Vantaalta ne enkat haetaan, sanoo vanha viidakon sananlasku. Osoittautui todeksi tälläkin kertaa.

Neljäkierroksinen reitti sopi yllätyksekseni itselleni hyvin. Vain harvakseltaan ahdisti, että vielä sama uusiksi, ja useamman kerran. Melkein sanoisin, että vauhdin ylläpidon kannalta tällaiset lyhyehköt kierrokset ovat helpompia kuin yksi tai kaksi kiekkaa.

Sää oli vähän vilakka, mutta osoittautui hyväksi. Hyvä se on ollut aiempinakin vuosina, aurinkoinen mutta vilpoisa.

Paikan päälle Tikkurilan urheilupuistoon pääsee kävellenkin asemalta, mutta oman bussini kuskin mukaan ihan jokaisella asemalta lähtevällä bussilla.

Järjestelyt toimivat täysin. Maalissa sai kahvia ja pullaa, mistä annan aina plussaa! Vähän miinusta siitä, että vessaan joutuu jonottamaan. Tosin maran startissa jonot olivat lyhyemmät kuin puolikkaan lähdössä. Meinasin miinustella myös siitä, että huoltopussissa saisi olla enemmän syötävää, mutta sitten muistin että olihan siellä joku jogurtti tai rahka tai joku, minkä unohdin. Unohdin ihan totaalisesti. Missäköhän se on, ei kai repussa vielä?!

Juoksun jälkeen pääsi uikkimaan Tikkurilan uimahalliin, mikä oli mahtavaa. Vaihtoehtona olisi ollut myös saunominen Sokos Hotel Vantaassa, jossa oli tarjolla myös jälkipelit sopivasti tapahtuman jälkeen. Itse olin niin uupunut, että painelin suorinta tietä kotisohvalle.

Jos mara tai puolikas (tai vartti) kotimaassa kiinnostaa, niin kannattaa todellakin käydä juoksemassa Vantaalla. Varsinkin kokonainen! Ajankohta on erinomainen, todennäköisyys sille, että takana on treeniputki, on paljon suurempi kuin kevään tapahtumissa!  Kuten todettua, sääkin on yleensä mitä parhain. Ja reitti on todellakin nopea: jos jostain, niin Vantaalta enkkaa kannattaa lähteä hakemaan. Itse olen juossut siellä enkan joka kerta, kahdesti puolikkaalla ja kerran kokonaisella.

 

Vantaan maraton tarjosi osallistumiseni tapahtumaan.

***

If you want to run a PB, head to Vantaa Maraton in October.

Kommentit (8)

Sanna

Melkein pitää laittaa harkintaan, tosin matkaa sinne starttipaikalle kertyisi yli 600km... Ja Vantaa tunnetusti tarjoaa kyllä viehkeät maisemat. Mutta hirmuisesti on tapahtumaa kehuttu, pistää miettimään.

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

Mäkin olin ihan että onpa kiva kattella niitä seutuja 42 km :D

Ainakin tänä vuonna oli majoitustarjous tonne Sokos Hotel Vantaaseen, ja jatkobileet tosiaan siellä myös. Ehkä se on sen väärti ;)

On se kyllä hyvin järkätty ja tosiaan nopea, jos tänne päin meinaa lähteä niin kyllä mä tonne tulisin. HCM on kiva kanssa, mutta sää on usein lämmin ja siinä on omat ongelmansa.

julia

Heips! Luin juuri edellisen postauksesi ja täytyy sanoa, että jokaisen maraton-stoorin jälkeen mulle tulee kamala himo lähteä samaan rääkkiin... Kirjoitat niin elävästi kokemuksistasi, ihana lukea! Onnittelut enkasta!!!

Walkan kundi Stadista

Reitti on erittäin tasainen, sen voi reittikartan avulla käydä juoksemassa etukäteen ja samalla arvioida, onko valmis täysmaratonille vai olisiko esimerkiksi puolikas sopiva tässä vaiheessa. Neljä samanlaista noin kympin kierrosta antavat hyvät mahdollisuudet oman jaksamisen ja nopeuden tarkkailemiseen. Mahdollinen oma huolto itselle sopivine eväineen on melko helposti järjesteltävissä pienen apuporukan avulla.

Vantaan maraton on erittäin toimiva tapahtuma, ei ylihinnoiteltu ja lisäksi tasainen, ei erityisen mutkainen ja yleensä vähätuulinen reitti antavat mahdollisuuden hyvien tulosten, usein omien ennätysten tavoitteluun.

Walkan kundi Stadista

Vantaan maisemat eivät ole erikoiset mutta harvempi kykenee maratonilla ihailemaan maisemia vaan joutuu keskittymään juoksureitin seuraamiseen.

Ajankohta lokakuulla on yleensä ihanteellinen, koska sää on yleensä viileä muttei kylmä.  Reitin voi juosta keveissä juoksukamppeissa mutta riesana ei ole hellekelien nestehukkaa.  Toki maratonilla aina lähtee litratolkulla nestettä mutta näissä olosuhteissa se on vähäisimmillään.

Tapahtuma on juoksijoiden juoksijoille suunnittelema kokonaisuudessaan.  Ajankohta ja reitti on valittu tarjoamaan eri tasoisille juoksijoille mahdollisuuden menestyksellisen maratonsuorituksen tekemiseen ideaaliolosuhteissa.  Kaikkia esimerkiksi sään riskejä ei voi ehkäistä mutta kaikki on tehty huolten minimoimiseksi ja toimivan iloisen juoksutapahtuman järjestämiseksi.

Seuraa 

Rentoa jutustelua ja ärhäköitä kannanottoja liikunnasta ja sen lieveilmiöistä. Blogia pyörittää kirjoittamisen ja liikunnan parissa työskentelevä Sofia Kilpikivi, joka juoksee pitkiä matkoja siksi, ettei joutuisi juoksemaan kovaa.

 Seuraa blogiani >

 

 

 

 

 

 

 

Fitness Führer somessa:

fitnessfuhrerblogi@gmail.com

Instagram @fitnessfuhrer

Facebook

Teemat

Blogiarkisto

2016
2015
2014
2013
2012