Azuro-matkat halpaa?

Vierailija

Tuli mainos Azuro-matkoilta.Turkin matka kahdelle 400 euroa. 4-5 * hotellit,aamiaiset,retket,bussikuljetukset,lennot.Tuntuu hirmuisen halvalta.
Onko joku ollut tämmöisellä matkalla? Palautteet ovat tietysti vain ylistäviä matkanjärjestäjän omilla sivuilla.En ole ennen Turkissa käynyt.Matkaoppaita katsellessa on tullut suorastaan kammo paikkaa kohtaan, mutta tämä tuntuu niin houkuttelevalta,että tekisi mieli lähteä.

Kommentit (45)

ei kerttu ja paavo ainakaan
Viesti

No jos kiinnostaa lähes 200 matkailijan kanssa kulkea ja kiertää ja jonottaa niin mikäs siinä.
Huomioi kuitenkin että tuohon täytyy ostaa lisäpaketti 200-300 € jos haluaa pääsyliput kohteisiin + ruokailut saada.
Busseissa 50-60 matkustajaa joten oppaan selostuksista ei kohteissa paljoa irti saa.
Tää on tosi ihmisläheistä matkustusta.
Matkatoimisto on muuten sama Etu-matkat jota yhdessä kohteessa kehutaan samalla kaavalla ja ketju nostetaan ylös aina kun jää kovin kauas.

AjnaAlie
Viesti

Noita Turkin matkayrittäjiä näyttää riittävän. Eilen tuli Citydiilistä vastaavanlainen:

\"7 päivän loma Antalyaan 23.03.-30.03.2013 kahdelle aikuiselle vain 498 eurolla\". Matkanjärjestäjä WOW Travel / Antalya
Lennot kahdelle Helsingistä Antalyaan ja takaisin
Viisi yötä 5* hotellissa Antalyassa
Kaksi yötä 4* hotellissa Kappadokiassa
Aamiaiset päivittäin
Retkiä upeissa kohteissa
Lentokenttäkuljetukset

70 euron lisämaksu ellei osallistu retkiin. Lisämaksun syynä voisi olla retkien yhteydessä erilaiset kaupustelukohteet?
Luin tarjouksen läpi, vaikka Turkin rantakohteet eivät kiinnosta pätkääkään, sensijaan nuo historialliset kohteet kyllä:)

Mutkailija
Viesti

Kiitti vinkeistä.Taidan jättää väliin.Aika ihmeellistä,että täytyy maksaa,jos EI osallistu retkiin.Yleensähän se on päinvastoin:D
Ne myyntiesittelyt ja muotinäytökset muakin arveluttivat. Siis pakkomyyntiä ja hirveetä tyrkyttämistä.
Ehkä Turkin matkailu kannattaa aloittaa omatoimimatkalla Istanbuliin? 3-4 päivää?
EIkä se laumassa paimennettavana oleminen tunnu mukavalta. Ilmeisesti vapaasti ei saa kulke ollenkaan? Mua myös ihmetytti se,ettei hotellia saa valita.Tottakai mieluummin ottaisi sen paremman hotellin, mutta kun kokeilin varaussysteemiä,hotellista ei puhuta mitään??

ihme maksuja
Viesti

Mikäköhän on kertun ja Paavon lisäpaketi 200-300e

Retkibusat oli ainakin viime kesänä sopuisat 10-20 penkkiä tyhjää. Muutenkin uudet ajokit,ilmastoidut.

Tirlittan
Viesti

Jos toisen käden tieto sallitaan, niin eräs jo matkalla ollut selitti näin.
Pamukkalen retki kuuluu ohjelmaan ja on yön yli retki, joten Pamukkalessa on silloin myös hotellihuoneet varattuina.(koko ryhmälle)
Jos kuitenkaan et halua osallistua retkeen vaan haluat jäädä Antalyaan, niin maksat tuon 70 euroa siitä Antalyassa yöpymisestä.
Toki voit hankkia hotellihuoneen yhdeksi yöksi myös omatoimisesti, voit saada halvemmalla.

Jos ryhmät ovat noinkin suuria niin luulisi että heillä on kuulokkeet joista kuuluu oppaan ääni, silloinhan ryhmän koko ei vaikuta ainakaan kuulemiseen.

Ja ei, en ole agentti, en kyseisen firman työntekijä enkä aio myöskään kyseisille matkoille osallistua.

Tirlittan
Viesti

En ole nähnyt heidän uutta matkaohjelmaansa, tuo Pamukkale oli viime kevään ohjelmassa, mutta tuo 70 euron lisämaksun luulisi pätevän samalla periaatteella muihinkin retkiin.

AjnaAlie
Viesti

Kiitos Tirlittan, tuo onkin järkevä selitys 70 lisämaksulle. Vaan jos Turkkiin menee, kukapa ei haluaisi museoihin ja Kappadokiaankin? Itse en Turkin rantalomille halua, mutta joku kiertomatka oppaineen olisi paljon kiinnostavampi.
Matkanjärjestäjän (WOW Travel) mukaan alhainen hinta selittyy matkailusesongin ulkopuolella tehtävillä matkoilla, lisäksi suomenkielistä opastusta ei taata.

Oma tämän talven matkakiintiöni on jo käytetty, mutta vastaavanlainen kiertomatka joskus myöhemmin voisi olla paikallaan, ehkä kuitenkin ottaisin se suomalaisen matkanjärjestäjän kautta. Vai kielitaitoisena henkilönä ottaisinko kuitenkaan kolmin- tai nelinkertaisella hinnalla:)

Rea-listi
Viesti

Kun on kyse turkkilaisesta firmasta, tietää että k....usta liittyy asiaan. Eihän nyt kahdella sadalla mitään saa edes Turkissa.
Turkkilaisisa hämäräfirmoja näyttää syntyvän kuin sieniä sateella.

Kake
Viesti

Eikös Azuro ole sama kuin tämä surullisenkuuluisa Etu-Travel
http://www.matkaopaslehti.fi/foorumi
/?wpforumaction=viewtopic&t=1321.0

WOW Travelista taas löytyy netistä paljon valituksia monesta eri maasta. Luvatut asiat ei pidä, lisämaksuja tulee lisämaksujen perään ja kun yrittää valittaa niin firmaan ei saa mitään yhteyttä.

Vierailija
Viesti

meidän osallistumisemme turkin Rivieran kiertomatkalle oli oikein hyvä. Me ostimme lisäpaketin ja tutustuimme moniin mielenkiintoisiin kohteisiin. Yksi 5*hotellissa oli tosi luksusta.käytössä oli sviitti poreammeineen ja ruokailut hotellissa sen korkeimmassa kerroksessa upeat näköalat ja ihanat ryhmämatkalaiset. Se niistä turkin tähdistä.Ainoa haitta oli minareettien "kutsu-ulinat" mutta niininkin tottui jo loppumatkasta. Meillä oli ihana opas.Hän oli turkkilainen ja osasi hyvin suomen kieltä.Bussit ilmastoituja ja retkillä noin 30 henkilöä (ei siis täysiä Busseja).  Minulle tuli jo ensimmäisestä matkasta  kipinä lähteä uudelleen Turkkiin. Lentokin kestää vain kolmisen tuntia, mikä myös plussaa!

Vierailija
Viesti

Olin Etu_travel'in = Azuro-matkat Turrki-Kappadokia helmi-maaliskuun vaihteessa ja minusta hinta/laatu-suhde oli ihan hyvä. Tuo 199 E mainoshinta on harhauttava, todellinen hinta VIP-paketin kanssa on noin 460 E, mutta se sisältää täyshoideon, kaikki opastukset ja sisään pääsyn, 1400 km bussissa istumista jne. Tosi erkioinen ja mielenkiintoinen paikka tuo kappadokia oli! Suosittelen!!

Vierailija
Viesti

Olin AZURON matkalla Turkissa "Pamukkalen elämys matka"lla. Kaikki oli ok. lennot, opastukset, hotellit ja ruokailut. Bussi muuten parhaita mitä olin nähnyt, Mersun täyspitkä VipTuristi ja 100 tuhatta mittarissa, matkalaisia n. 25 kpl, huom. joka päivä käytössä.

Hotellit voi kuka tahansa googlata ja tarkistaa laatua, viiden tähden kansainvälisiä, esim. Iberostar, Merez...

Timo ja Hannu 11-18.02.2013

Ps. seuraavalle matkalle huomenna 18.04 hintaan 399€ !!+ruoka ja lippupaketti 249€ viikoksi.  Italiaan.... Rimini, Venetsia, Rooma... 

Vierailija
Viesti
Vierailija

Olin Etu_travel'in = Azuro-matkat Turrki-Kappadokia helmi-maaliskuun vaihteessa ja minusta hinta/laatu-suhde oli ihan hyvä. Tuo 199 E mainoshinta on harhauttava, todellinen hinta VIP-paketin kanssa on noin 460 E, mutta se sisältää täyshoideon, kaikki opastukset ja sisään pääsyn, 1400 km bussissa istumista jne. Tosi erkioinen ja mielenkiintoinen paikka tuo kappadokia oli! Suosittelen!!

Tämä haisee ja pahalle. Ei ole edes suomalaisen kirjoittamaa vaan jollain käännöskoneella tehty. Ja heti perään "Timo ja Hannu" ;-) Eli samalla kaavalla kuin kymmenet muutkin kehujat. Rankkaa laitonta piilomainontaa!

Vierailija
Viesti

Viime vuoden marraskuussa olin vaimoni kanssa vastaavalla kiertomatkalla. Matka oli hintansa arvoinen, vaikka ostimme siihen vip-paketin 249 €. Oppaat, hotellit, ruoka ja autot olivat hyviä. Jos haluatte edullisen kiertomatkan, menkää ihmeessä reissuun. Ne, jotka moittivat kiertomatkaa, eivät varmaan ole kotimaata kauempana matkustaneet.

