Suurin inspiraation lähde joogan ja itsetutkiskelun maailmaan iski, kun luin Rachel Brathenin kirjoittaman kirjan Yoga Girl. Elämys ei tullut ensimmäisellä lukukerralla, eikä ehkä toisellakaan vaan vasta sitten kun olin valmis aloittamaan syvällisemmän ja pohdiskelevan taipaleen itseeni ja elämään, jossa elän. Olen kirjan avulla alkanut perehtymään kunnolla joogaan ja asanoihin sekä meditointiin. Vaikka olen vasta alkutaipaleella joogaharjoituksissa, olen kehittynyt huomattavasti siitä kun aloitin päivittäisen joogaamisen. Olen pitkään jo rutiininomaisesti tehnyt venyttelyjä aina aamuisin tietyn sarjan, mutta nyt vasta olen keskittynyt joogan tarkoitukseen ja merkitykseen. Ja se ei ole pelkkää venyttelyä. Se on luonnollista ja kokonaisvaltaista hyvinvointia ja lempeyttä itseään kohtaan sekä erinomaista mieltä ja kehoa tasapainoittavaa harjoitusta. Olen huomannut useita positiivisiä muutoksia itsessäni kun aloitin päivittäisen joogan. Nukun ja voin paremmin, mieleni on levollinen ja tasapainoisempi sekä koko kehoni on terveemmän tuntuinen. Myös ajatukset ulkoisesti kehostani ovat nykyisin lempeitä. Ennen kaikkea, haluan huolehtia itsestäni koska olen itselleni tärkeä. Jooga on parasta aikaa mitä voit itsellesi antaa.

Kirjassa on myös loistavia kasvisreseptejä. Tänään tein kirjan reseptin mukaisesti porkkana-inkiväärisosekeittoa  ja se oli taivaallisen hyvää. Olin myös leiponut aamulla kaurasämpylöitä jotka sopivat täydellisesti tämän pehmeän ja suloisen keiton kanssa. Jaan reseptin teille keneltä ei vielä tätä kirjaa löydy. 

Porkkana-inkiväärikeitto

900g porkkanoita viipaloituna, 3 isoa perunaa viipaloituna, 1 iso sipuli silputtuna, 5 cm pala inkivääriä silputtuna, 4 valkosipulinkynttä, 9,5 dl kasvislientä, 1 tölkki kookosmaitoa sekä suolaa ja pippuria.

Porkkanat, perunat, sipuli, inkivääri ja valkosipulit laitetaan isoon kattilaan kasvisliemen kera ja kiehautetaan, jonka jälkeen miedolla lämmöllä haudutetaan vihannekset ja perunat pehmeiksi. Lisätään kookosmaito ja kiehautetaan uudelleen. Soseuta keitto pieni määrä kerrallaan ja lisää oman maun mukaan suolaa ja pippuria. Koristeeksi voi laittaa tuoretta korianteria, itse laiton kurpitsansiemeniä. Puolitin myös aineosat ja silti keittoa valmistui iso satsi.


 

 

Kommentit (0)

Seuraa 

Hengähdys ilmaa.

34-vuotiaan naisen kirjoituksia matkalla kohti uudenlaista ja tasapainoisempaa elämää sekä eheytymistä hylkäämisen tunnelukosta. Blogissa kirjoituksia myös joogasta, meditoinnista ja luonnon voimasta, jotka ovat itselleni tärkeitä henkisen hyvinvoinnin lähteitä sekä kirjoituksia erilaisista terveellisistä valinnoista.

Rakennetaan yhdessä tasapainoisempi elämä.

Rakkaudella, Nina

Yhteydenotot: hengahdysilmaa@gmail.com