vasta outoa olisi jos häiritsisi... :D

Piuskis

En tunne itteeni ees vanhaksi, mutta 3 pistettä tulee ajalta jolloin kännykät tulivat nuorten jokapäiväiseen käyttöön...silloin oli tapana erotella asiat tai aiheet tai lauseet kolmella pisteellä...veikkaampa että tämä 3 pistettä on jäänyt yleisesti käyttöön tuolta Nokia 5110 ajoilta :) 😜

Kirjoitustaito

Mitäköhän ihmiset luulee noiden kolmen pisteen tarkoittavan? Siis kun näkee näitä "Kohta..... alkaa kesäloma.....kivaa!" tyyppisiä kommentteja. Miten nää luulee, että tuommoinen luetaan?

Ja vinkkinä ihmettelijöille, "Onnea!" luetaan semmoisella iloisella onnentoivotus äänellä, mutta "Onnea..." luetaan semmoisella vihaisen surullisella äänellä joka antaa ymmärtää, ettei tässä oikeasti mitään onnea olla toivottamassa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat