Sivut

Kommentit (20)

Järki käteen

Miksei maahanmuuttajille, pääasia että väkeä ja palveluita tulee? Mieluummin tyhjeneville paikkakunnille kuin Helsinkiin entisestään karmeita vuokria nostamaan. 

Vierailija

Kyllä varmasti annetaan kodittomille asuntoja, jos hoksaavat tulla pyytämään. Eivät taida hoksata? Tervetuloa kodittomat Kainuuseen!

SPRKLE

Mikäli tahtoa löytyy niin omanmaan kodittomat tulisi laittaa etusijalle. Hymyä kuitenkin kunnanpäättäjien huulille nostaa, kun saa kyläraittia pakolaiset kulkemaan. No toivottavasti nämä kulttuurimme rikastajat eivät tuota pettymystä niille vähille kotimaista alkuperää oleville asukkaille. Onnea oikein paljon tehdylle valinnalle, toivottavasti kannattaa!

Vierailija

No voi nyt. KOSKA NE ASUNNOTTOMAT EIVÄT TAHDO MUUTTAA HYRYNSALMELLE tai muualle keskelle ei mitään. Ei ne asunnottomat vaeltele Kainuun metsissä, vaan pk-seudulla, Turussa ja Tampereella. Ei asunnottoman suurin ongelma ole se, ettei ole kattoa pään päällä. Se on yleensä järjestettävissä. Tarvitaan kuitenkin myös elämänhallintaa, mm työpaikka, toimeentulo, suhteet perheeseen kuntoon, päihde- ja mt-ongelmat. Raivostuttaa tuo tietämättömien huonostipeitelty rasismi ja asunnottomien hyväksikäyttäminen omiin rasistisiin tarkoituksiinsa.

Tuija

Tuli melkein syyllinen olo tätä juttua lukiessani.Asuin perheeni kanssa reilut kaksi vuotta -80 ja -90 luvun taitteessa Moisiovaaran rivitalossa.Mies kävi Hyryllä töissä ja minä hoidin pieniä lapsia kotona.Tuli lama ja jouduimme muuttamaan työn perässä.Silloin jonotimme asuntoa Moision rivitaloon.Matti ja Liisa asuivat naapurissa.Terveiset heille!Tulipa nostalginen olo tätä juttua lukiessa."Tuuliset"ovat olleet viime vuosikymmenet kylillä.Vaikka itse olin lähtevien joukossa,surettaa kehitys.

villi kortti

Minä veikkaan, että kodittomat(kaan) eivät halua asua keskellä korpea. Kysypä vaikka joltain kodittomalta Helsinkiläiseltä tai Tamperelaiselta. Niin se vaan menee...

yrittäjä

Hyvä kertomus,mutta työhän se on se juttu mikä saa ihmiset jäämään esim. Hyrynsalmelle, ei sitä ilman työtä voi täällä asua. Jos ei ole työtä,ei ole asuntoa ja asuntoa ei ole jos ei ole työtä eli rahaa. Ihana paikka tämä muuten on asua,minä viihdyn.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos kerta kämppiä on tyhjillään niin miksi kodittomille ei anneta asuntoja.

Tuonnehan pääsee kuka tahansa halukas jolla on vuokrarahat kourassa. Että alapa jo mennä sinne vaan, kipikapi.

juuge

Ei tulis kai mieleenkään asuttaa näitä pakolaisia . Nyt kun ovat siellä teltassa. Maksammehan me kuitenkin heidän ylöspidon?Samalla grynderit rikastuu kiinteistöidensä kanssa, vieläpä velkarahalla.Mutta jos idea liian toimiva, niin ei sitten.

Kallista on

Kallistahan tuo on asuminen. Ei ihme, ettei käy kaupaksi eikä vuokralle. Ei 1990-luvun talosta kannatta noilla korkeuksilla sataa tonnia maksaa. Puolet olisi oikeampi arvo.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat