Jooga todella auttaa alaselkäkipuihin ja tämän päivän videossa kyseiseen keskitytäänkin, mutta jooga helposti myös aiheuttaa alkaselkäkipua väärin tehtynä. Tärkeää onkin, että sisäänhengityksen avulla selän saisi aina suoraksi ennen esimerkiksi uloshengityksessä eteentaipumista. Älä pyöristä selkää vaan pidä se suorana kunnes on ehdottomasti aivan pakko. Polvien koukistaminenkin esimerkiksi eteentaivutuksessa on parempi vaihtoehto selälle kuin itsensä pakottaminen. Kun selkää ei pidä pitkänä altistat välilevyjen kipeytymisen.

Jos selkä tuntuu menevän kerälle liian helposti niin 1) hengitä sisään ja nosta kädet ylös 2) venytä ylöspäin 3) ja vasta sitten taivuta eteenpäin. Tämä toimii eteentaivutuksissa niin seisten kuin istuen. Myöhemmin pystyt suoristamaan selkärangan pelkän hengityksen avulla, mutta aluksi käsien mukaan ottaminen helpottaa liikkeen opettelemista.

Kommentit (0)

Seuraa 

Marinka Essel
Harrastan joogaa päivittäin ja tubetan, minkä vuoksi en enää vain vloggaa vaan olen myös Suomen ensimmäinen v-joogaaja ja pyrin inspiroimaan muitakin rakentamaan parempia vatsalihaksia ja mielenrauhaa yhtäaikaisesti. #ABSandPeace

Muita hallitsevia aiheita liikunnan ohella niin blogissani, että arjessani ovat ihonhoito, muoti ja matkustaminen.

 

OTA YHTEYTTÄ
info@marinkaessel.com

 

Seuraa myös muualla SoMessa!


 

Teemat

Blogiarkisto

2015
Kesäkuu