Vierailija
Viesti

Olin Italiassa 18-25.4.13, eli tulin eilen kotiin, missähän olitte Timo ja Hannu. Azuro-matkat lupasi tuohon 399,- hintaan kuuluvan retket Venetsiaan, Firentseen ja Roomaan, kuitenkin perillä yritettiin myydä retkipaketti, painostamalla ja uhkailemalla; "voit joutua vaikeuksiin jos et osta, voidaan jättää 40 km. päähän". Se ei ollut pahinta ettei keskustaan päästy samalla bussilla kuin paketin ostaneet, oppaiden törkeä kielenkäyttö ja tietämättömyys voitti sen. Asiallisiin kysymyksiin saattoi saada vastaukseksi haistatteluja tai henkilökohtaisuuksiin meneviä loukkauksia, tiedotus puuttui kokonaan ja minkäänlaista asiallista informaatiota kohteesta ei saatu. Hotellien googlauksesta; miten onnistuu kun ei niitä tiennyt oppaatkaan etukäteen, tilauksia soittelivat kun lähestyimme kohteita. Sellaiseen säheltämiseen mihin ko.matkan oppaat ylsivät ei pysty kukaan muu vaikka suunnittelisi etukäteen. Matkahan olisi ollut todella mahtava jos sen olisi järjestänyt ammattitaitoinen vastuullinen matkanjärjestäjä. Meitä oli toistasataa henkilöä ja kaikilla oli matkustuskokemusta reilusti takana, mutta kukaan ei tiettävästi ollut aikaisemmin kokenut vastaavaa. Lähtöaamuna, kun olimme lähdössä hotellilta, yksi oppaista kävi lähettämässä meidät matkaan ja sanoi; "olkaa meille kiitollisia", kun kysyimme että mistähän pitäisi, niin hän sanoi; "olette hengissä". Totta, sehän oli elämysmatka ja me olimme hengissä. Nyt kun se on koettu ja siitä selvitty niin toiselle Azuro-matkalle ei tarvitse lähteä.

Vierailija
Viesti

OIin Azuro- matkojen Italian Rivieran matkalla 25.4- 2.5.2013. Matka alkoi Riminiltä,jossa yövyimme yhden yön.Hotellin piti olla 3*** mutta todellisuus oli aivan toista.Itse arvostelisin   -1* Tervetulotilaisuusdessa  tosiaan piti maksaa 249 € opastuksesta,käteisellä, mihin sisältyi myös illallinen, se on hyvä sinänsä jos ei tunne ennestään matkakohteen ruokapaikkoja on aika haastavaa lähteä 20-21 illalla paikkaa josta saisi ruokaa kun on ollut paivittäin matkalla 10-12 tuntia ja lähtö on taas seuvaana aamuna klo 7.30 - 8.00. Paljon tuli nähtyä PISA, MONACO, NIZZA, SAN MARINO ja aivan upeita maisemia ja rakennuksia matkan varrella.Valitettavasti opas ei puhunut suomea, ainoastaan englantia, jos ei ole itse englannin kielen taitoinen jää paljosta paitsi opastuksen suhteen. Bussi oli täysin nykyaikainen ja kuljettaja todella ammattinsa osaava.

Olin 26.11- 3.12.2012 samaisen matkatoimiston matkalla Turkin rivieralla. Se oli aivan mahtava matka. Yövyimme 5**** hoteillessa ja hotellissa ruokapöydät notkuivat ruokaa ja kaikenlaisia jälkiruokia, toisin kuin Italiassa jossa saattoi jäädä ilman aamiaista jos tuli vähän myöhemmin, esim. ei ollut lähdössä päivän retkelle. Hintakaan ei lompakkoa tyhjentänyt. matkan hinta 199 €+comfortpaketti 149 € joka kannatti ottaa.

Tässä on minun kokemukseni matkalta ja kyllä varmasti vielä uskaltaudun ko. matkatoimiston matkalle uudestaan. 

Vierailija
Viesti

varokaa ihmeessä tätä matkatoimistoa! lähtöhinta on olevinAan edullinen,mutta paikanpäällä alkaa "ryöstely" eli lisämaksuja lisämaksun  päälle!Jos joudutte valittamaan kotimaanhan päästyänne, ei onnistu koska tämä matkatoimisto vetoaa Ruotsin kuluttajaviranomaisiin. KAIKENHUIPPU KAIKKI PUHELUT MENEVÄT RUOTSIIN VAIKKA ON HELSINGIN PUHELINNUMERO.

JOS JOUDUTA PERUUTTAMAAN HYVSSÄ AJOI, ON TURHA LUULLA SAADA ENNAKKOMAKSUJA TAKAISIN-.EIVÄT VASTAA SÄHKÖPOSTIIN; SOITETTAESSA LUVATAAN! VARATKAA MATKANNE SUOMALAISEN MATKANJÄRJESTÄJÄN KAUTTA;SILLOIN KULUTTAJASUOJA TURVA AINOASTAAN TOIMII!!!

ESITE TEHTY KAUNNIISTI VALEHDELLEN!

