Jooga auttaa yleisesti masennukseen ja ahdistukseen sekä lievittää pahaa oloa, kuten moni muukin treeni. Tämän päivän videossa kuitenkin käymme läpi joitakin erityisiä asentoja, joiden avulla lievität pahaa oloa ja pystyt rauhoittumaan. Kontrolloitu hengitys ja meditatiivinen vaikutus kehoon helpottavat. Hetken paikallaan olo tekisi hyvää meille kaikille. Joogan ja masennuksen lievityksen yhteydestä on paljon tutkimuksia, mutta niitä en ala tähän listaamaan. Itse koen, että syy miksi jooga auttaa masennukseen on esimerkiksi se, että kyseessä on täysin oma harjoituksesi, oma hengityksesi, oma maailmasi ja se on täysin uniikki verrattuna muihin joogaajiin tai siihen mitä saat siitä irti. 

 

Kommentit (0)

Seuraa 

Marinka Essel
Harrastan joogaa päivittäin ja tubetan, minkä vuoksi en enää vain vloggaa vaan olen myös Suomen ensimmäinen v-joogaaja ja pyrin inspiroimaan muitakin rakentamaan parempia vatsalihaksia ja mielenrauhaa yhtäaikaisesti. #ABSandPeace

Muita hallitsevia aiheita liikunnan ohella niin blogissani, että arjessani ovat ihonhoito, muoti ja matkustaminen.

 

OTA YHTEYTTÄ
info@marinkaessel.com

 

Seuraa myös muualla SoMessa!


 

Teemat

Blogiarkisto

2015
Kesäkuu