Mun Treenarissa olevat Sport Girl 2016 haasteet alkoivat 5.10, mutta niihin voi edelleen liittyä omassa tahdissaan. Tällä hetkellä kolmas viikko on saatu päätökseen, mutta omaankin Yoga x Gym -haasteeseeni ottaa osaa koko ajan uusia tyyppejä (Kiitos hei siitä!!), jotka aloittelevat vasta ensimmäisestä viikosta, mikä on täysin fine! Itse olen taas tämän viikon suunnitellut jatkoa haasteeseen, joten muistakaa antaa palautetta sillä se todella vaikuttaa siihen miten haaste rakentuu. 

Aurinkotervehdys A & B, jotka ovat toistaiseksi olleet vain niiden ulottuvilla, jotka ovat Mun Treenarissa Yoga x Gym -haasteessani ovat mukana. Tästä saat siis esimakua haasteen ensi askelista jos et vielä itse siinä ole mukana. 

Aurinkotervehdys A ja B ovat mm. Ashtanga joogasta tuttuja liikesarjoja, jotka vaikuttavat koko kehoon. Itse teen muutaman kierroksen molempia jokapäivä aika pian sen jälkeen kun pääsen aamulla sängystä ylös. Sen jälkeen kun olen matollani ensimmäisessä alaspäin katsovassa koirassa ja takareidet, olkapäät ja ranteet alkavat herätä, saan aina käsittämättömän energia boostin aloittaa päivä hyvillä energioilla. Aina jos olen matkoilla tai yksinkertaisesti takana on ollut pitkä päivä niin kun pääsen omalle jooga matolleni kaiken sen jälkeen niin tulee olo, että jes vihdoin oon kotona (vaikka olisin esim. hotellihuoneessa). Jooga on siitä ihana harrastus, että sen voi viedä omanlaisenaan mukanaan minne vain.

Aurinkotervehdyksiä suositellaan tekemään molempia viisi kierrosta. Aloittelija voi alkaa pelkästään kolmesta kierroksesta per tervehdys. Tai vaihtoehtoisesti ensin viisi A:ta ja sitten 3-4 B:tä. Näillä sää hyvän lämmön kehoon ja on helpompi lähteä sitten kokeilemaan haastavampia asanoita. Jos esimerkiksi pää lyö tyhjää, etkä tiedä kotona mistä aloittaa oma joogaharjoitus niin aurinkotervehdyksistä on helppo aloittaa. Videoilla kumpikin toistettu kerran niin, että voit mennä videon mukana, mutta kun sarja tulee tutuksi et enää tarvitse videoita tueksi.

Latailkaa app storesta Mun Treenari ja liittykää haasteeseeni Yoga x Gym, jossa yhdistellään joogaa ja kehonpainon harjoitteita sekä tehdään viikko viikolta liikunnasta jokapäiväistä monipuolisilla vaihtoehdoilla!

Kommentit (3)

Ikäjoogi

En haluais dissata ketään, nyt on kuitenkin sanottava suoraan. Kannattaa opetella rakentamaan asanat kunnolla ennenkuin alkaa tehdä opetusvideoita muille. Tuskin olet vastuussa, kun väärin opetellut asanat alkavat tehdä vaivoja. Videon tason perusteella olkapäävaivat, polvivaivat ja jalkaterän lateraalikaaren laskeutuminen on varmaa.

MM

Hyvä huomio, mutta tarkoitit varmaan jalkaterän mediaali- eli sisäkaarta?

N

Olispa ollut kiva, jos haaste olisi alkanut sellaisilla liikkeillä, joita oikeasti aloittelija olisi pystynyt tekemään. Harva aloittelija varmaan pystyy tuollaisiin punnerruksiin. Täytyypä varmaan koittaa etsiä netistä aloittelijalle sopivia videoita. Saa mielellään vinkata mistä sellaisia löytäisi. Haluaisin todella aloittaa joogaamisen.

Seuraa 

Marinka Essel
Harrastan joogaa päivittäin ja tubetan, minkä vuoksi en enää vain vloggaa vaan olen myös Suomen ensimmäinen v-joogaaja ja pyrin inspiroimaan muitakin rakentamaan parempia vatsalihaksia ja mielenrauhaa yhtäaikaisesti. #ABSandPeace

Muita hallitsevia aiheita liikunnan ohella niin blogissani, että arjessani ovat ihonhoito, muoti ja matkustaminen.

 

OTA YHTEYTTÄ
info@marinkaessel.com

 

Seuraa myös muualla SoMessa!


 

Teemat

Blogiarkisto

2015
Kesäkuu