Onko iPhone tai muu älyluuri ehkä sittenkin se paha, joka aiheuttaa sinulle niskavaivoja ja huonoa ryhtiä? Moni meistä käyttää aikaa puhelimessa nykyisin monia tunteja. Itse tarkkailen nykyisin omaa käyttöäni sellaisella appilla kuin Moment, joka nyt ainakin on Apple Storesta saatavilla. Moment pyörii kaiken muun taustalla ja mittaa montako tuntia ja minuuttia selaat puhelintasi. Järkytyin, että saatan parhaimmillaan olla kaikki satunnaiset parin minuutin vilkuilut päivän mittaan mukaanlukien jopa 7 tuntia puhelimessa.

Tuli olo, että miten siihen muka menee niin paljon aikaa ja enkö muka tee mitään muuta? Olenkin ottanut tavaksi esimerkiksi töistä kotiin kävellessä sen, että en selaa puhelintani vaan nautin siitä rauhasta jonka voin viettää sosiaalisen median ulkopuolella. Tekisi mieli alkaa räplää puhelinta, mutta voinko muka ikinä saavuttaa elämässä mitään jos käytän vähäiset hetkeni rauhoittua siihen, että refresshaan instan tykkäyksiä tai twitterin loputonta feediä.

Jatkuva niskan roikotus näyttöä tiiraillessa myös vaikuttaa ryhtiin. Tähän voi helposti tehdä muutoksen siten, että ei käännä päätä alaspäin puhelinta katsoessa vaan ainoastaan silmiä. Silmien asennolla voi vaikuttaa niskan asentoon. Esimerkiksi joissain jooga asennoissa, joissa halutaan saada ryhti entistäkin suoremmaksi on viimeinen keino katsoa silmillä ylöspäin kohti omaa otsaa. Tämä muuttaa niskan asentoa aavistuksen. 

Kaikkien mahdollisten sivuoireiden eliminoimiseksi päätin koota kolme hyvää jooga asentoa, joilla fiksata mahdollista damagea. 

Videolla näkyvät asanat ovat: 

  • Kameli (Ustrasana)
  • Kala (Matsyasana)
  • Sphinx (Salamba bhujangasana)

Tämän merkinnän ensimmäisessä kuvassa oleva taideteos takanani on Daniel & Geo FuchsinToygiants näyttelystä.

Kommentit (0)

Seuraa 

Marinka Essel
Harrastan joogaa päivittäin ja tubetan, minkä vuoksi en enää vain vloggaa vaan olen myös Suomen ensimmäinen v-joogaaja ja pyrin inspiroimaan muitakin rakentamaan parempia vatsalihaksia ja mielenrauhaa yhtäaikaisesti. #ABSandPeace

Muita hallitsevia aiheita liikunnan ohella niin blogissani, että arjessani ovat ihonhoito, muoti ja matkustaminen.

 

OTA YHTEYTTÄ
info@marinkaessel.com

 

Seuraa myös muualla SoMessa!


 

Teemat

Blogiarkisto

2015
Kesäkuu