LUKEKAA MUITTEN MATKALAISTEN KOMMENTTEJA TÄLLÄ SIVULLA!

eläkkeellä oleva matkatoimiston

konkari

Vierailija
Viesti

Oltiin Azuron matkalla viime keväänä 2013 Italia Ranska kaikki toimi moitteemasti.Hinta oli tosi edullinen ja nähtiin Cannes Monaco Montecarlo Pisa jne.Ruoka ja sisäänpääsypaketti maksoi muistaakseni n,150 €. Emme ainakaan voi valittaa olemme tehneet matkoja ympäri maailmaa joitakin kymmeniä omatoimi ja seuramatkoja

Vierailija
Viesti

Voi mekin olimme siellä ja aivan ihanalla matkalla joka maksoi vain 199e hlö ja nähtiin Cannesit Monacot, Pisat jne. Retket sis hintaan ja kaikki ateriat. Mennään kyllä toistekin siillä oli niin mukavia oppaat Andre ja Peter

t. Kalevi ja Pirkko

Vierailija
Viesti

Varokaa todellakin Azuro matkoja. Täyttä huijausta ja kusetusta koko homma. Turkkilainen opas pahimman luokan koijari. Halpaan mentiin, mutta älkää te menkö. Oppaan kautta mm ravintoloiden ruoat enemmän kuin kaksi kertaa ylihinnoitellut. Sitten kovaa pakkomyyntiä ja vinoilua, jos et ota sikakalliita lisäpalveluita. Opas Mustafa pahimman luokan koijari.

Vierailija
Viesti

Olen ollut kahdella Azuro-matkojen matkalla. Kaikki muu oli hyvää, mutta oppaat olivat surkeita. Joillakin on osuneet hyvätkin oppaat, mutta oppaat Pelin ja "Özi" eivät opasta bussissa eivätkä sen ulkopuolellakaan. Pelin ei osaa opastaa ja "Özi" ei viitsi.

Vierailija
Viesti

Olen ollut 3 kertaa ko.matkatoimiston matkoilla, Turkissa 2 ja Italiassa kerran. No enhän voi valittaa, minä ainakin nautin koko ajan. Edullinen hinta eikä kukaan todellakaan uhkaillut sillä, jos et maksa lisää, niin voi käydä todella huonosti. Älkää ny kuulkaa viittikö mollata ja kyllä se ihan niin on, jos ette ole tyytyväisiä hotelleihin ja ruokaan ja opastukseen, niin menkää hyvät ihmiset kalliimpien matkatoimistojen kiertomatkalla ja pulittakaa yli 1000 vaikkapa turkin kiertoajelusta. turkissa sitä paitsi aivan tosi herkulliset ruoat, italiassa ei niinkään minun makuuni. MUTTA....kotona ollaan ja hengissä vaikka 3 kertaa olen jo uskaltanut ko.matkoille...ajatelkaas kuin rohkea mymmeli olen!! P.S. uusi matka jo plakkarissa!!

Vierailija
Viesti

Olen ollut kyseisellä matkalla, Antalya - Pamukkale.. Hotellit,aamiaiset,retket,bussikuljetukset,lennot. 189 Jos halusi opastuksen ja sisäänpääsyt ja lisäksi lounaan ja illallisen seisovassa pöydässä + yksi  all inglusiivi päivä sekä turkkilainen ilta, joka sisälsi kuljetuksen, illallisen seisovasta pöydästä kaikki juomat myös raki ja hienon tanssi shown,maksoimme 140 lisämaksun ja kaikki mitä oli luvattu, meille tarjottiin..

Hotellit olivat todella hyviä ei moittimista katso esim. hotelli La Boutique Antalya Hotel. Martin

Kaikki noin 339€.  Matkalla kävimme silkkitehtaassa tutustuttiin silkin valmistukseen toukista alkaen. Näimme mattojen solmijat työssään mattokaupassa..Kävimme korukaupassa ja  ja nahkakaupassa joihin ei muuten tule mentyä, eivät ole keskustassa,, aika moni teki hyviä ostoksia,, Ostokset olivat vapaaehtoisia,,

Jos olet kiinnostunut kulttuurista etkä halua maata hotellissa ja altailla coktaileja nauttien ,, tämä matka on ihan ok.. Lentokoneessa ei tarjota ruokaa eli eväät mukaan!! ja reissuun itse menen uudestaan mutta nyt kappadokkiaan..

Joe et lähde matkalle esim. Pamukaleen jonne matkaajille on jo on maksettu hotelli, ja jää Antalyaan, joutuu kakkos huoneen maksamaan itse!

Tuntuu reilulta..

Vierailija
Viesti

Olin pamukale retkellä ja aijon matkustaa uudelleen.Tällä kertaa Kappadokia.. Kaikki saatiin mitä luvattu oli,(eri lehtien väleissä saattaa löytyä koodi jolla saa lisä alen..kuten149.) tai 299 euroa sisältää hotellin kuljetukset ja aamiaiset!

Ei sisällä sisäänpääsyjä kohteisiin eikä lounaita ja illallisia, jos ne haluaa ostaa paikanpäältä niihin paketin  noin 130  ei oo pakko. yht n. 260 euroo

Ei kai kaikki ihan ihan ilmaista voi olla....Kyllä tää jo aika edullista on!

jos Pamukkalen retkeltä jää pois, ja siellä on yöpyminen, koska matka on pitkä, ja  hotelli on sinne kaikille maksettu.. Jos joku ei halua lähteä ja  jääkin Antalyaan, Toki saa itse hotellin kustantaa..

Kun oli vain päiväretki ja palasimme samaan hotelliin silloin osa porukasta drinkin maistelijat jäi hotellille nauttimaan virvokkeistaan..

Silloin ei heiltä peritty mitään lisämaksua , Tuo lisämaksu tarkoitaa sitä ylimääräista hotelli yötä. kun samalle hankilölle on sitten kahdessa hotellissa majapaikka.

Uskaltaa lähteä jos tykkää kierrellä ja katsella! Eikä vaan maistella alltaalla piristäviä drinkkejä..Mikä niille suotakoon, jotka siitä pitävät.

Niin ja ne Hotellit mm, La Boutique Antalya , (löytyy gooklella), Oli aivan ihana !!

Vierailija
Viesti

Paska matka meillä!! Olisi voinut odottaa, että lapsenlapsemme olisi saanut parempaa kohtelua. Hän ei ole edes täysi-ikäinen. Sain sairaskohtauksen ja matkaopas (Pia Ratia-Ezgin) kertoi reseptiooniin, että "antaa vaan jäädä makaamaan". Kyllä respan toiminta pelasti meidän loman, EI OPAS!!! Olin 2 vrk sairaalassa ja ainoastaan sairaalan neurologi piti huolta vaimostani(kuljetukset sairaalaan ja hotelliin takaisin), minusta ja Jerestä. Puhelinlaskumme ovat valtavia! Kun lähtömme oli 5.11.2014 klo 05.00 ei ollut meillä mitään tietoa vielä 4.11. klo 19.45 miten ja millä ja milloin pääsemme lähtemääm! Kyllä oli k....sta koko matka, ainoastaan hotellin henkilökunta ja maisemat pelastivat matkan, opas oli IHAN KUUTAMOLLA ja TOSI TÖRKEÄ! Miksi ei saa maksamastaan rahasuorituksesta KUITTIA! Respasta vain sai! Oli kyllä ensimmäinen ja viimeinen kerta kun käytimme azuromatkojen "palveluja". Haluan, että minuun otetaan ohteyttä koska olen maksanut 2 huoneen hinnan ja asuimme 1 huoneessa koko viikon 29.10.-5.11.2014. Rahoilleni palautetta!

Asia ei tule jäämään tähän! Kuluttajansuojelukin pelaa!

Vierailija
Viesti

Voi mekin olimme siellä ja aivan ihanalla matkalla joka maksoi vain 199e hlö ja nähtiin kaikki upeat paikat. Retket sis hintaan ja kaikki ateriat. Mennään kyllä toistekin sillä oli niin mukava opas Pia

t. Jorma ja Anneli

Vierailija
Viesti

Ostimme mieheni kanssa Turkin matkan Azuro-Matkojen kautta, matka 7-14.11.2014. Heti matkan maksettua alkoi tulla muutoksia. Ensin tuli ilmoitus, että hotelli vaihtuu kun hotelli johon matka varattiin meni kuulemma remonttiin. Sitten tuli ilmoitus lentomuutoksesta ja sitä muutettiin kolme kertaa ja lopulta muutaman tunnin odottelun jälkeen päästiin viimein matkaan, menetettiin yksi lomapäivä lentomuutosten vuoksi. Matkaesitteessä kerrottiin että meitä on vastassa suomenkielen taitoinen matkaopas joka ohjaa meidät bussiin, mutta lentokentällä oli vaan yksi Turkkilainen mies joka viittoili  ja kehoitti etsimään oikean bussin. Itse piti kysellä ja selvitä oikeaan bussiin, eikä hotelissakaan ollut opasta joka olisi vähän ohjannut sisäänkirjautumisessa. Me kyllä selvittiin itsenäisesti, mutta matkassa oli monta henkilöä jotka eivät osanneet yhtään englantia ja he kyllä olivat ihan hukassa alusta alkaen. Azurolta kerrottiin myös, että infotilaisuudessa kyllä on suomea puhuva opas ja siihen kannattaa osallistua, mutta infoon marssi Turkkilainen mies joka ei osannut sanaakaan suomea. Mitään infoa ei saanut suomeksi koko matkan aikana. Kotiin lähtö aamuna lentokenttäkuljetus piti lähteä hotellilta klo:2:15 mutta sekin oli myöhässä lähes tunnin. Eli mikään ei toiminut niin kun oli luvattu. ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET MATKUSTAKO AZURO- MATKOILLA JOS ETTE OSAA TÄYDELLISESTI ENGLANTIA. HOTELLI OLI KYLLÄ SIISTI JA HYVÄ, SE OLIKIN AINUT MIKÄ OLI NIIN KUN  ESITTEESSÄ LUVATTIIN. MEILLÄ OLI ENSIMMÄINEN JA VIIMEINEN KERTA KUN MATKUSTETTIIN AZURO-MATKOILLA!!!! 

Vierailija
Viesti

Olimme Turkin Riviera kierroksella Azuro-matkalla ,kaikki toimi hyvin ja hintakin oli todella halpa. Meillä oli 4 bussia ja jokaisessa oli suomenkielinen opas. Ostimme vielä VIP paketin 249€ ja saimme siihen kuuluvat ateria + sisäänpääsyt kohteisiin. Upeat ruokaa notkuvat ateriat aamiaisesta illallisiin vain ruokajuomat piti ostaa itse. Matka oli mielestämme kyllä hintansa väärti, sillä hinnalla ei osta edes lentolippua Turkkiin. Kaikki hotellit olivat hyvää keskiluokkaa ja pari hotellia oli aivan huippuja. Olimme todella tyytyväisiä, ei mitään moitetta. Oppaat kertoivat, että hotellit menevät remonttiin sesonkiaikana ulkopuolella ja vaihtoja tulee useinkin. Meillä lennot olivat aivan minuutilleen ajallaan.

Arja

Vierailija
Viesti
Vierailija

Olimme Turkin Riviera kierroksella Azuro-matkalla ,kaikki toimi hyvin ja hintakin oli todella halpa. Meillä oli 4 bussia ja jokaisessa oli suomenkielinen opas. Ostimme vielä VIP paketin 249€ ja saimme siihen kuuluvat ateria + sisäänpääsyt kohteisiin. Upeat ruokaa notkuvat ateriat aamiaisesta illallisiin vain ruokajuomat piti ostaa itse. Matka oli mielestämme kyllä hintansa väärti, sillä hinnalla ei osta edes lentolippua Turkkiin. Kaikki hotellit olivat hyvää keskiluokkaa ja pari hotellia oli aivan huippuja. Olimme todella tyytyväisiä, ei mitään moitetta. Oppaat kertoivat, että hotellit menevät remonttiin sesonkiaikana ulkopuolella ja vaihtoja tulee useinkin. Meillä lennot olivat aivan minuutilleen ajallaan.

Arja

Täytyy sanoa että te olette siellä Azurolla todella aktiivisia netissa. Heti kun joku kertoo miten paska firma on Azuro ilmestyy Arja tai kollegansa heti paikalle kertomaan miten hienosti kaikki pelasi. Kuulehan "Arja" et varmaan kirjoita tuota viestiä Suomessa vaan olet jossain muussa maassa. Et ehkä siksi tiedä että valheellinen kuluttajana esiintyminen on Suomessa LAITONTA ja siitä on annettu jo tuomioitakin. Sinut voidaan luovuttaa Suomeen oikeudenkäyntiä varten ja voit joutua linnaan mikä on sinulle ihan oikein.

Vierailija
Viesti
Vierailija
Vierailija

Arja

Täytyy sanoa että te olette siellä Azurolla todella aktiivisia netissa. Heti kun joku kertoo miten paska firma on Azuro ilmestyy Arja tai kollegansa heti paikalle kertomaan miten hienosti kaikki pelasi. Kuulehan "Arja" et varmaan kirjoita tuota viestiä Suomessa vaan olet jossain muussa maassa. Et ehkä siksi tiedä että valheellinen kuluttajana esiintyminen on Suomessa LAITONTA ja siitä on annettu jo tuomioitakin. Sinut voidaan luovuttaa Suomeen oikeudenkäyntiä varten ja voit joutua linnaan mikä on sinulle ihan oikein.

En ymmärrä miksi vastaan tälläiseen viestiin, mutta on todella ikävää muutamien tapa kirjoitella tuollaisia syytöksiä. En kiistä toisen huonoja kokemuksia, vaan kerron omista hyvistä kokemuksistani. An ole mikään Azurolainen, vaan tavallinen matkailija. Matkani voit itse lukea blogiltani: http://vesvuarja.vuodatus.net/sivut/turkki-11-2014

Meillä oli ainakin hyvä matka, hinta 200 € + Vip paketti, mitä sillä hinnalla saa? Hotellit olivat kaikki hyviä. Oppaat järjestivät vielä ylimääräisen retkenkin niille jotka halusivat.

Ei minulla ole huonoa sanottavaa Azuro matkoista.

Arja

Vierailija
Viesti

En suosittele kenellekään. Lennot voivat muuttua minkä kautta tahansa tehtäviksi, viime viikolla lensimme Englannin kautta tullen mennen, joten matka-aika tuplaantui. Ihan hirveää! Kone ja henkilökunta ala-arvoista varsinkin mennessä. Oppaat eivät kummoisia. Hotellit olivat ok, mutta niitäkin vaihdettiin ihan turhaan Antalyan alueella. Hotellit ovat keskellä ei mitään, joten vip-paketti oli pakko ottaa, jotta näki jotain ja sai ruokaa.
Kappadokian kierros on rankka reissu. Mahatauti tuli vielä tuliaisiksi, mutta onneksi puhkesi vasta kotiin päästyä.

Vierailija
Viesti

Kannattaisi käydä kokeilemassa mitä 199:llä saa ! Itse kävin, sillä sai KAIKEN, mitä luvattiin !

Lisäpaketteja oli kyllä tarjolla, mutta niitä ei tyrkytetty. Hyvälle oppaalle ja  bussinkuljettajalle annoimme tippiä vapaaehtoisesti hyvästä palvelusta.

Jos haluaa nähdä muutakin kuin hotellin ravintolan ja rannan, kannattaa lähteä kiertomatkalle, siellä näkee monipuolisesti Turkin kohteita ja luontoa ja erittäin edullisesti.

Hotellit olivat hyviä ja siistejä, viimeinen lähes uusi *****Diamond Elite. Bussi nykyaikainen ja hyvin uusi, tosin turkkilaiseen tapaan ilman WC:tä, mutta taukoja oli n. 1,5 tunnin välein, tarvittaessa muulloinkin.

Lento suoraan samanlaisella 321:llä kuin Finnairilla.

Lähtisin vaikka uudelleen ,jos aikaa riittäisi !

Vierailija
Viesti
Vierailija

Kannattaisi käydä kokeilemassa mitä 199:llä saa ! Itse kävin, sillä sai KAIKEN, mitä luvattiin !

Lisäpaketteja oli kyllä tarjolla, mutta niitä ei tyrkytetty. Hyvälle oppaalle ja  bussinkuljettajalle annoimme tippiä vapaaehtoisesti hyvästä palvelusta.

Jos haluaa nähdä muutakin kuin hotellin ravintolan ja rannan, kannattaa lähteä kiertomatkalle, siellä näkee monipuolisesti Turkin kohteita ja luontoa ja erittäin edullisesti.

Hotellit olivat hyviä ja siistejä, viimeinen lähes uusi *****Diamond Elite. Bussi nykyaikainen ja hyvin uusi, tosin turkkilaiseen tapaan ilman WC:tä, mutta taukoja oli n. 1,5 tunnin välein, tarvittaessa muulloinkin.

Lento suoraan samanlaisella 321:llä kuin Finnairilla.

Lähtisin vaikka uudelleen ,jos aikaa riittäisi !

Hei sulla unohtui mainita oppaiden nimetkin ja kehua miten mahtavia tyyppejä ne on ;)

Niin ja allekirjoitus tyyliin "Matti ja Maija" onuhtui myös ;)

Kun esiinnytte kuluttajina niin pitäkää edes sama kaava ;)

Vierailija
Viesti

Kyllä meilläkin oli tosi huonoja kokemksia Azuron Turkin 2 viikon 5* hotellimatkalta.

Matkan lähtöaika ja -paikka muuttui viikolla ja sen jälkeen alkoi lentoaikataulujen muutos kolme kertaa. näin ollen menetimme yhden vuorokauden matkasta... Ei  yhtään suomenkielistä opasta misssään vaiheessa, retkistä ym muista piti ilmoitta ilmoitustaululla, vaan eipäs löytynytkään mitään ja lähdön lentoaikataulutkin piti itse soitella englanninkieliseltä oppaalta, joka viimein faksasi hotellin respaan.  Enpä ole suositellut kellekkän ko. matkatoimistoa

Vierailija
Viesti

Heippa kaikki tyytyväiset ja tyytymättömät Turkin matkaajat! Olen kuullut monen syksy 2014 matkalaisen suusta, ettei matka ollut edes tyydyttävä. En viihtyisi itsekään suomalaisena päiväsotalla bussissa englantia kuunnellen! Olin naisystävän kanssa samaisella "halvalla" matkalla syksyllä 2013, molemmat ekakertaa Turkissa. Nyt korostan; TÄMÄ EI OLE MAKSETTU MAINOS! Kaikki sujui hyvin heti alusta alkaen. Tiesin toki aiemmilta ns. ilmaisilta Italian matkoilta kokemusta saaneena, että ne retkipaketit eivät ole halpoja. Mitähän maksaisi vastaava retkipaketti hotelleineen ja ruokailuineen Suomessa... Joku kaipasi oppaiden nimiäkin, yritän muistella, en ehkä muista oikeinkirjoitusasua. Ymit oli viisi vuotta Suomessa matkailua opiskellut kaunis turkkilainen nainen, hän hallitsi kielen riittävän hyvin. Koko ajan bussissamme oli hänen parinaan komea turkkilainen Özönur, joka puolestaan oli kuin kävelevä tietokirja kaikesta Turkkiin liittyvästä. Ötönur ei puhunut suomea. Ymit tulkkasi kaiken meille, äänettömillä osuuksilla he suunnittelivat seuraavan opastuksen rungon. Täydellinen opaspari, varmasti parempi, kuin yksi vähän aikaa Turkissa ollut suomalainen opas olisi ollut. Jotkut eivät vaan ole tyytyväisiä mistään. Sen totesimme kuin tv-sarjasta: Ääliöt ulkomailla. Nämä mukanamme olleet eivät olleet tyytyväisiä mihinkään. Huutelivat herjauksiaan aina minareetin nähdessään, ja puhuivat oppaiden selostuksen päällekin, hehän muka tiesivät kaiken paremmin! Oppaat olivat tietenkin muslimeja ilman ulkoisia huiveja tms. Pyynnöstämme he kertoivat muslimiuskon eri suunnista, mutta "ääliöt" huutelivat, ettei mikään ole oppaiden kertoman mukaista. Tosi säälittävää, olisivat pysyneet kotonaan! Kotiinlähtökin olisi sujunut aikataulun mukaan, elleivät vielä aamuyöstä juhlimassa olleet suomalaiset olisi sitä pitkittäneet. Ihan mielellämme maksoimme oppaille ja huumorintajuiselle kuljettajalle hiukan tippiä matkan päätteeksi.  Olimme muistaakseni neljässä eri hotellista, joista vain yksi oli matkustajakotiluokkaa, toki oma kylppäri oli siinäkin. Hienoimmassa "peilisalissa" olisimme viihtyneet kauemminkin kuin yhden yön.

