No niin, treenit on saatu erinomaisesti käyntiin. Ensimmäisen treenipäivän jälkeen en pystynyt istahtamaan ja kävelyni muistutti katkokävelyä. Töissäkin minulle huomautettiin hassusta, ankkamaisesta kävelytyylistä. TUSKIN MALTAN ODOTTAA, mitä syksy tuo tullessaan. Kyykky ja maastaveto ovat tulevan syksyn uudet parhaat kaverit, joten täytynee sitä kai ottaa sosiaalinen asenne käyttöön ja uskaltautua sieltä omalta mukavuusalueelta pois.

On kovin hämmentävää opetella aikuisiällä katsomaan itseään treenatessa peilistä. Ajatus siinä on luonnollisesti katsoa, että liikkeet ja liikeradat menevät oikein, mutta kyllä siinä katseeni ensimmäisellä treenikerralla karkasi koko ajan kehoni epäkohtiin tai siis olettamiini epäkohtiin. Päässä pitäisi pyöriä kulloisenkin liikkeen liikeradat, mutta naisen logiikalla mietintämyssyssä myllertää vain ajatus, että olisiko sittenkin pitänyt laittaa jotkut muut jumppahousut ja kylläpäs tämä paita on hirveä. Täytyy vain opetella keskittymään suorituksiin liike kerrallaan, koska aloitelaatikkoon ehdottamiani Linnanmäen naurukujan peilejä sinne tuskin hankitaan. Voi että olisi liikunta nautinnollista ja hauskaa, kun pelistä kurkkisikin epäsymmetrinen hahmo.

Liikuntasuunnitelmaani kuuluu noin viisi liikuntakertaa viikossa, joista kaksi ainakin salitreeneissä. Nyt on saatu rakennettua minulle selkeät ylä- ja alakehon ohjelmat, joita on hyvä vuorotella. Tämän lisäksi kolme valinnaista liikuntasuoritusta, joka kohdallani tarkoittaa lähinnä lenkkeilyä, uintia tai ryhmäliikuntatunteja. Pieni kipinä tässä muutaman viikon kuluessa on jo syttynyt tuohon saliin, joten Peetu voi hyvinkin olla oikeassa sen suhteen, että minustakin tulee sali-ihminen. Kipukin on muuttunut pahasta hyväksi - tunteepahan tehneensä jotain.

Rakennan seuraavan viikon liikuntasuorituksen sen perusteella, miten minulla on ohjattu tunti Peetun kanssa.

 

Tässä yhden viikon treeniesimerkki:

Ma: Ohjattu jumppa, esim. crossing-tunti
Ti: Vesijuoksua
Ke: Salitreenit Peetun kanssa, yläkropan treeniä
To: Lepo
Pe: Salitreenit yksin, alakropan treeni
La: Vesijuoksu
Su: Sauvakävelyä pururadalla

 

Pyrin harrastamaan liikuntaa vähintään sen tunnin kerralla ja tekemään fiilisten mukaan sitä mikä tuntuu milloinkin hyvältä. Lepopäiviä voisi pitää kaksikin, mutta nyt kun on hyvä syke tähän hommaan, niin olen silloin antanut mennä. Ja koska treenit ovat erilaisia, ei rasitustasokaan ole mahdoton. Lenkit teen pääasiassa reippaasti kävellen, ohjatut tunnit valitsen jaksamistason mukaan, useimmiten aika korkeilla sykkeillä mennään.

Kehittyminen etenkin salilla näkyy nopeasti ja painot kasvavat treeni treeniltä. On vain uskallettava korottaa painoja kaikissa liikkeissä, ettei jämähdä samaan vanhaan.  Yksissä treeneissä oli jo materiaalia hyväänkin sketsiin, sillä siinä penkkipunnerrukseen valmistautuessani kädessäni 7 kilon painot, viereisen penkin mieshenkilö punnersi lähes kolme kertaa suuremmilla painoilla. Ei meinannut naurulta tulla loppua, kun mietin tilannetta viihdekannalta. Mutta yhtä lailla molempien päämääränä oli hyvä fiilis ja kunnon kohottaminen. Täytyy oppia keskittymään vain omaan suoritukseen, tehdä se mahdollisimman hyvin ja saavuttaa treeni kerrallaan kevyempää minää.  

 

Miia

Kommentit (2)

Seuraa 

Kaupallinen yhteistyö:
Neljän naisen projekti kohti hyvännäköistä ja terveellistä elämää. Miia, Heidi, Maarit ja Sirpa tarttuivat haasteeseen ja tavoittelevat jokainen omaa unelmakuntoaan. Yksi haluaa kiinteytyä sekä oppia syömään ja treenaamaan oikein, toinen on kyllästynyt kuulemaan kuinka laihalta ja riutuneelta näyttää ja kaksi tarvitsee tsemppiä ja uusia ideoita painonpudotukseen. Toisinaan vuodatetaan onnenkyyneliä, toisinaan hikipisaroita, mutta periksi ei anneta!

BLOGGARIT:

Heidi, 36v.

Maarit, 36v.

Miia, 39v.

Sirpa, 47v.

KAUPALLISESSA YHTEISTYÖSSÄ MUKANA:






Blogiarkisto

2015