Nyt on ensimmäinen personal trainer eli PT-sessio takana ja ohjeistukset sen mukaiset. Ensin tehtiin kokonaisvaltainen kehonmittaus ja olipa mukavia tuloksia täytyy myöntää. Painoindeksi, kehon rasvaprosentti, nesteen määrä kehossa ja viskaalinen rasva olivat oikein mallillaan.

Eniten ilahdutti tuo viskaalisen rasvan tulos eli rasva joka ympäröi sisäelimiä. Minulla se oli kaksi, jos käytetään taulukkoa nollasta kuuteenkymmeneen. Tässä näkyy siis terveellisten ruokatottumuksieni tulos.

En olekaan syönyt kanaa tai punaista lihaa noin kahteenkymmeneen vuoteen. Luonnostaan en myöskään mussuta pullaa tai karkkia tai muuta epäterveellistä. Aamuisin aamupalani on yleensä smoothie johon laitan mitä nyt milloinkin, esimerkiksi mehua, marjoja, hedelmiä, vehnäorasjauhetta, nokkosta ja hamppuproteeinia. Hamppuproteeini takaa välttämättömät aminohappoyhdistelmät, joita ei tietääkseni muista kasvikunnantuotteista saa. Lisäksi syön kanamunan. Näillä eväillä aamu lähtee pirtsakasti käyntiin!

Proteiinin saanti ja syöminen on kuitenkin suurin haasteeni tässä Unelmakuntoon- projektissa. PT suunnitelikin minulle tarkat ruoakailuohjeet joita minun tulisi seurata jotta saisin salikäyntieni tueksi lihasmassan nousuun. Lisäksi heti treenien jälkeen tulisi nauttia proteiinijuomaa jotta harjoittelusta saisi kaiken hyödyn irti.

Hienoa on kuitenkin, että PT suunnitteli ohjeet jo olemassa olevien ruokailutottumuksieni pohjalta. Näin joudun nyt siis lähinnä vain syömään enemmän mutta tuntuu etten nyt muuta kerkiäkään kuin syödä!

Suunnitelmani on käydä kolme kertaa viikossa Elixian salilla. Salilla saan harrastaa vain lihasmassaa kasvattavia asioita, en esimerkiksi saa käydä aerobisilla tunneilla kuten Bodypump tai vastaava. Niin tämähän olikin toinen haasteeni, joudun myös himmaamaan kävelylenkeissäni, sillä jos olen liian aktiivinen kulutan liikaa kaloreita ja lihasmassani kasvatus vaikeutuu jälleen.

Ajatella, että minua kehotettiin jopa liikkumaan vähemmän, siis ainakin niinä päivinä kun treenaan salilla! Käy järkeen ja yritän totella Personal Treineriäni parhaimpani mukaan. Nyt kun sienestyskausi on parhaimmillaan tämä saattaa tuottaa hiukka vaikeuksia. Parasta mitä tiedän on metsässä samoilu ja sienestys. Luonnollinen meditaatio metsässä ja liikunta samassa paketissa, siitä nautin.

Sain kaksi eri ohjelmaa joita vuorottelen salilla. Käytän eri laitteita ja lopuksi teen punnerruksia. Nyt lomailen mökillä ja joudun hiukka improvisoimaan, täytyypä kokeilla täyttää vaikkapa vesikanistereita ja nostella niitä. Ainiin ja tietysti mennä järvelle soutelemaan, vaikka järven ympäri, kivaahan tämä kuntoilu on! :D

 

Heidi

Kommentit (0)

Seuraa 

Kaupallinen yhteistyö:
Neljän naisen projekti kohti hyvännäköistä ja terveellistä elämää. Miia, Heidi, Maarit ja Sirpa tarttuivat haasteeseen ja tavoittelevat jokainen omaa unelmakuntoaan. Yksi haluaa kiinteytyä sekä oppia syömään ja treenaamaan oikein, toinen on kyllästynyt kuulemaan kuinka laihalta ja riutuneelta näyttää ja kaksi tarvitsee tsemppiä ja uusia ideoita painonpudotukseen. Toisinaan vuodatetaan onnenkyyneliä, toisinaan hikipisaroita, mutta periksi ei anneta!

BLOGGARIT:

Heidi, 36v.

Maarit, 36v.

Miia, 39v.

Sirpa, 47v.

KAUPALLISESSA YHTEISTYÖSSÄ MUKANA:






Blogiarkisto

2015