Koska en ole ikinä juossut maratonia poluilla, enkä poluilla kovin paljoa muutenkaan, kerron teille interneziin kirjoittavan ihmisen pätevyydellä, kuinka sellaiseen valmistaudutaan.

-Älä harjoittele. Ei siellä metsässä kuitenkaan voi kovaa juosta, ja kyllähän nyt kuka vaan kävelee 42 kilsaa jossain pusikossa.

-Suunnittele ääriolosuhteisiin (=espoolainen metsä) soveltuvan juoksuasun hankintaa. Lähetä mesessä kuvia asuvaihtoehdoista juoksutoverille.

-Käytä noin kahden työpäivän aika sen pohtimiseen, miten pukeutuisit afterpartyihin.

-Käytä toisten kahden työpäivän aika sen pohtimiseen, mitä joisit maaliin tultuasi. (Red Bullia. Kaljaa.)

-Käytä ainakin neljän työpäivän aika sen pohtimiseen, mitä teet juoksun jälkeen. (Juomisen lisäksi syön. Bailaan. Ja kun sanon bailaan, tarkoitan...noh, kyllä te tiedätte!)

-Kuule juoksukaverilta, että tapahtumaan on kaksi viikkoa ja pari päivää. Ulise kovaa kohtaloasi muutama minuutti ja sen jälkeen unohda koko asia.

-Kuule juoksutoverilta, että tapahtumaan on kaksi viikkoa ja saa keskivaikea paniikkikohtaus.

-Ala treenaamaan. Säntää triathloniin ja juoksemaan ja aerobiciin ja trampoliinijumppaan ja polkupitkikselle. Nouse aamuisin sängystä ketterästi kuin 120-vuotias ja valita koko ajan, miten jumissa alaraajasi ovat.

En osaa neuvoa enempää, koska olen selvinnyt vain tähän asti. Mutta koska lenkillä täytyy myös osata toimia, tässä ohjeet siihen:

-Huomaa, että juoksutoverilla on eri kengät kuin sinulla ja saa kohtaus siitä, että nyt tuli tehtyä tyhmästi!!!

-Huomaa, ettet saa henkeä pienessä ylämäessä ja suunnittele rautakuuria.

-Huolestu syvästi siitä ajatuksesta, että hengästymisen syynä on ehkä mahdollisesti kuntosi huonous eikä raudanpuute.

-Ajattele, että maraton menee tämmöisessä maastossa varsin mukavasti.

-Ajattele, ettet ikimaailmassa jaksa könytä jossain metsikössä 42 kilometriä.

-Ajattele jotain ihan muuta, kompastu juurakkoon ja törmää puuhun.

-Haaveile, mitä juot juoksun jälkeen. Vaaleanpunaista greippilimua.

-Mieti yhteensopivaa, ääriolosuhteisiin (espoolainen metsä) soveltuvaa juoksuasua.

-Analysoi kenkiesi sopivuutta. Pelkää valmiiksi sitä, että valitset kisaan väärät kengät.

-Syö niin pahanmakuinen geeli, että sielusi poistuu ruumiistasi.

-Kuuntele huolestuttavaa yskimistä, kun juoksutoveri sisäänhengittää kärpäsen.

-Nauti juoksemisesta 20 sek.

-Mieti, mitä helvettiä teet täällä.

-Mieti, onko sinulla anemia, sokeritauti, mykoplasma ja silmätulehdus kun niin uuvuttaa.

-Mene sekoilemaan juoksuhaudan raunioihin koska ne ovat siinä. Saa naurukohtaus.

-Pohdi, onko Klonkku hyvä vai huono valinta voimaeläimeksi.

-Ajattele ettet ikinä, missään tapauksessa selviä 42 kilometristä maastossa. (Toisin kuin Klonkku. Klonkku selviäisi hyvin.)

-Tajua, että varmaan selviät, mutta et halua. Hei joku 6-8 tuntia metsässä rahjustamista, miksi ihmeessä.

-Toivo, että sairastut kisapäiväksi. 

-Hätäänny voimakkaasti ja vedä ajatus takaisin.

-Haaveile, mitä juot juoksun jälkeen. Vaaleanpunaista greippilimua ja Red Bullia.

-Haaveile uimisesta.

-Mieti, alkaisitko käyttää juostessa polvisukkia.

-Suunnittele, että alkaisit treenaamaan kun kalliota on niin raskas nousta.

-Ajattele hetki kyykkäämistä ja rupea nopeasti ajattelemaan jotain muuta.

-Tajua, että pystyt enää tuijottamaan juurakoita, et reagoimaan niihin.

-Kuule toikkaroineesi metsässä kolme tuntia. Poistu bussiin haisemaan ja haaveilemaan vaaleanpunaisesta greippilimusta ja Red Bullista.

-Juo vaaleanpunaista greippilimua ja Red Bullia ja yritä unohtaa koko kisa.

Osallistun Pumpui-Lotan kanssa Nuuksio Classic -maratonille 3.9. Järjestäjä tarjoaa osallistumisemme ja majoituksen.

P.S. Oikeasti nautin juoksemisesta enemmän kuin 20 sek. Pitkästä aikaa oikeasti nautin siitä aika paljon.

***

Why I always get these stupid ideas, like running 42 on trails?

Kommentit (6)

Vierailija

Onko joku muu huomannut, että nämä kirjoitukset toistavat itseään? Ollaan "vahingossa" ilmoittauduttu johonkin urheilutapahtumaan, ei harjoitella ja sitten vitsikkäästi panikoidaan.
Oliskohan jo aika saada MeNaisille uusi Fitnessbloggari?

Vierailija

Kyllä! Vähän turhan paljon toistoa. Mutta siksi käynkin lukemassa välillä myös muita blogeja ;)

Vierailija

Hei tulkaa ensi syksynä juoksemaan Vuokattiin polku-mara, täällä on hei myös ylämäkiä!

Seuraa 

Rentoa jutustelua ja ärhäköitä kannanottoja liikunnasta ja sen lieveilmiöistä. Blogia pyörittää kirjoittamisen ja liikunnan parissa työskentelevä Sofia Kilpikivi, joka juoksee pitkiä matkoja siksi, ettei joutuisi juoksemaan kovaa.

RSS
RSS

 Seuraa blogiani >

 

 

 

 

 

 

 

Fitness Führer somessa:

fitnessfuhrerblogi@gmail.com

Instagram @fitnessfuhrer

Facebook

Teemat

Blogiarkisto

2016
2015
2014
2013
2012

Kategoriat