Kommentit (7)

Vastalause

"Hiuksesi ovat kuolleet"-kommenttiin hyvä vastaveto olisi ollut sanoa kampaajalle: "Kuolleet lienevät myös sinun käytöstapasi".

Kaija Kivioja

Olen niin kiitollinen eräälle kampaajalle kun hän 90-luvulla sanoi minulle: menetät hiuksesi jos vielä vaalennat itse. Sitten hän näytti peilin avulla minulle kuinka kirkkaan punainen päänahkani oli, aivan kamala. Olen siitä asti aina sanonut kampaajalle, etttä sanoo minulle aina jos huomaa päänahassani jotain merkkejä jostain ongelmista.

kampaaja

Huvittaa sinäänsä, että kollega edes on sanonut näin tyhmästi. Hiushan kuolee sitä mukaa kun menee päänahan läpi, eli kaikki näkyvä hius on kuollutta. Asiakkaat usein käyttää tuota termiä.

Mutta juu, vähän on käytöstavat hukassa. Jos on huono päivä, se pitää yrittää salata asiakkaalta.

Juurikasvua pitämällä ei saa "ombrea", mutta sekin pitää asiakkaalle selittää ystävällisesti eikä halveksuen, ja ahdotttaa vaihtoehtoja.

Kampaaja

Seuraavalla kerralla voit opastaa kampaajaa, että kuollutta solukkoahan ne kaikki hiukset on... ei ole olemassa 'elävää hiusta' :)

kati

Hiushan on kokonaan "kuollutta" ainetta siinä vaiheessa kun se päänahasta ulos tulee, että tavallaan kampaaja oli oikeassa ;) Toki huippuammattilaisen käytökseen ei kuulu asiakkaan arvosteleminen saatika asiakkaalle tiuskiminen. Saman asian kun voi esittää niin monella lailla...

Biologi

Olen ehdottomasti hyvien käytöstapojen kannattaja, mutta myös faktojen: hiukset ovat kuolleet, meillä kaikilla! Voit siis silottaa niitä hoitoaineilla, mutta ne eivät korjaannu millään ihmeseerumeilla. Kampaajasi oli siis oikeassa, mutta hänen hiuksensa olivat ihan yhtä kuolleet kuin sinunkin :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat