Kommentit (15)

Vierailija

Hyvin halventavaan sävyyn kirjoitettu artikkeli. Hienoa kun tytöt tekevät raskaan koulun käynnin ohella töitä ansaitakseen itsellensä vaatteita ja pientä hemmottelua itselleen.

Vierailija
Vierailija

Hyvin halventavaan sävyyn kirjoitettu artikkeli. Hienoa kun tytöt tekevät raskaan koulun käynnin ohella töitä ansaitakseen itsellensä vaatteita ja pientä hemmottelua itselleen.

Millainen malli on tullut kotoa, jos ajatellaan että tuon ikäisenä on järkevää sitten pistää ne kovan työn hedelmät merkkilaukkuun eikä säästöön tulevan opiskelukauden elämistä varten? Ai niin, tuskin nämä tytsyt ovat opintotuen varassa tulevaisuudessakaan. Eiköhän heillä ole osaketilit valmiina tyyliin pappa betalar tai ainakin lapsilisät säästössä, koska ne eivät ole menneet perheen arkikustannuksiin ja elämiseen. Minusta on typerää ostaa kallista merkkikamaa varsinkin jos ei ole säännöllisiä isoja tuloja, joilla voi oikeasti rahoittaa sellaisen elämäntyylin. Muiden kunnioitusta ei pelkkä merkkilaukku sitten takaakaan. Siihen vaaditaan enemmän.

Vierailija

Mikähän tarve ihmisillä on arvostella muiden rahankäyttöä? Kun omalla työllä ansaitsee, niin sijoittaa sen tavallansa. Toiset sjoittavat laukkuun, toiset taas vaikka ekaan autoon! Jos vanhemmat ovat tästä eri mieltä, niin nostakoon asian pöydälle..

Vierailija

Nyt vaan retki sinne hikipajoille, joissa alaikäiset tytöt ompelevat näitä laatulaukkuja samalla kun toinen ompelija vieressä puuhastelee henkkamaukan laukkua.

Tietoisuutta lisättävä, että luxus tehdään samalla ilmaistyövoimalla kuin halpistuotteetkin.

 

 

Vierailija

Mitä olen seurannut esim. facebookin merkkilaukkukirppiksiä (yhdellä siellä oli gallup ammatista ym.), niin nämä merkeillä leveilijät olivatkin todella suureksi osaksi tavallisia duunareita, kotiäitejä tai opiskelijoita. Yhtään "juristi-ekonomia" vastausten mukaan en bongannut.  No, eihän vanha raha pröystäilekään pintajutuilla, ja uranaisilla on muutakin tekemistä ja huomioitavaa kuin kytätä netissä käytettyjä massa-Vuittoneita.

Olen alkanut boikokotoimaan näkyviä, juuri em. jutussa mainittuja merkkejä. Tämän päivän menestyjät eivät osta viimeisillä rahoillaan lapsellista, rumaa designia edustavia muovilaukkuja. En tiedä ainuttakaan tyylikästä, menestyvää tuttavaani, joka ehtisi/viitisisi puljata pelkkien brändien kanssa. Teen itsekin 10-12 -tuntista päivää vaativassa työtehtävässä, ja kyllä se vuoksi Espalla patsastelu punapohjaisissa korkkareissa saa jäädä. Ja juuh, jaadijaadijaa, jokainen tavallaan.

Niekka Tyylinen

Vierailija kirjoitti:

Nyt vaan retki sinne hikipajoille, joissa alaikäiset tytöt ompelevat näitä laatulaukkuja samalla kun toinen ompelija vieressä puuhastelee henkkamaukan laukkua.

Tietoisuutta lisättävä, että luxus tehdään samalla ilmaistyövoimalla kuin halpistuotteetkin.

Käypä itse retkellä. Hikipajassa työskentelee ne, joiden kurjuutta lisää jokainen feikkituotteen ostaja. Aidot hienot merkkilaukut ompelee yleensä vanhat tädit, käsityöläisten kerma. Been there, seen that, got the bag.

annstiina

Käy sääliksi nuoria tyttösiä, jotka luulevat että elämässä tärkeintä on merkkilaukku ja tyylikkäät vaatteet. Kaikki tämä on ympäristön ulkopuolisten miellyttämistä eikä näytä sinusta itsestäsi muuta kuin kuoret.

Vilho

On jännä, että Me Naiset haluaa lähettää nuorille ja miksei aikuisillekin otsikon kautta viestiä, että itsekunnioitus on siitä kiinni, mitä pitää päällään. Samaan aikaan, kun nuorten oma viesti on: "Kun on säästänyt ja tehnyt työtä laukun eteen, voi kunnioittaa itseään."

Tämä on kieltämättä nerokasta kysynnän luontia lehdelle, kun yhdessä artikkelissa vääristetään minäkuvaa ja toisissa pyritään sitä korjaamaan. Ikuinen oravan pyörä.

Vierailija

Näitä samoja laukkujahan esittelevät myös kolmekymppiset ja vähän yli, joilla on myös tarve kohottaa itsetuntoaan merkkitavaralla. Heidän luulisi jo vuosien myötä tajunneen tälläisen esittelyn olevan naurettavaa. Samoinkuin muidenkin merkkituotteiden esittely instagrameissa jne.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat