Sokerittomuuskokeilua on nyt jatkunut kymmenen päivää. Muuten menee hyvin, mutta koko ajan on kammottava nälkä.

Ei tarvitse olla kummoinenkaan älykkö päätelläkseen, että nälkä on hiipinyt elämään siksi, että sitä on aiemmin tullut häivytettyä taka-alalle jatkuvalla makean napostelulla. Lounaan ja päivällisen lisäksi en ole paljon muita aterioita tarvinnutkaan, kun olen voinut napata suuhuni säännöllisesti jotakin pientä makeaa. Nyt herkut ovat jääneet pois, ja jotakin pitäisi kai keksiä tilalle, sillä jatkuva mahan kurniminenkaan ei tunnu mukavalta.

Välipalojen hankkimisesta on kuitenkin tullut aiempaa haastavampaa, sillä ruokakauppojen valikoimista löytyy kyllä kaikenlaista valmista, sokerilla ihanaksi makeutettua, mutta terveellisiä vaihtoehtoja joutuu ihan miettimään. Hedelmät eivät pidä nälkää kovin pitkään poissa ja rahka sekä luonnonjogurtti kaipaisivat seurakseen muutakin kuin banaania. Leipääkään ei jaksa aina syödä.

Ruoka saisi olla nopeaa ja helppoa. En halua viettää ikuisuutta keittiössä, vaan mieluiten napata eväät kaupasta, panna lautaselle ja pistellä saman tien poskeeni. Kaupassa lyö kuitenkin aina ihan tyhjää – mitä se sellainen olisi?

En tiedä, onko kyse ohimenevästä vaiheesta ja tottuuko elimistö ajan kanssa uudenlaiseen ruokailuun niin, että se ilmoittaa nälästä vain silloin, kun on tosi kyseessä. Joka tapauksessa seuraava tehtäväni onkin kunnostautua terveellisten mutta maukkaiden välipalojen keksimisessä. Otan mielelläni vastaan ideoita!

-Marjut-

Kuva: Shutterstock

Kommentit (2)

Mandie

Suosittelen kokeilemaan rahkan kanssa vaikka kookoshiutaleita, mantelilastuja tai maapähkinävoita. Kaupoista löytyy myös tosi hyviä makeuttamattomia hedelmäsoseita (karpalo-omena, nam). Maistuvia välipalahetkiä!

Hansu1234
Liittynyt21.5.2015

Napostele pähkinöitä. ne ovat terveellisiä, vaikkakin kaloreita löytyy. Niillä lähtee mukavasti myös nälkä.

Seuraa 

Me Naisten toimitus kokeilee, kuinka onnistuu sokeriton syyskuu, ja mitä siitä seuraa. Tule mukaan!