Nyt on projektissa edetty sen verta, että pieni päivitys olisi paikallaan siitä miten projekti on ihan konkreettisesti sujunut tähän asti. Unelmakuntoon-projekti on ollut nyt käynnissä muutaman kuukauden ja olenkin saanut uuden harjoitteluohjelman noin kerran kuussa. Tavoitteeni on ollut siis lihasmassan kasvatus ja apunani on ollut Elixian oma Personal Trainer Jesse. Suosittelen PT-palveluita lämpimästi ja jokaiselle löytyy varmasti oikea PT oli sitten aivan ulalla kuntoilusta tai tavoitteli kultaa kahvakuulannostosta.

 

 

Uusin harjoitteluohjelmani on painopainotteinen kun alussa käytin laitteita. Lihakset ovat nyt vahvistuneet sen verran, että nostelen siis painoja. Teen vipunostoja neljän kilon painoilla, tässä liikkeessä kädet siis nousevat painojen kanssa kohtisuoraan sivulle. Myös ranskalaisessa punnerruksessa käytän noin neljän kilon painoja. Penkkipunnerrukset teen 7,5 kg käsipainoilla. Edellisten lisäksi teen etureisikyykkyjä tangolla, hauiskääntöjä tangolla, lantion nostoa tangolla viiden kilon painoilla sekä käytän ylätaljaa ja alataljaa. Yhdessä sarjassa toistoja on noin 12 ja teen kolmen sarjoja. Painomääriä tarkkailen tietysti itse. Jos tuntuu, että painot nousevat liian kevyesti kokeilen tiukempaa rautaa.

Viimeisimmästä ohjelmasta pidän eniten sillä tykkään siitä, että pääsin vihdoin puuhastelemaan painojen kanssa. Ehkäpä siinä on jotain konkreettista ja näyttääkin tujummalta kun nostelee niitä painoja. Onhan se hauska nähdä salilla peilistä miltä näyttää kun lihakset näkyy selkeämmin painoja nostellessa. Siinä sitten nostelen neljää kiloa, kun viereinen mieskuntoilija tiukissa trikoissaan nostelee neljääkymmentä kiloa. Toisaalta sama mies painaa varmasti sen 40 kg enemmänkin kuin minä.

 

 

Sitten faktoihin. PT-tapaamisiini kuuluu kehonkoostumusmittaus. Viime kerran mittauksessa painoni oli uskomatonta mutta totta täsmälleen sama kuin edellisessä mittauksessa. Sikäli huono juttu, että tässä näkyi lomailuni ja se kostautui. Painoni kuuluu nimittäin nousta, sillä rasvamassaa en voi enää tiputtaa ja lisäkilojen tulee näin ollen siis olla lihasmassaa. Seuraavassa mittauksessa siis tulisi näkyä lisää lihasmassaa edelliseen mittaukseen verrattuna. Laitoin kuvan kyseisestä raportista. Raportista näkee myös perusaineenvaihdunnan, kehon nestemäärän, viskaalisen rasvan sekä jopa eriteltynä rasvan ja lihaksen määrän per käsi ja jalka. Mutta nyt jos käyn salilla yhtä usein kun tähän asti ja syön enemmän, seuraavassa mittauksessa on pakosti oltava lisää lihasmassaa.

 

 

Ruokailu on ollut kompastuskiveni mutta nyt olen syönyt selkeästi enemmän. Näin se on tehtävä jos sitä lihasmassaa haluaa. Syön armotta hiilareita ja proteeinia ja yritän vakuuttaa itseni, että lihaksiin ne huonotkin hiilarit menee. Seuraavassa mittauksessa siis tavataan, hiilarit!

Ruokailun lisäksi ei ole aina herkkua tuo salille lähtö. Lähdettävä se on mutta kun sieltä pääsee pois, on olo mitä parhain. Terve sielu terveessä ruumiissa, kyllä se näin on.

 

Heidi

 

 

Kommentit (0)

Seuraa 

Kaupallinen yhteistyö:
Neljän naisen projekti kohti hyvännäköistä ja terveellistä elämää. Miia, Heidi, Maarit ja Sirpa tarttuivat haasteeseen ja tavoittelevat jokainen omaa unelmakuntoaan. Yksi haluaa kiinteytyä sekä oppia syömään ja treenaamaan oikein, toinen on kyllästynyt kuulemaan kuinka laihalta ja riutuneelta näyttää ja kaksi tarvitsee tsemppiä ja uusia ideoita painonpudotukseen. Toisinaan vuodatetaan onnenkyyneliä, toisinaan hikipisaroita, mutta periksi ei anneta!

BLOGGARIT:

Heidi, 36v.

Maarit, 36v.

Miia, 39v.

Sirpa, 47v.

KAUPALLISESSA YHTEISTYÖSSÄ MUKANA:






Blogiarkisto

2015