Tein tuossa vuoden alussa parisuhdehaastattelun Shirly Karvisesta ja Vertti Harjuniemestä. Edellinen tiedetään Miss Suomena ja jälkimmäinen muun muassa Jutan ja Vertin supersinkkudieetit -ohjelman personal trainerina. Kun haastattelun jälkeen tuli tilaisuus lähteä teeveestä tutun peeteen kanssa salitreeneihin, niin määhän menin. 

Kolmannen raskauden jälkeen olen harjoitellut noin kerran viikossa fustraa ja toisen kerran lenkkeilyä, joten varoittelin Verttiä, että lihaskuntoni voi olla aika nollassa. Fustrassa olemme keskittyneet rasvanpolttoon ja lihasjumien avaamiseen sekä keskivartalon palauttamiseen ja vahvistamiseen.

Vertti keskittyi tekemään kanssani perusliikkeitä, joissa jokaisessa sain aika hyvän arvion voimatasostani. 

No sehän ei ollut kummonen!

Joten voipi olla parempi, että Vertti näyttää per(sus)usliikkeet, joita duunailimme. Näistä treenaaminen salilla olisi hyvä aloittaa. Tai tsekata, teetkö nää oikein. Kehon oma(kin) paino voi toimia alkuun.

*Peruskyykky tangolla.

TÄRKEÄÄ: Ota jumppakeppi tai tanko avuksi ylävartalolle, pidä rintakehä pystyssä, jotta selkä pysyy suorana. Käännä polvet samaan suuntaan varpaiden kanssa, lantio taakse ja polvet auki ennen kuin lähdet alaspäin. Jos haluat varmistaa, että kyykkäät tarpeeksi syvälle , ota matala jakkara avuksi, jota pakarat voivat hipaista aina alhaalla ääriasennossa. 

TUNTUU: Reidet ja pakarat

*Bulgarialainen kyykky

TÄRKEÄÄ: Taas lapa kiinni ja rinta ulos. Polvi suoraan kohti lattiaa, kanta kohti kattoa. Kyykky mahdollisimman syvänä, niin saadaan liikettä lonkkaniveleen, jolloin tuntuma tulee pakaralle.

TUNTUU: Pakarassa! 

* Jalkaprässi

TÄRKEÄÄ: Tässäkin rinta pitää pysyä ylhäällä. Jos lantio lähtee nousemaan alasmenon aikana, niin pitää himmailla. 

TUNTUU: Jalan asennolla voi säädellä haluaako liikkeen tuntumaan reiteen (iso liike polviniveleen) vai pakaraan (iso liike lonkkaniveleen). 

*Vatsalihasosiossa harjoitimme aluetta monipuolisesti; syviä-, staattisia-, ja suoria vatsalihaksia. Niitä tehtiin kutakin muutama kerta kuntopiirin omaisesti minuutti per liike kaksi kierrosta.

Noniin! Noin tunnin treenin jälkeen Vertti näytti tältä...

Ja mää tältä! (vielä siinä naureskelet, mut ootapa, kun yrität huomenna nousta portaita)

Vertin saliohjauksessa

+ selkeä opastus

+ hyvä tempo, syke pysyi ylhäällä, vaikka teimme pelkästään lihaskuntoliikkeitä 

+ tuntui siellä missä pitikin

- oli viikko treein jälkeen aika pumpattu olo, paikat kipeenääääääää (kts.edellinen)

Saattaa hämmentää: yhdennäköisyys (ja kuuloisuus) yhden toisen vuonna 1984 Rovaniemellä syntyneen jannun kanssa. Oli pakko kysyä. Onko kukaan sanonut, että näytät ihan Antti Tuiskulta?

On kuulema. Vertti ja Antti olivat sattumoisin samalla luokalla yläasteella. 

Iso kiitos Vertti ja hyvää treeniviikkoa kaikille!

PST. Se kulkee ihan parhaiten yöllä julkaistun Antti Tuiskun Rahan takii -biisin sykkimänä.

Vertin yhteys:  Vertti Harjuniemi/Facebook tai  verttiharjuniemi/ Instagram

PSST: Ja kiitos vanha, hyvä ystäväni, Töölö Gym, harjoitusolosuhteista!

Edellinen: Sivuraiteilla testasi Ville Haapasalon romanttisen Purpur-ravintolan

Kommentit (0)

Seuraa 

MITÄ?

Sivuraiteilla -blogi jatkaa viihteen maailman ilmiöiden ja ihmisten käsittelemistä siitä, mihin Radalla-palsta jää. Elämääkin täällä eletään ja ihmetellään - välillä myös skumppalasin kera.

KUKA?

Emilia Saloranta on kolmekymppinen toimittaja, jonka mielestä viihde on ihmiselle hyväksi.

YHTEYS?

empuntemputjatarinat@gmail.com

Blogiarkisto

2017

Kategoriat