Hieno matka! Lähtisin mielelläni uudelleen kevättalvella, kun kaikki kukkii. Täytyy ensin kuunnella toisten matkalla olleiden ajatuksia, onko suomenkieliset oppaat palanneet. Muuten ei lähes kielitaidottomana kannata lähteä. Siksi en voi suositella, voin vain näin muistella ihanaa Turkin matkaa! Terveisin 'Aikku'

Vierailija
Viesti

Hei, Olimme marraskuussa tällaisella turkin matkalla. Aikataulut ja lennot eivät pitäneet paikkansa,suorat lennot olivatkin muuttuneet ja laskeuduimme englantiin,mennen tullen,näistä muutoksista ei ilmoitettu. Päivät linja-autossa satoja km. ja oli pakko olla mukana,eikä saanut edes jäädä linja-autoon oottamaan jos ei kiinnostanut tai jaksanut mennä näihin pakkomyynti tehtaisiin, mattokutomoon ,nahkaliikkeeseen ynm.näin ne päivät meni. Lisä laskua kaikesta. Hotellit yrittivät laskuttaa tupla maksuja. Jouduimme maksamaan myös tulkin, matkaoppaan ja linja-auto kuskille palkkaa,kirjekuoret jaettiin jokaiselle matkalaiselle linja-autossa. Tässä nyt vaan jotakin..ennsimmäinen ja viimeinen kerta.

Vierailija
Viesti

En ota kantaa lentomuutoksiin, mutta ihmettelen miksi linja-autossa istuminen saa moitteita, kyseessähän on kiertomatka. Reitit on merkitty Azuro-matkojen sivuille hyvinkin tarkkaan paikkoja myöten, matkojen pituudet on helppo tarkastaa kartasta. Miksi lähteä kiertomatkalle, jos ei halua istua linja-autossa. Minusta ainakin oli mielenkiintoista nähdä mattojen kudonta yms. En minäkään mitään ostanut, mutta ei se minua myöskään häirinnyt ja samanlaista on jokaisen matkayhtiön kiertomatkoilla, olen ollut niin Aurinkomatkojen, Tema- matkojen kuin Olympiamatkojenkin kiertomatkoilla ja vielä itsejärjestetyilläkin matkoilla oppaat vievät "kauppoihin". Hyvien tapojen mukaista on ainakin jokaisella matkalla millä minä olen ollut, on kerätä tippiä autonkuljettajalle ja oppaille, se on pieni lisä heidän todella pieneen palkkaansa. Azuromatkojen sivuilla on myös maininta, että oppaat ovat englanninkielisiä tai suomenkielisiä. Myös aikataulujen muutokset on siellä mainittu. Nämä halvat matkat tehdään sesonkiaikojen ulkopuolella, mistä syystä hotelleja menee remonttiin sesonkiaikojen ulkopuolella ja ne saattavat vaihtua. Minun matkastani voi lukea tuolta blogilta pari kirjoitusta taaksepäin. Meillä oli todella onnistunut kiertomatka. Nautimme joka hetkestä.

Arja

Vierailija
Viesti

Palmukkalen Tavasin mattomyynti on pakkomyynnin lisäksi täyttä huijausta. Silkkimatossa oli puuvillaloimet. Maton hinnaksi sovittiin 1100 euroa, mutta heidän kurssinsa mukaan se maksoi tililtämme lopuksi 1131,42 euroa. Suomessa maton arvoksi arvioi itämaisten mattojan kauppias 250 euroa! Arvonveroalennuksen he pitivät itse. Että se siitä Azuro-matkojen luotettavuudesta.

Vierailija
Viesti

Ostaahan suomalaiset Alanyastakin 300-500 eurolla nahkatakkeja ja samoja takkeja myydään suomalaisissa halpa-halleissa 49 eurolla ;)

Vierailija
Viesti

Ketään ei pakoteta mitään ostamaan! Ostopäätös on aina ostajalla. Mielestäni myös kaikki nahkatakit ja matot ovat ylihintaisia! Azuromatkat tai mikään muukaan matkatoimisto ei omista mitään mattotehdasta tai nahkatakkitehdasta Turkissa. Vanha sanonta " tyhmä ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa"!

Kannattaisi kenties käydä mattokaupoissa ennen Turkin matkaa, ettei sitten harmita jälkikäteen.

Arja

Vierailija
Viesti

..juu tippi tippinä ja palkan maksu palkkana ja palkkaa hän keräsi nimen omaan, sanoi että osan palkasta maksaa matkalaiset.
..olisikin ollut halpamatka,mutta kaikkea muuta,
..ja ymmärän että matkaoppaat vievät kauppoihin,mutta tämä eräs ei vienyt vaikka pyydettiin..
Aikataulu muutoksista olisi hyvä kyllä ilmoittaa matkustajillekkin,jos lähtö-portti ja -lento on muuttunut.

Uusimmat

Suosituimmat

Most popular articles